Jak sprawdzić czy reklamy wyświetlają się w Google?

0
166
napis Google na ścianie
Dowiedz się w jaki sposób możesz sprawdzić czy, a w dodatku gdzie i komu wyświetlają się Twoje reklamy tekstowe | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Uruchomiłeś swoją kampanię w Google Ads i nie natknąłeś się na żadną swoją reklamę tekstową w wyszukiwarce? Zastanawiasz się, czy Twoja kampania, aby na pewno jest poprawie skonfigurowana? Dowiedz się w jaki sposób możesz sprawdzić czy, a w dodatku gdzie i komu wyświetlają się Twoje reklamy tekstowe.

Narzędzie podglądu i diagnostyki reklam

Pierwszym sposobem na sprawdzenie czy wyświetlają się nasze reklamy w wyszukiwarce jest skorzystanie z Narzędzia do podglądu reklam. Znajdziesz je przechodząc do „Narzędzia i ustawienia”, a następnie w sekcji „Planowanie” zobaczysz „Podgląd i diagnostyka reklam”. Po wybraniu tej opcji przejdziesz do docelowego miejsca i będziesz mógł skorzystać z Narzędzia podglądu i diagnostyki.

Po otworzeniu musisz jeszcze upewnić się, że język oraz lokalizacja są wybrane poprawne. Wybierz język polski oraz Polskę jeżeli Twoja kampania jest kierowana na cały kraj do osób, które posługują się językiem polskim. Jeżeli założenia Twojej kampanii Google Ads są inne i w ustawieniach zdefiniowano inne lokalizacje i języki – wybierz odpowiedni język i lokalizację. W przypadku lokalizacji nie trzeba wyłącznie wybierać kraju. Można również wybrać województwo, miasto lub dzielnicę w przypadku większych miast. Dzięki temu zobaczysz jak Twoja reklama wyświetla się w różnych lokalizacjach.

Dodatkowo wybrać możesz również urządzenie. Podejrzyj jak wyświetlana jest reklama na smartfonie, tablecie lub też komputerze.

Jeżeli wykorzystujesz w swoich kampaniach searchowych również odbiorców, np. listy remarketingowe – możesz zobaczysz jak reklama wyświetla się właśnie tym osobom.

Ostatnim krokiem, po weryfikacji powyższych ustawień jest wpisanie słowa kluczowego. Wpisując dane słowo możemy zobaczyć czy reklama wyświetla się. Jak wygląda i na której pozycji została wyświetlona tu i teraz. Jeżeli zależy Ci na danych histerycznych to o tym dowiesz się po lekturze poniższego akapitu.

Analiza aukcji

Innym sposobem na sprawdzenie, czy nasza reklama wyświetla się w Google jest Analiza Aukcji. Raport dostępny na poziomie kampanii, grup reklam lub słów kluczowych. Ten raport pokazuje nam dane za wybrany przez nas okres czasu. Oznacza to, że jesteśmy w stanie zobaczyć na przykład czy w którymś dniu nasza kampania przestała się wyświetlać lub też nasza obecność była mniejsza z uwagi na wzmożone działania konkurencji. Analiza aukcji pozwala uzyskać informacje np. o udziale wyświetleń reklam czy też udziale wygranych aukcji.

Podgląd bezpośrednio w Google

Bez wątpienia najszybszy sposób na zweryfikowanie czy kampania reklamowa w wyszukiwarce jest aktywna. Jednak warto jest nie wpisywać samodzielnie i często słów kluczowych z własnej kampanii, ponieważ generujemy w ten sposób wyświetlenia reklam, które nie prowadzą do kliknięć, a więc osłabiają tym samym skuteczność kampanii np. CTR. Idą za tym pogorszenia innych wskaźników, takich jak Wynik Jakości, który ma bezpośredni wpływ na to jaka jest wysokość średniego kosztu kliknięcia. Tak więc pośrednio generowanie takich wyświetleń, ma przełożenie na wyższy koszt kampanii. Jeżeli chcesz sprawdzić czy reklama wyświetla się w Google to pamiętaj, aby zalogować się w Google Ads i skorzystać z Narzędzia podglądu i diagnostyki reklam. Więcej informacji na temat kampanii reklamowych w Google Ads znajdziesz na stronie lukaszwisniak.pl


Materiał partnera zewnętrznego