Jak się uspokoić 5 kroków do ukojenia

0
205
jak się uspokoić
Na spokojnie wychodź z tego błogiego stanu. Rozluźnij się i pomyśl, jak było ci przyjemnie | fot.: stock.adobe.com

Odczuwasz silny stres i napięcie? Koniecznie dowiedz się, jak reagować w takich momentach. Istnieją bowiem sprawdzone metody na natychmiastowe uspokojenie się. W ich realizacji pomogą ci olejki eteryczne. Są bezpieczne i naturalne, więc z pewnością nie zaszkodzą, a na pewno przyniosą ukojenie.

1. Komfort przede wszystkim

By móc się uspokoić, musisz znaleźć bezpieczne miejsce. Udaj się tam, gdzie będziesz mógł na chwilę odciąć się od sytuacji. Wystarczy kilka minut, aby odczuć natychmiastową ulgę. Być może konieczne będzie wyjście na spacer, albo po prostu do ulubionego pokoju. Być może powodem twojego rozdrażnienia czy nawet silnego zdenerwowania jest inna osoba. Musisz na chwilę się od niej odciąć. To kluczowe, aby rzeczywiście poczuć choć ukojenie.

2. Czas na rozluźnienie

Spróbuj się rozluźnić, aby oddychało ci się lepiej i głębiej. Nogi najlepiej ułożyć na szerokość bioder i ugiąć kilka razy kolana, aby się rozluźniły. Wstrząśnij teraz parę razy ramionami, tak jakby w tym momencie było ci wszystko jedno. Wiemy, że tak nie jest, ale spróbuj wczuć się w tę rolę. Jeżeli jesteś bardzo spięty, to najprawdopodobniej zauważysz, że ramiona będą bardzo spięte. Wzruszenie może cię rozluźnić. Jeżeli to koniecznie porób parę “motylków”. Tak jak robiłeś to w szkole.

Oddech jest kluczowy

By się uspokoić, musisz odpowiednio oddychać. Nabierz powietrze buzią bardzo powoli. Policz w myślach do 5 i potrzymaj przez 5 sekund. Powietrze wypuść nosem i postaraj się, aby ta czynność również zajęła ci 5 sekund. Może się zdarzyć, że oddychanie nosem będzie problematyczne z racji płaczu czy alergii. Wówczas zrób to ustami. Przyda się kilka wdechów.

3. Inhalacje olejkami eterycznymi

Weź kropelkę olejku eterycznego na uspokojenie. Nałóż go na czubek palców i przyłóż dłonie do nosa i oddychaj. Już po kilkunastu wdechach zapewne poczujesz ukojenie. Jeżeli chcesz – użyj dwóch kropelek. Pamiętaj jednak, aby nie stosować dużych ilości, to zupełnie niepotrzebne. Inhalacje z olejku wprowadzą mózg w stan relaksu.

4. Wizualizacje

Wizualizacje możesz wykonać wraz z inhalacją i oddychaniem. Staraj się nie myśleć o tym, co cię zdenerwowało. Odwróć swoją uwagę myślami. Pomyśl o czymś przyjemnym, wyobrażaj sobie, że jesteś w najlepszym miejscu na świecie, w którym każdy element sprawia ci przyjemność. Może to być na przykład łódka na środku jeziora czy jaskinia pełna światła.

5. Powrót do rzeczywistości

Na spokojnie wychodź z tego błogiego stanu. Rozluźnij się i pomyśl, jak było ci przyjemnie. Uwierz, że teraz będzie ci już łatwiej poradzić sobie ze stresującą sytuacją.

Już wiesz, jak szybko się uspokoić. Powyższe kroki są łatwe do wdrożenia. Przyswój je i stosuj w razie potrzeby. 

Materiał partnera