Jak utworzyć i zarządzać grupami na Facebooku

0
561
grupy na Facebooku
W tym poradniku pokażemy Ci, jak utworzyć własną grupę na Facebooku i jak nią zarządzać | fot.: stock.adobe.com

Grupy na Facebooku są doskonałym narzędziem do budowania społeczności wokół wspólnych zainteresowań, dzielenia się pomysłami lub koordynowania wydarzeń. W tym poradniku pokażemy Ci, jak utworzyć własną grupę na Facebooku i jak nią zarządzać.

Utworzenie grupy

  1. Zaloguj się na swoje konto na Facebooku.
  2. W lewym menu kliknij na „Grupy”.
  3. Kliknij na przycisk „+ Utwórz grupę” znajdujący się na górze strony.
  4. Wprowadź nazwę grupy, dodaj członków (wystarczy wpisać ich imiona lub adresy e-mail) i wybierz poziom prywatności grupy.
  5. Kliknij „Utwórz”. Możesz teraz dodawać opis grupy, ustawić jej zdjęcie profilowe i okładkę oraz zaprosić więcej osób.

Zarządzanie grupą

Zarządzanie członkami

Jako administrator grupy, możesz dodawać i usuwać członków, przyznawać im różne role (administrator, moderator) i zarządzać ich publikacjami. Możesz też ustawić, że nowi członkowie muszą czekać na zatwierdzenie przez administratora przed dołączeniem do grupy.

Ustalanie zasad grupy

Ważnym aspektem zarządzania grupą jest ustanowienie zasad. Zasady mogą obejmować takie kwestie jak zakaz spamu, zasady dotyczące szacunku wobec innych członków grupy, zakaz publikowania określonych typów treści, itp.

Zarządzanie publikacjami

Jako administrator, możesz moderować publikacje członków, decydując, które z nich będą widoczne dla wszystkich członków grupy. Możesz też utworzyć posty przyklejone, które będą zawsze widoczne na górze strony grupy.

Ustawienia grupy

W ustawieniach grupy możesz zmienić jej nazwę, poziom prywatności, opis, a także ustawić język domyślny grupy. Możesz też ustawić, czy członkowie mogą zapraszać do grupy innych użytkowników.

Pamiętaj, że zarządzanie grupą na Facebooku wymaga czasu i zaangażowania, ale jest to doskonały sposób na budowanie społeczności online.

REDo