Wybór najlepszego roweru do treningu

0
219
mężczyzna na rowerze treningowym
Trening na rowerze stacjonarnym zaliczany jest do kategorii cardio - interwałowego, ćwiczenia tego rodzaju poprawiają wydolność organizmu i pozytywnie wpływają na samopoczucie | fot.: pexels

Rower treningowy jest jednym z najczęściej wybieranych urządzeń fitness. Jest to maszyna niewielkich rozmiarów, więc używa się jej zarówno w domu, jak i siłowniach publicznych. Trening na rowerze w małym stopniu obciąża stawy, więc poleca się go osobom w każdym wieku, nawet tym, borykającym się z problemami kolan. Podczas ćwiczeń na rowerze, pracują przede wszystkim mięśnie łydek, ud, pośladków i brzucha, przez co w krótkim czasie możemy zrzucić zbędne kilogramy. Trening na rowerze stacjonarnym zaliczany jest do kategorii cardio – interwałowego, ćwiczenia tego rodzaju poprawiają wydolność organizmu i pozytywnie wpływają na samopoczucie. Jak wybrać model roweru treningowego? 

Rodzaje rowerów treningowych

Rower mechaniczny jest najprostszy pod względem budowy, a zarazem najtańszy, spośród dostępnych rodzajów. Opór mechaniczny osiąga się przez tarcie koła zamachowego. Bardziej zaawansowany i nowoczesny jest rower magnetyczny, gdzie opór wytwarzany jest za pomocą pola magnetycznego. Poza tym, rower magnetyczny pracuje bardzo cicho, dzięki czemu treningi można wykonywać nawet jeśli w pomieszczeniu znajdują się inni domownicy. W rowerze magnetycznym opór reguluje się za pomocą komputera, więc można ustawić go dużo dokładniej, niż w rowerze mechanicznym. Wysokiej jakości modele rowerów magnetycznych dostępne są na: https://kelton.pl/pol_m_SPRZET-FITNESS_TRENING-FITNESS_Rowery-stacjonarne_Rowery-magnetyczne-520.html. Najnowocześniejszym rodzajem rowerów treningowych jest rower elektromagnetyczny. Zastosowany w nim hamulec sterowany jest elektrycznie za pomocą komputera. Rowery treningowe dzieli się również na pionowe i poziome, w zależności od ułożenia ciała podczas treningu. Modele pionowe są najbardziej popularne, trening na nich przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze. Modele poziome charakteryzują się wygodnym oparciem, obniżonym korpusem i korbowodem przesuniętym nieco do przodu. Jazdę na takim rowerze rekomenduje się przede wszystkim osobom borykającym się z bólami pleców lub otyłym, dla których trening na rowerze pionowym byłby zbyt wymagający.

Zakup roweru – czy to takie proste?

Przy wyborze roweru treningowego warto zwrócić uwagę na skalę obciążenia i sposób jej regulacji. Możliwość komputerowego dopasowania obciążenia do trenującego jest bardzo wygodna i zapewnia komfortowy trening. Poza tym, trzeba sprawdzić licznik i dostępne programy treningowe. Oczywiście, należy zwrócić uwag

Koszt roweru treningowego

Nie ma ściśle określonej kwoty, która gwarantuje jakość roweru stacjonarnego. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie – jak często będziemy ćwiczyć? Jeśli zamierzamy poświęcić na treningi wiele czasu, lepiej jest zainwestować w wysokiej jakości sprzęt. Oczywistym jest też fakt, że im bardziej zaawansowany technologicznie model, tym cena jest wyższa. Najtańszymi rowerami są na pewno rowery mechaniczne. Profesjonaliści rekomendują jednak modele magnetyczne, które zapewniają komfortowy trening i są przystępne cenowo.

Materiał partnera zewnętrznego