Przepyszne sałatki, dzięki którym zapomnisz, że jesteś na diecie

0
157
Pyszna sałatka z brokułem
Na końcu polewamy sosem sałatkę i delektujemy się jej niezwykłym smakiem bez obaw o zbędne kalorie. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Dieta kojarzy się nam najczęściej z wyrzeczeniami. Rzadko kiedy myślimy o sałatce jako o posiłku, który może być nagrodą za nasz wysiłek. Czas obalić stereotypy! Istnieją dietetyczne sałatki, które są jednocześnie lekkie, pełnowartościowe i niezwykle sycące. Poniżej kilka sprawdzonych propozycji!

Sałatka z brokuła i truskawek

Przygotowując dietetyczne posiłki, warto skorzystać z dobrodziejstw lata. Sałatka z brokułem i truskawkami to esencja bogactwa natury. Do jej przygotowania, poza głównymi składnikami, potrzebne będą sałata lodowa, mozzarella w kulkach, posiekany szczypiorek, koperek, gałązki rozmarynu lub bazylii jako dekoracja, a także przyprawy. Sałatę należy porwać na małe kawałki, a podzielonego na różyczki brokuła gotować w osolonym wrzątku przez około 5 minut, a następnie ostudzić. Oczyszczone i umyte truskawki kroimy w ćwiartki, a kulki mozzarelli – na połówki. Teraz wystarczy połączyć wszystkie składniki z pomocą lekkiego majonezu takiego jak Majonez Delikatny WINIARY i doprawić solą, pieprzem oraz cukrem. Z wierzchu sałatki możemy też ułożyć gałązki rozmarynu lub bazylii.

Dietetyczna sałatka z brokułów

Brokuł będzie także podstawą naszej drugiej dietetyczne sałatki. Oprócz niego do jej przygotowania wykorzystamy ugotowane na twardo jajka, pomidory, koperek, oliwę z oliwek, a także przyprawy i sos. Ugotowanego na półtwardo brokuła należy podzielić na różyczki i pozostawić do ostudzenia, z kolei pomidory trzeba wyparzyć w gorącej wodzie, aby pozbawić ich skórki, a następnie pokroić na mniejsze cząstki. Ugotowane na twardo jajka obieramy ze skorupek i kroimy w ósemki. Mieszamy wszystkie składniki, a następnie przygotowujemy odpowiedni sos. Jego podstawą będzie wyrazisty w smaku Sos czosnkowy WINIARY. Dodajemy do niego także sól, pieprz, musztardę, sok z cytryny, oliwę z oliwek, a także posiekany koperek. Na końcu polewamy sosem sałatkę i delektujemy się jej niezwykłym smakiem bez obaw o zbędne kalorie.

Sałatka z melonem i rukolą

Ciekawym ziołowym urozmaiceniem dietetycznych sałatek jest rukola. Sałatka z rukolą i melonem zachwyca swoim smakiem, a jednocześnie jest niskokaloryczna. Do jej przygotowania potrzebne będą także olej, miód, sok z cytryny, ser mozzarella w kuleczkach i pomidorki koktajlowe. Warto skorzystać również z ulubionej przyprawy warzywnej, którą można wymieszać z kilkoma łyżkami wody i oleju i dodać do tego miód i sok z cytryny. Zaczynamy sałatkę od pokrojenia melona na połowę i usunięcia z niego pestek. Głęboką łyżką wydrążamy z niego efektowne kuleczki. Odsączamy mozzarellę z zalewy, a pomidorki przekrajamy na połowę. Wszystkie składniki łączymy ze sobą, układając wierzchu rukolę. Polewamy przygotowanym wcześniej sosem i posypujemy słonecznikiem. Przekąskę można jeść z bagietką lub solo.

Sałatka z rukolą i kaszą gryczaną

Nasza ostatnia propozycja skierowana jest przede wszystkim do miłośników kaszy gryczanej. Oprócz niej w sałatce wykorzystamy także pomidory, ser mozzarella, sok z cytryny i ulubione przyprawy. Część rukoli układamy na talerzyku. Kaszę gryczaną gotujemy według przepisu na opakowaniu, a następnie studzimy i posypujemy nią rukolę ułożoną na talerzyku. Pomidory kroimy w ósemki, a mozzarellę w plastry. Sok z cytryny mieszamy z wodą i przyprawami, takimi jak zioła prowansalskie, pieprz i sól. Układamy na talerzyku wszystkie składniki, a następnie polewamy sosem. To wszystko! Ta niepozorna sałatka jest naprawdę pyszna.


Materiał partnera zewnętrznego