Co zrobić, aby strona była widoczna w Google? Pozycjonowanie w 2024

0
359
wyszukiwarka google
Widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników, które uwzględniają algorytmy Google | fot.: materiał partnera

Prowadzenie biznesu bez strony internetowej to obecnie strata sporych zysków. Przedsiębiorstwa mające własną witrynę docierają do większej ilości klientów, udowadniają swój profesjonalizm poprzez jakościowe treści i czerpią zyski z reklam. Nawet małe, lokalne firmy dbają o widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google. Jednak, aby osiągać odpowiednie rezultaty trzeba wiedzieć, jak działają algorytmy i co zrobić, żeby poprawić swoją pozycję.

Co wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce Google?

Widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników, które uwzględniają algorytmy Google. Ważny jest każdy element: od najdrobniejszych fragmentów kodu poprzez szybkość ładowania witryny, po wykorzystane obrazy i treści. Możemy je podzielić na te, które mają znaczenie dla użytkowników i liczące się tylko dla robotów Google. Podniesienie jakości strony dla potencjalnych klientów zapewniają:

  • słowa kluczowe, które są ważne dla algorytmu, ale też czynią treść bardziej jakościową. Frazy muszą być odpowiednio uporządkowane i rozłożone w tekście. Informacje znajdujące się w ich sąsiedztwie powinny nieść wartość dla odbiorców;
  • nagłówki – dobrze skonstruowane pomagają poruszać się po artykule. Pamiętajmy o umieszczaniu w nich słów kluczowych;
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne – odnośniki do innych stron pozwalają czerpać zyski z ich popularności, dlatego warto dobrze dobierać linki. Wewnętrzne natomiast poprawiają nawigację po naszej witrynie.

Ważne są też grafiki, które przyciągną uwagę odwiedzających. Możemy dodać do nich podpisy, aby dodatkowo poprawić widoczność swojej strony w Google. Pisząc kod źródłowy, też musimy zwrócić uwagę na wiele szczegółów; takich jak:

  • szybkość ładowania strony – strony, które szybko się ładują rzadziej są porzucane;
  • responsywność z różnymi urządzeniami, na jakich ludzie przeglądają strony w Google;
  • używanie protokołu https – oznacza on bezpieczne strony internetowe, co budzi zaufanie odbiorców.

Co daje audyt SEO?

Audyt SEO to działania, które mają na celu sprawdzić widoczność strony i jej poprawność. Aby go zrobić możemy skorzystać z narzędzia Google Search Console. Dzięki niemu znajdziemy błędy i złośliwe oprogramowanie z naszej strony i sprawdzimy indeksację strony. Może się zdarzyć, że strona nie wyświetla się w Google. Wtedy warto wiedzieć, co zrobić aby strona była widoczna w Google. Pozwoli to podjąć odpowiednie działania i poprawić jej zawartość.

Kontrolowanie pozycji strony pozwala na lepszą optymalizację strony internetowej w wynikach wyszukiwarki. Obecnie nie trzeba znać się na programowaniu, aby wiedzieć, jak działać w sieci. Wystarczy umieć poruszać się po narzędziu Google Search Console.

Artykuł sponsorowany