Czym zajmuje się agencja SEM?

0
176
agencja sem
Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na pozyskiwaniu nowych klientów, potrzebuje strategii SEM | fot.: materiał partnera

SEM, czyli Search Engine Marketing to szerokie pojęcie obejmujące działania SEO (Search Engine Optimization) oraz PPC (Pay Per Click). Jak sama nazwa wskazuje, dotyczy ono marketingu w wyszukiwarkach internetowych i polega na zwiększaniu widoczności witryn w sieci. Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na pozyskiwaniu nowych klientów, potrzebuje strategii SEM. Za jej przygotowanie odpowiada zazwyczaj profesjonalna agencja marketingowa. Dowiedz się, czym dokładnie zajmują się specjaliści SEM!

Pierwsza noga SEM, czyli pozycjonowanie

SEO to wszystkie działania w wyszukiwarkach, które mają na celu zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Oznacza to, że mają one charakter darmowy i naturalny. Polegają na optymalizacji witryn w taki sposób, aby jak najlepiej odpowiadały one na potrzeby użytkowników. Strategiczne znaczenie odgrywa w tym przypadku nasycanie stron odpowiednimi słowami kluczowymi. Algorytmy Google rozpoznają wszystkie frazy, sprawdzając, na jakich pozycjach umieścić daną witrynę w wynikach wyszukiwania. Im lepiej więc Twoja strona odpowiada na zapytania internautów, tym wyżej w Google się znajdzie. Tyle w teorii.

W praktyce istnieje całe mnóstwo czynników rankingowych, jakie Google bierze pod uwagę podczas indeksowania stron. Do najistotniejszych należy responsywność witryny (mobile first index), certyfikat SSL (zabezpieczający dane wrażliwe przed wyciekami), znaczniki meta, adresy URL, linki zwrotne, treści oraz nagłówki na stronie. Agencja SEM zajmuje się optymalizacją wszystkich tych elementów, i nie tylko. Specjaliści SEO testują różne rozwiązania, próbując jak najlepiej zrozumieć algorytmy wyszukiwarki i zdobyć jak najwyższe pozycje dla stron swoich klientów.

Druga noga SEM, czyli płatne kampanie reklamowe

W przeciwieństwie do SEO, kampanie PPC mają charakter płatny. To wszelkie kreacje reklamowe, które mogą pojawić się w niemal dowolnym miejscu w sieci. Ich najważniejsza cecha polega na tym, że działają w modelu CPC (cost per click). Oznacza to, że reklamodawca płaci za nie dopiero wtedy, gdy odbiorca w nie kliknie i przejdzie do jego strony. Stawki zależą między innymi od charakteru branży czy konkurencyjności danego słowa kluczowego.

Reklamy PPC mogą przyjmować postać odnośników sponsorowanych na samej górze wyników wyszukiwania w Google. Wyglądają wówczas niemal tak samo jak linki organiczne, lecz są odpowiednio oznaczone. Kampanie PPC można jednak prowadzić także w Google Display Network. Reklamy wyświetlają się wówczas pod postacią banerów na stronach zrzeszonych w partnerskiej sieci Google. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem są komunikaty marketingowe w serwisie YouTube, a także w kliencie pocztowym Gmail. Dzięki danym, jakie użytkownicy zostawiają w sieci, z łatwością dostosujesz reklamy do potrzeb i zachowań swojej grupy docelowej!

Rozpocznij współpracę z agencją SEM!

Jak widzisz, działania SEM są bardzo zróżnicowane i dość skomplikowane. Potrzebuje ich jednak każdy przedsiębiorca, który chce skalować swój biznes. Jeśli i Tobie zależy na sukcesie, podejmij współpracę z doświadczoną agencją SEM, która zajmie się dla Ciebie zarówno pozycjonowaniem Twojej strony w sieci, jak i płatnymi kampaniami w Google! 

Materiał partnera