Katalogi reklamowe – popularne nie tylko w dużych sklepach

0
152
katalog reklamowy
Katalogi reklamowe to wielostronicowe materiały poligraficzne drukowane w celach marketingowych | fot.: materiał partnera

W czasach, gdy znaczna część działań marketingowych i sprzedażowych przeniosła się do internetu, tradycyjne, papierowe katalogi reklamowe wciąż mogą być bardzo skuteczną formą promocji. Doskonale wiedzą o tym chociażby globalne marki zajmujące się produkcją oraz sprzedażą mebli, samochodów, elektroniki użytkowej czy ubrań.

Papierowe katalogi reklamowe – skuteczna forma reklamy

Katalogi reklamowe to wielostronicowe materiały poligraficzne drukowane w celach marketingowych. Niektóre z nich mogą mieć nawet kilkaset stron. Możemy na nie natrafić chociażby w sklepach oraz salonach sprzedaży czy na targach branżowych. Dodatkowo niektóre marki regularnie, na przykład raz lub dwa razy do roku, dystrybuują swoje papierowe katalogi reklamowe bezpośrednio do skrzynek pocztowych potencjalnych klientów.

Zazwyczaj z tej formy reklamy korzystają głównie duże przedsiębiorstwa, chociaż zdarzają się wyjątki od tej reguły, na przykład wyżej wspomniane targi branżowe. Jeżeli jesteśmy jednym z wystawców na takiej imprezie, katalogi reklamowe leżące na naszym stoisku są po prostu koniecznością. Nie ma znaczenia, czy reprezentujemy niewielką, rodzinną firmę, czy też duży, międzynarodowy biznes. Brak odpowiednio zaprojektowanego katalogu jest w tym przypadku sporym błędem. Dzieje się tak, ponieważ katalog jest w gruncie rzeczy dość nieinwazyjną formą reklamy, która – gdy zostanie odpowiednio zaprojektowana – może jednocześnie wyglądać bardzo estetycznie. A to przyciąga uwagę i wzbudza zainteresowanie prezentowaną ofertą.

Rodzaje katalogów reklamowych

Katalogi reklamowe są dostępne w trzech wariantach. Przyjrzyjmy się im bliżej.

  • Zszywany – bardzo popularne rozwiązanie. Swoim wyglądem katalog przypomina zeszyt mający od kilku do kilkudziesięciu stron. Ze względu na niewielką objętość, tego rodzaju druki są często wykonane bardzo estetycznie, na uszlachetnionym papierze o wysokiej gramaturze.
  • Spiralowany – broszura, której kartki są połączone za pomocą metalowej spirali znajdującej się na grzbiecie. Katalog spiralowany jest świetnym rozwiązaniem chociażby dla publikacji, których poszczególne kartki wykonane są z tektury lub kartonu.
  • Klejony – idealne rozwiązanie dla katalogów produktowych. Klejone broszury mają najczęściej więcej stron, niż zszywane czy spiralowane. Wyglądem przypominają książkę, także dlatego, że mają zazwyczaj okładkę wykonaną z kartonu lub tektury, a wnętrze z lekkiego papieru o niższej gramaturze. Dzięki takiemu rozwiązaniu w katalogu klejonym można umieścić nawet kilkaset stron.

Łatwo się domyślić, że wydrukowanie katalogu reklamowego jest generalnie bardziej czasochłonnym rozwiązaniem, niż wydrukowanie ulotki czy plakatu. Dlatego tak ważne jest, aby drukarnia, która podejmie się tego zadania, mogła zaoferować swoim klientom elastyczną wycenę oraz współpracę pozbawioną jakichkolwiek ukrytych kosztów. Drukarnią, która spełnia te wymagania, jest JKB Print.

Materiał partnera