Smartfony chińskich marek – które są popularne w Polsce?

0
428
xiaomi
Xiaomi opiera swoją działalność na niskiej marży (5%), a filozofią działania jest dostarczenie jak najwyższej jakości sprzęt w niskiej cenie | fot.: stock.adobe.com

Chiński sprzęt elektroniczny nie kojarzy się już z tandetą. Chiny stają się światową potęgą gospodarczą, co przekłada się na sprzedaż smartfonów. Wiele osób niekoniecznie chce przepłacać za drogi amerykański albo europejski sprzęt tej samej jakości. Popularne w Polsce stały się takie marki jak Xiaomi, Oppo, Meizu albo Huawei. Które chińskie smartfony są najczęściej kupowane przez Polaków i skąd wynika ich popularność? 

Xiaomi 

Xiaomi ma swoją siedzibę w Pekinie i działa od zaledwie 10 lat. Wystarczyło to w zupełności, żeby stać się światową potęgą, jeśli chodzi o smartfony. Sprzętu, który sprzedaje Xiaomi jest zresztą dużo więcej: od laptopów po elektryczne hulajnogi. Pierwszym flagowym produktem marki był smartfon Mi1, który okazał się od razu hitem na lokalnym rynku. Xiaomi opiera swoją działalność na niskiej marży (5%), a filozofią działania jest dostarczenie jak najwyższej jakości sprzęt w niskiej cenie. W czasach osiągania maksymalnych zysków takie zapewnienia działają na wyobraźnię konsumentów, którzy wiedzą, że nie są naciągani przez firmę. 

Parametry smartfonów Xiaomi robią wrażenie. Model Mi 10T dla przykładu to procesor Snapdragon 865, pamiętać RAM na poziomie 6GB, dostęp do sieci 5G przy częstotliwości odświeżania 144 Hz. Wszystko to przy cenach na poziomie około 2000 złotych. Takie parametry przy zachodnich markach są wyceniane czasami 3 razy drożej. Nie dziwi zatem, że Polacy odpuszczają prestiż telefonu na korzyść jakości. Dostają to samo za równowartość jednej wypłaty, a nie trzech. 

Oppo 

Sukces Xiaomi na polskim rynku przysłużył się również Oppo. Nowoczesne wzornictwo i innowacyjne rozwiązania smartfonów również nie odstają od zachodnich firm, gdzie znowu największym atutem są ceny. Mająca siedzibę w Dongguan firma działa na rynku dłużej niż Xiaomi, bo już od 2004 roku. Posiada też oddział regionalny w Warszawie, gdzie produkty firmy reklamował nawet Marcin Prokop. Udana kampania marketingowa spowodowała, że zakup telefonów Oppo w Polsce wzrósł do 16% w skali całego kraju (w przypadku Xiaomi jest to ok. 13%, zaś Huawei aż 30%). Flagowe modele marki w rodzaju Reno 6 czy N3 w niczym nie odstają jakością od najlepszych smartfonów na rynku. 

Huawei 

Huawei ma największe doświadczenie na rynku polskim, co przekłada się na sprzedaż telefonów (nawet 30% na podstawie danych z 2020 roku). Producent z miasta Shenzhen nie jest tak świeżą firmą jak Xiaomi i Oppo, co wpływa też na zaufanie Polaków. Smartfony są już solidnie przez nich przetestowane, co przekłada się na dużą liczbę poleceń wśród znajomych czy rodziny. Firmie nie zaszkodziły problemy z podzespołami, które były sprawdzane z USA. Nawet bez nich firmie udało się wypuścić taki model jak Mate 30 Pro, który nie spowodował żadnego spadku jakościowego. 

Inni producenci smartfonów  

Chińskich producentów działających w Polsce jest coraz więcej. Oprócz Huawei, Oppo i Xiaomi warto wymienić smartfony Meizu, Doogee, One Plus, realme, Ulefone czy marki Cubot. Ich udział na rynku powinien stale wzrastać. Polacy pokazali, że ważniejsze od prestiżu są dla nich rozsądne ceny. Przy wzrastającej inflacji i cenach innych produktów gdzieś trzeba zacząć oszczędzać. Najlepiej zrobić to w pierwszej kolejności kupując chińskiego smartfona. 

MMI