Chcesz stworzyć film reklamowy? O tych zasadach pamiętaj!

0
727
Kręcenie filmu reklamowego
Produkcja filmu promocyjnego to działanie, które może wykonać każdy, a z odrobiną pomysłu, kreatywności i umiejętności graficznych, może powstać skuteczna i przyciągająca uwagę reklama | fot.: StockAdobe.com

Film reklamowy to jeden ze sposobów skutecznego marketingu video. Tego rodzaju przekaz znacznie oddziałuje na emocje i odczucia odbiorcy, a jego zadaniem jest przyciągnięcie wzroku i zainteresowania klienta. Narzędzia i techniki wykorzystywane podczas tworzenia spotów promocyjnych przekonują, motywują i angażują osobę oglądającą, wpływając na jego postrzeganie, pamięć i procesy myślowe. Tego rodzaju film posiada wiele charakterystycznych elementów i cech, które znacząco wpływają na jego skuteczność i odbiór. Jak stworzyć film reklamowy? Jakie zasady należy uwzględnić przy jego konstrukcji?

Jak stworzyć dobry film reklamowy?

Film reklamowy to bardzo uniwersalne narzędzie promocji, które może być jednocześnie wizytówką przedsiębiorstwa. Produkcja tego rodzaju wizualnego spotu to proces długotrwały, który powinien zawierać się w kilku znaczących krokach. Jak więc utworzyć film promocyjny firmy?

Produkcja filmu promocyjnego to działanie, które może wykonać każdy, a z odrobiną pomysłu, kreatywności i umiejętności graficznych, może powstać skuteczna i przyciągająca uwagę reklama. Tworzenie dzieła oparte jest o wykonanie kilku ważnych kroków, którymi są:

  • wybór miejsca, które będzie planem filmowym – miejsce powinno być dostępne zarówno dla operatorów kamer, jak i uczestników spotu, posiadać dobra akustykę i umożliwiać transport sprzętu.
  • ustalenie budżetu,
  • stworzenie pomysłu i scenariusza,
  • nagranie filmu,
  • obróbka w odpowiednio dobranych programach,
  • rozpowszechnienie, itp.

Główne zasady tworzenia filmu reklamowego.

Aby wyprodukować ciekawy i godny uwagi film promocyjny, należy trzymać się kilku ważnych zasad, które dadzą gwarancję sukcesu i powodzenia. Wiele z nich, choć mogą okazać się oczywiste, często pomijane są w tego rodzaju produkcjach. Do najważniejszych zasad tworzenia atrakcyjnego filmu reklamowego należą m.in.:

  •  przedstawienie historii – opowieść ta powinna ukazywać emocje, bliskie każdemu człowiekowi. Powinna być ona skierowana do konkretnej grupy ludzi, jak również pobudzać ich wyobraźnię i sferę emocjonalną. Opowieść ta powinna być ponadto wiarygodna i łatwa do zapamiętania.
  • połączenie wizji z akustyką i odbiorem audio – reklama nie powinna być samym obrazem, a dobrze dobrana muzyka oraz charakterystyczny ton wypowiedzi powinien zapadać w pamięci odbiorcy. Charakterystyczne rytmy powinny być przystępne i w pewnym sensie nieświadomie „bić się w głowę” słuchacza.
  •  kompletny, jasny i szczegółowy scenariusz – powinien zawierać zarówno wyszczególnione dialogi, jak również cechy szczególne otoczenia, mimiki czy strojów aktorów. Tworząc precyzyjny scenopis należy uwzględnić cechy takie jak: przystępność językowa, przejrzystość treści czy uwzględnienie najważniejszych czynników opisujących branżę.
  • wbudowana interakcja – interakcja służy bezpośredniemu kontaktowi klienta z oferowaną usługą. Zastosowanie wyraźnych odnośników daje możliwość natychmiastowej reakcji i zapoznania z ofertą.
  • odpowiedni styl i struktura filmu – forma przekazu, długość filmu, sposób wyrażenia emocji, znacząco wpływają na odbiór reklamy.
  • korzystanie z wielu źródeł przekazu – aby rozpowszechnić film, a on sam stał się powszechną i łatwo dostępną reklamą należy rozpowszechnić go używając wielu kanałów, którymi są: Internet, telewizja, telebimy, ekrany zewnętrzne i wiele innych.

Stworzenie dobrego filmu reklamowego może wpłynąć na dalszy sukces i powiedzenie firmy. Wykorzystując powyższe zasady i techniki tworzenia sportu promocyjnego, każdy przedsiębiorca zapewni sobie i firmie skuteczną i profesjonalną reklamę.


MJA