Jak zwiększyć ruch na stronie firmowej, stosując sprawdzone techniki pozycjonowania?

0
950
analiza seo
Doświadczeni specjaliści SEO wiedzą, przy pomocy jakich metod przeprowadzić kompleksową optymalizację, nie szkodząc przy tym stronie | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Właściciele stron firmowych skupiają wiele uwagi na tym, aby witryny którymi zarządzają, zajmowały wysokie miejsca w Google. Żeby jednak trafić do organicznych wyników wyszukiwania i na stałe się w nich zadomowić (deklasując przy tym konkurencję), trzeba się nieco natrudzić. A ponieważ strona, na której nie ma ruchu, nie generuje zysków, przyciągnięcie na nią internautów powinno stać się nadrzędnym celem wszystkich przedsiębiorców. Jak się za to zabrać?

Na start najlepsza będzie optymalizacja SEO. Po części można przeprowadzić ją samemu

Wbrew pozorom, nawet najbardziej zaawansowana optymalizacja stron może zostać wykonana samodzielnie, przez osobę zarządzającą witryną. Wystarczy wolny czas, chęci oraz umiejętności analityczne, jak i… pisarskie. Zoptymalizowanie strony należy przeprowadzać w oparciu o dane, zebrane w ramach audytu SEO. Wynika z nich między innymi to, jakie frazy wpisują w wyszukiwarkę Google osoby, zainteresowane naszymi produktami/ ofertą. Na podstawie tych haseł przygotowuje się tak zwane teksty optymalizacyjne, które zamieszcza się potem na stronie. Nasycenie ich słowami kluczowymi (ze szczególnym naciskiem na tytuły i śródtytuły), ułatwi robotom wyszukiwarek poruszanie się po witrynie oraz przyspieszy indeksowanie. Treści pisane w ramach optymalizacji nie mogą jednak być sztucznie nasycane frazami. Powinny być pisane lekko, naturalnie i być przystępne dla czytelników. Najlepiej, gdy są to teksty oferujące coś więcej, niż suche definicje. Użytkownicy internetu uwielbiają poradniki, wyczerpujące opisy produktów, artykuły branżowe, które poruszają ważne tematy. Tworząc i zamieszczając na stronie tego typu treści, poprawiamy SEO i sprawiamy, że witryna staje się przyjazna dla potencjalnych klientów.

Nie da się ukryć, że optymalizacja stron to także działania w obrębie kodu źródłowego. Są one bardziej skomplikowane, niż opracowywanie tekstów (choć i to nie należy do zadań łatwych), dlatego modyfikacje obejmujące strukturę oraz kod witryny, warto powierzyć ekspertom w dziedzinie marketingu w sieci. Można ich znaleźć w interaktywnych agencjach, takich jak AFTERWEB. Doświadczeni specjaliści SEO wiedzą, przy pomocy jakich metod przeprowadzić kompleksową optymalizację, nie szkodząc przy tym stronie. Trzeba bowiem zaznaczyć, że nawet mały błąd w kodzie źródłowym może zaburzyć pracę całej witryny.

statystyki seo
Nie można być dobrym we wszystkim. Dlatego chcąc skupić się na prowadzeniu firmy, kwestie związane z reklamą lepiej powierzyć profesjonalistom | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Pozycjonowanie w Google jest trudniejsze, niż się wydaje. Warto korzystać z pomocy ekspertów

Nie można być dobrym we wszystkim. Dlatego chcąc skupić się na prowadzeniu firmy, kwestie związane z reklamą lepiej powierzyć profesjonalistom. Oczywiście taka współpraca nie musi być jednostronna. Przygotowanie treści optymalizacyjnych czy opisów produktowych wciąż może spoczywać na przedsiębiorcy. Lecz to specjaliści SEO zajmą się ich zamieszczeniem na stronie www. Zrobią to tak, aby każdy tekst miał takie miejsce docelowe, które pomoże robotom wyszukiwarek szybciej przemierzać i indeksować stronę. Co za tym idzie, klienci łatwiej ją odnajdą, ponieważ znajdzie się ona wysoko w wynikach wyszukiwania.

Trzeba podkreślić, że pozycjonowanie stron w internecie wymaga konsekwentnych działań. Jednorazowe dodanie wpisu do aktualności lub na blog firmowy, na nic się zda. Wystarczy, że konkurencja z branży opublikuje kilka podobnych tekstów miesięcznie – a ich strony prześcigną naszą w Google. W związku z tym, poza optymalizacją, konieczne jest wdrożenie content marketingu i rozpoczęcie kampanii link buildingowej. Wyszukiwarka priorytetowo traktuje strony, które posiadają wiele linków przychodzących (pod warunkiem, że są to odnośniki dobre jakościowo. Te o niskiej reputacji działają na szkodę SEO). W ten sposób wzrasta pozycja witryny oraz jej wiarygodność. W rezultacie strona pokazuje się coraz wyżej, aż w końcu trafia do czołówki Google na konkretne frazy. Kiedy równolegle prowadzone są prace obejmujące content marketing treści i link building, pozycjonowanie przebiega w dobrym tempie i prowadzi do osiągnięcia zakładanego celu: zwiększenia ruchu na stronie firmowej.

Zadbaj o wielopoziomową reklamę, a pozycjonowanie zapewni Twojej stronie WWW sukces

Podsumujmy. Aby stworzyć atrakcyjną stronę internetową, musimy zadbać o optymalizację, a więc poprawny kod źródłowy, czytelny układ witryny i wartościowe treści. Witryna nie może długo się ładować, gdyż to zniechęca odbiorców. Dodatkowo powinna być responsywna, a więc dopasowana do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych: telefonach, tabletach. Obok tekstów powitalnych i opisów usług oraz produktów, na firmowym blogu warto systematycznie publikować artykuły, których tematyka wiąże się z naszą branżą. Powinny one odpowiadać potrzebom potencjalnych klientów – poruszać ważne i aktualne tematy, skłaniać do dyskusji.

Druga strona pozycjonowania stron w Google to techniki content marketingowe oraz link building, prowadzony na szeroką skalę. Pozwalają one promować usługi Off-Site, czyli na zewnątrz witryny, na przykład na forach, branżowych katalogach czy gazetach internetowych. Doskonałe efekty przynosi również korzystanie z mediów społecznościowych, na których w łatwy sposób można dotrzeć do wielu potencjalnych klientów i zachęcić ich do zapoznania się z naszą ofertą. W tym wszystkim pomocne będzie wsparcie specjalistów SEO, dla których pozycjonowanie stron firmowych w internecie jest pracą, a także pasją. Zlecając promowanie swojej witryny profesjonalistom możemy być pewni, że zostanie ono przeprowadzone prawidłowo, co przełoży się na przyrost ruchu, klientów oraz zysków.


Materiał partnera zewnętrznego