Dlaczego warto skalować swój biznes z agencją social media?

0
261
social media agencja
Zwiększenie przychodów ze sprzedaży firmy, polega na wykorzystaniu efektu dźwigni operacyjnej - bez zwiększania podstawowych kosztów stałych | fot.: materiał partnera

Niemal każdy, kto zakłada własną działalność, chce zostać liderem na rynku. Jeśli ty również chcesz odnieść sukces, powinieneś wiedzieć, czym jest skalowanie biznesu.

Skalowanie to taktyczne podejście do rozwoju firmy w wymiarach, takich jak Klienci, przychody, czy sama organizacja. Zwiększenie przychodów ze sprzedaży firmy, polega na wykorzystaniu efektu dźwigni operacyjnej – bez zwiększania podstawowych kosztów stałych.

Niestety, wielu przedsiębiorców nie jest w stanie rozwinąć swojego biznesu, bowiem wszystko robią samodzielnie, a ich głównym problemem jest delegowanie obowiązków Rozwiązaniem tego problemu, są agencje social media, które w pełni przejmą obowiązki i zajmą się marketingiem i pozyskiwaniem klientów w internecie. Działania agencji można w zmierzyć w bardzo prosty sposób. Im większy budżet przeznaczysz, tym więcej otrzymasz. Dla przykładu – im większą kwotę przeznaczysz na reklamę na pozyskanie kontaktów, tym więcej zyskasz danych kontaktowych do potencjalnych klientów.

W jaki sposób skalować biznes w mediach społecznościowych?

Małe firmy często tkwią w jednym miejscu, nie próbując poszerzać rynku. Skalowanie to strategiczne podejście do tworzenia biznesu, które polega na przygotowaniu organizacji – już na etapie biznesplanu – do udźwignięcia potencjalnego rozwoju.

Aby dobrze to zrozumieć, jak wygląda skalowanie biznesu w Internecie, przedstawimy Ci prosty przykład. Załóżmy, że prowadzisz psie szkolenia. Na samym początku Twój biznes dopiero się rozkręca, jednak z czasem masz naprawdę wielu klientów. W pewnym momencie kończą się Twoje siły przerobowe i nie jesteś w stanie przyjąć już ani jednego zlecenia. 

By zacząć skalować swój biznes, tworzysz szkolenie w formie wideo, przygotowujesz serię instruktaży jak szkolić psa we własnym domu. Za pomocą social mediów wypromowujesz swój kurs, a sprzedaż Twoich nagrań, odbywa się bez całkowitego zaangażowania z Twojej strony.

Dzięki skalowaniu biznesu w social mediach Twoja firma może stale się rozwijać, a jednocześnie zachować wysoką płynność finansową. Skalowanie pozwala obsłużyć większą liczbę klientów oraz maksymalizować przychody w sprawny i opłacalny sposób.

Jak wykorzystać reklamy do skalowania biznesu?

Najskuteczniejszą metodą skalowania biznesu w internecie, jest współpraca z agencjami social media. Są one w stanie promować naszą firmę w internecie i przede wszystkim pozyskiwać klientów.  Menedżer reklam to możliwości, które w odpowiednich rękach potrafią zdziałać cuda! Od zwiększenia ruchu na stronę www i landing page, poprzez budowanie społeczności po czystą sprzedaż. Reklama na Facebooku dzieli się na kilka różnych celów:

  • Ruch – generuje jak najwięcej odwiedzin dla Twojej strony internetowej.
  • Aktywność – dzieli się na trzy rodzaje: aktywność pod postem, polubienia strony oraz reakcje na wydarzenia.
  • Wyświetlenia filmu – zbiera jak najwięcej wyświetleń filmu.
  • Pozyskiwanie kontaktów – to formularz kontaktowy, który zostaje uzupełniony niektórymi danymi użytkownika.
  • Wiadomości – przypomina pozyskiwanie kontaktów, bowiem ostatecznym celem jest generacja leadów.
  • Konwersje i sprzedaż z katalogu – idealny format reklamy dla sklepów internetowych Jego celem jest zakup produktu lub działania, takie jak dodanie do koszyka.

Social media marketing – najczęściej popełniane błędy

Platformy umożliwiające rozwój biznesu poprzez social media, rządzą się swoimi prawami. Do najczęstszych błędów, które nie przyciągają konsumentów, należą:

  • Nieodpowiednio zaplanowane fundusze na reklamę. Zbyt niski budżet reklamowy jest przyczyną zbyt niskich efektów. W ten sposób nie jesteśmy w stanie dotrzeć do wystarczającej ilości użytkowników,
  • Brak analizy wyników prowadzonych działań reklamowych. Odpowiednia analiza umożliwia uczenie się na własnych błędach i skuteczne dążenie do rozwoju biznesu online,
  • Błędnie ustalona grupa docelowa lub kierowanie reklamy do „wszystkich”. To popularny błąd, popełniany przez osoby, które nie mają doświadczenia w prowadzeniu kampanii internetowych. Świetnym przykładem jest kierowanie oferty sklepu stacjonarnego, który znajduje się w Warszawie, na terenie województwa Pomorskiego,
  • Nieumiejętny dobór treści reklamy w stosunku do prowadzonej działalności i grupy docelowej. Pamiętaj o zastosowaniu tekstu i grafiki, które sprawdzą się w danej branży. Dla przykładu – jeśli prowadzisz firmę medyczną, powinieneś unikać pewnych sformułowań, by reklama została zaakceptowana przez Facebooka.

Agencja social media – dlaczego warto?

Skorzystanie z kompleksowej i profesjonalnej usługi agencji marketingowej, to oszczędność czasu i pieniędzy. Brak wiedzy to podstawowy problem, jaki spotykają firmy w prowadzeniu marketingu za pośrednictwem social mediów. Dzięki agencji możesz poświęcać czas na to, w czym czujesz się najlepiej.

Nie musisz zatrudniać dodatkowych pracowników – firma zewnętrzna nie tylko zajmie się tworzeniem treści i grafik, ale także przygotuje szczegółową strategię działań oraz wykorzysta kampanie reklamowe, które pomogą dotrzeć klientom do oferty Twojej marki.

Dzięki oddelegowaniu swoich social media w ręce specjalistów nie tylko zyskasz zwiększenie sprzedaży, ale także oszczędzisz ogromną ilość nerwów. W ten sposób skutecznie rozwiniesz swój biznes!

Jak wspomina Grzegorz Maksel, właściciel agencji Rise Up:
“Przedsiębiorcy, współpracując z agencją social media, nie tylko mogą zwiększyć sprzedaż, ale przede wszystkim kupić sobie czas. Zdejmujemy z naszych klientów obowiązki, zajmujemy się ich profilami kompleksowo, pozyskujemy dla nich nowych klientów i sprawiamy, że czas, który poświęciliby na marketing internetowy, mogą wykorzystać na sprawy organizacyjne i rozwój firm”. 

Właściciel Agencji Social Media Rise Up Grzegorz Maksel
Właściciel Agencji Social Media Rise Up Grzegorz Maksel | fot.: materiał partnera

Dzięki agencji odniesiesz sukces w social mediach

Twoje media społecznościowe posiadają ukryty potencjał, który może zostać z nich wydobyty. Dzięki nim, jesteś w stanie zwiększyć przychody ze sprzedaży.

Agencja social media zacznie swoje działania od analizy Twoich aktualnych wyników w mediach społecznościowych oraz bieżącej konkurencji. 

Następnie pomoże Ci zoptymalizować wydatki na płatne działania reklamowe w social mediach. To niezmiernie ważny krok, bowiem jak to mówią „reklama jest dźwignią handlu”. Oprócz niesienia wartości dla odbiorców, sprawi, że przyciągniesz klienta za pomocą treści, które wyróżniać się będą pod względem graficznym oraz stylem komunikacji z klientem.

Dzięki agencji, skutecznie wyskalujesz swój biznes i osiągniesz sukces, o jakim marzysz.

Materiał partnera