Social Media – dlaczego warto z nich korzystać? [6 Powodów]

0
641
social media w biznesie
Problemem wielu biznesów jest to, ze po dokonaniu zakupu, kontakt z klientem po prostu się urywa. Tymczasem skala konkurencji i dynamika e-commerce sprawiają, iż brak takiego kontaktu to często utrata szansy na powtórne zakupy dokonane przez tego samego klienta | fot.: materiał partnera

Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w social media marketing i budowanie wizerunku marki na Facebooku lub innych platformach? Brakuje Ci konkretnych argumentów wskazujących na to, że może się to przełożyć na konkretne korzyści? Pozwól, że przedstawimy Ci kilka z nich.

Relacja z klientem

Problemem wielu biznesów jest to, ze po dokonaniu zakupu, kontakt z klientem po prostu się urywa. Tymczasem skala konkurencji i dynamika e-commerce sprawiają, iż brak takiego kontaktu to często utrata szansy na powtórne zakupy dokonane przez tego samego klienta. Istotne? No pewnie, w końcu pozyskanie nowego kupującego zazwyczaj jest znacznie droższe, niż sprawienie, że Ci dotychczasowi zaczną kupować częściej.

Social media rozwiązują ten problem – i to bardzo efektywnie. Można tu nie tylko utrzymywać relacje z dotychczasowymi klientami, ale tez badać ich preferencje, gusta, czy trendy, którymi się kierują. A to naprawdę sporo, jeśli chodzi o budowę sprzedaży i zbieranie danych przydających się przy planowaniu rozwoju firmy.

Szerokie grono odbiorców

Facebook i inne social media to nie tylko relacje z dotychczasowymi klientami, to także ogromne możliwości docierania do kolejnych potencjalnych klientów. W końcu platformy te skupiają naprawdę ogromne grupy ludzi, często skupiających się wokół konkretnych zainteresowań lub podzielających podobne gusta estetyczne. Czemu tego nie wykorzystać?

Oczywiście, duże zbiorowości to nie tylko szanse dotarcia do klientów, to także problem z ich wyłuskaniem z tłumu. Ale w tym może już pomóc dobra agencja social media, której pracownicy korzystając ze swojego doświadczenia i z wyspecjalizowanych narzędzi może po prostu odpowiednio targetować kampanie reklamowe.

Budowanie wizerunku eksperta

Social media to także dobre miejsce do pokazywania potencjalnym odbiorcom, że doskonale znasz się na tym, co sprzedajesz. To istotne o tyle, ze ludzie wolą ufać komuś, kto nie tylko podaje towary i usługi dalej, ale po prostu jest ekspertem w dziedzinie, którą się zajmuje. Dlaczego? Bo właśnie taki sprzedawca w razie czego doradzi przy wyborze, wskaże optymalne rozwiązania, a w razie problemów dużo sprawniej rozwiąże reklamacje. Innymi słowy ekspert po prostu budzi zaufanie konsumentów.

Szybka komunikacja

Social media przydają się także jako szybki kanał komunikacyjny, pozwalający reagować na wątpliwości użytkowników, nie zawsze kierowane bezpośrednio do sprzedawcy. Dzięki narzędziom do monitoringu marki można lokalizować dyskusje na temat produktów i usług i… błyskawicznie się w nie włączać.

Zwiększenie sprzedaży

Systemy reklamowe dostępne na platformach social media pozwalają docierać z komunikatami dokładnie do tych internautów, którzy znajdują się w konkretnych miejscach, należą do konkretnych grup demograficznych i interesują się konkretnymi tematami. A to zdecydowanie sprzyja takiemu konfigurowaniu kampanii, aby realnie sprzedawały.

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Te same dobrze stargetowane komunikaty mogą tez sprzyjać zachęcaniu internautów do wchodzenia na stronę – a to zawsze jest dobry pretekst do zaprezentowania odbiorcy swojej oferty i… budowaniu jeszcze większej sprzedaży.

Materiał partnera