Reklama na Gmail – jak wykorzystać potencjał poczty elektronicznej

0
1967
reklama na Gmail
Gmail Sponsored Promotion (GSP) wyświetlane są na samej górze skrzynki odbiorczej przez co swoim wyglądem przypominają zwykłą wiadomość e-mail | fot.: Fotolia

Google oferuje szereg różnych możliwości prowadzenia kampanii promocyjnych w wyszukiwarce. Jedną z nich jest reklama na Gmail, czyli najchętniej używanej poczcie elektronicznej na świecie. Dowiedz się jak skutecznie wykorzystywać potencjał reklamowy poczty Gmail. 

Czym jest reklama na Gmailu?

Gmail Sponsored Promotion (GSP) wyświetlane są na samej górze skrzynki odbiorczej przez co swoim wyglądem przypominają zwykłą wiadomość e-mail. Składają się z nazwy firmy oraz krótkiego tekstu tzw, ,,teasera’’. Aby odróżnić je od zwykłych wiadomości e-mail, oznaczone są boxem z napisem ,,Reklama’’. Domyślnie reklama na Gmailu jest zwinięta – dopiero po kliknięciu wyświetla się w rozmiarze standardowej wiadomości elektronicznej bądź przekierowuje na zewnętrzną stronę docelową. W przypadku reklam rozwijanych mogą one zawierać zarówno tekst jak i grafiki, wideo, formularze czy ,,wezwania do działania’’. GSP można zapisać, przenieść do folderu ,,Odebrane’’, oznaczyć gwiazdką bądź przesłać dalej. Ponadto, reklamy w Gmail automatycznie dostosowują się rozmiarem do urządzeń mobilnych – smartfonów bądź tabletów. Dzięki swojej minimalistycznej formie, reklamy w Gmail nierzadko są bardziej skuteczne niż rzucające się w oczy reklamy displayowe.

Jak kierować kampanie reklamowe w internecie dzięki GSP?

Reklama na Gmailu oferuje rozmaite możliwości targetowania. Dzięki niej możesz docierać do potencjalnych klientów wykorzystując opcje kierowania ze względu na:

  • słowa kluczowe – frazy powiązane, opisujące oferowane przez Ciebie produkty bądź usługi.
  • zainteresowania – tematy, działania będące w kręgu zainteresowań potencjalnych odbiorców.
  • dane demograficzne – dzięki GSP możesz kierować reklamy do osób w konkretnej grupie wiekowej bądź posługujących się tym samym językiem.
  • lokalizację – możesz docierać do klientów mieszkających tylko na danym obszarze geograficznym.
  • zdarzenia z życia – GSP daje również możliwość targetowania pod kątem ważnych wydarzeń z życia odbiorców tj. zaręczyny czy przeprowadzka.

Gmail Sponsored Promotion można także wykorzystać do celów remarketingowych. Jeżeli chcesz dotrzeć do osób, które wcześniej miały kontakt z Twoimi produktami bądź usługami to GSP jest dobrą metodą. Możesz również wykorzystać własne listy remarketingowe zawierające minimum 100 potencjalnych odbiorców.

Korzyści z zastosowania reklamy na Gmail

Prowadzenie kampanii reklamowych w największej poczcie elektronicznej na świecie ma wielu zwolenników m.in. ze względu na szereg korzyści wynikających z zastosowania tej metody promocji. Oto kilka z nich:

  • nowi użytkownicy – dzięki szerokim opcjom kierowania kampanii np. według zainteresowań czy danych demograficznych masz możliwość dotarcia do nowego grona użytkowników.
  • wyselekcjonowana grupa odbiorców – kompleksowe możliwości kierowania pozwalają również bardzo precyzyjnie określić do kogo dany komunikat ma dotrzeć np. do kobiet w przedziale wiekowym 25-35 lat, mieszkających w Warszawie, interesujących się książkami o tematyce kryminalnej.
  • budowanie świadomości marki – jeżeli zależy Ci na wzroście rozpoznawalności Twojego brandu, to kampanie reklamowe w internecie przy użyciu GSP dają możliwość tworzenia komunikatów reklamowych o sporym zasięgu, dzięki czemu możesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.
  • wzrost sprzedaży – reklama na Gmail pozwala w rozmaity sposób zachęcić potencjalnych klientów do dokonania zakupu – wybierając reklamę rozwijaną możesz zamieścić w niej formularz kontaktowy, za to decydując się na przekierowania do konkretnej witryny możesz przenieść użytkownika bezpośrednio na stronę, na której dokonywane są zakupy.
  • płatność tylko za kliknięcia – GSP daje możliwości bardzo korzystnego rozliczenia dla reklamodawcy – płatność za reklamę następuje jedynie w przypadku kliknięcia przez użytkownika w dany komunikat reklamowy.

Jak widać, Gmail Sponsored Promotion to kolejny, skuteczny format reklamowy dostępny w panelu Google Ads. Dzięki szerokim opcjom kierowania, umożliwia dostosowanie kampanii do określonych celów biznesowych. Być może to właśnie reklama na Gmail okaże się kluczem do Twojego sukcesu w sieci.

Tekst napisany we współpracy z firmą EACTIVE