Jak wybrać odpowiedni CMS dla strony firmowej?

0
536
cms dla strony internetowej
CMS-y to scentralizowana platforma, na której można tworzyć, edytować i zarządzać całą zawartością witryny | fot.: materiał partnera

System zarządzania treścią jest podstawą każdej strategii marketingowej i innych podstawowych funkcji niezbędnych do zarządzania doświadczeniami klientów. CMS-y to scentralizowana platforma, na której można tworzyć, edytować i zarządzać całą zawartością witryny. Na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Podpowiadamy.

CMS typu open source

Chociaż wszystkie darmowe rozwiązania CMS, czyli open source, zbudowane są tak, by generować podobny zestaw wyników, nie wszystkie muszą oferować dokładnie te same funkcje. Ważne, by upewnić się, że wybrane oprogramowanie sprawdzi się w Twojej organizacji. Poniżej opisaliśmy kilka wskazówek, które pomogą wybrać najlepszy CMS open source dla strony firmowej.

Czy jest łatwy w obsłudze?

To trudne pytanie, na które należy odpowiedzieć na początku, dlatego że „łatwy” dla każdego oznacza coś innego. Właśnie ze względu na to nie każdy CMS jest przyjazny dla użytkownika, dlatego jego wybór jest tak ważny. Użytkownicy, którzy na co dzień będą korzystać z wybranego rozwiązania, powinni swobodnie i bez wysiłku poruszać się po jego interfejsie.

Warto też uwzględnić potrzeby korzystających z CMS-a, bo to właśnie one mogą wpłynąć na wydajność procesów czy komunikację z klientami. Szczególnie istotna będzie tu zatem wiedza na temat kompetencji zespołu IT, ale też docelowych użytkowników. Zrozumienie tego, jak dobrze czuje się zespół pod względem systemów zarządzania treścią i samej technologii, może istotnie wpłynąć na finalną decyzję.

Czy jest skalowalny?

W przypadku swojej strony firmowej należy planować nie tylko bieżące, ale też przyszłe potrzeby. Jeśli spodziewasz się, że firma będzie się rozwijać, dobrze postawić na CMS, który będzie podążać jej śladami. Taki wybór jest zdecydowanie łatwiejszy niż rozpoczynanie wszystkiego od początku, dlatego rozwój systemu i firmy powinny iść ze sobą w parze. Jeśli skalowalność to coś, na czym najbardziej Ci zależy, Drupal CMS będzie rozwiązaniem dla Twojej firmy. Drupal jest bardziej elastyczny niż WordPress i może obsłużyć znacznie większe ilości danych, dlatego też z jego pomocą można stworzyć dowolny typ witryny, dostosowując ją do biznesowych potrzeb.

Jakie funkcje oferuje?

Określ cele, które chcesz osiągnąć, jako firma i przeprowadź burzę mózgów z zespołem, aby mieć pewność, co jest ważne, a co nie. Identyfikacja potrzeb przed wyborem narzędzia wpłynie nie tylko na wybrany system, ale też na jakość jego wdrożenia.

Duża część osób podczas samego wyboru myśli głównie o zarządzaniu treścią, jednak warto pod uwagę wziąć jeszcze inne aspekty, jak np. wielojęzyczność, możliwość zarządzania w jednym interfejsie wieloma sklepami czy opcje zarządzania użytkownikami. Niemniej ważną opcją jest także rozbudowywanie funkcjonalności poprzez dodatkowe moduły, dzięki którym otrzyma się większy zakres narzędzi analitycznych, sprzedażowych czy marketingowych. Drupal czy WordPress zdecydowanie przodują w tej kwestii.

Czy jest bezpieczny?

bezpieczeństwo cms
Potrzebujesz systemu, który zabezpieczy treści na stronie i dane klientów przed zagrożeniami | fot.: materiał partnera

Na stronie firmowej ciąży duża odpowiedzialność ochrony informacji biznesowych i klientów, a to wymaga starannego zarządzania platformą, ale też wysokiego poziomu bezpieczeństwa CMS-a. Potrzebujesz systemu, który zabezpieczy treści na stronie i dane klientów przed zagrożeniami, dlatego należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy:

  • funkcje bezpieczeństwa – czy CMS posiada wbudowane zabezpieczenia jak np. uwierzytelnianie dwuetapowe lub możliwość przydzielania ról użytkownikom? Jeśli nie, czy posiada wtyczki lub integrację z innymi systemami w celu zwiększenia bezpieczeństwa?
  • tempo rozwoju – czy programiści szybko publikują aktualizacje i łatki bezpieczeństwa? To jedne z kluczowych rzeczy podczas wyboru oprogramowania typu open source, dlatego temat aktualizacji jest bardzo istotny.
  • środowisko – warto też zagłębić się w temat wtyczek i modułów, które instaluje się w CMS-ie. Czy programiści regularnie sprawdzają poprawki? Czy wtyczki są bezpieczne? Rozszerzenia do systemu i ich bezpieczeństwo mają ogromny wpływ na stabilność strony.

Czy oferuje wsparcie techniczne?

Niezależnie od tego, który system zostanie wybrany do strony firmowej, należy być stale czujnym i gotowym na stawianie czoła wszelkim potencjalnym problemom. W tym celu można zaopatrzyć się w całodobowy support lub sprawdzić społeczność, która w przypadku open source może rozrosnąć się do całkiem sporych rozmiarów. Aktywna społeczność dzieli się wiedzą i rozwiązaniami różnych problemów, dlatego dobrze jest na niej polegać w przypadku jakichkolwiek trudności. Systemy open source tworzone są właśnie przez społeczności, dlatego bez niej nie ma mowy o udoskonalaniu czy wymianie spostrzeżeń, a wzajemna współpraca ma duże znaczenie w procesie tworzenia jakiegokolwiek oprogramowania.

CMS dla firmy – podsumowanie

Uwzględnienie powyższych cech jest ważną częścią procesu wyboru systemu CMS, dlatego dobrze jest dokładnie przeanalizować wszelkie dostępne możliwości, by jak najlepiej dobrać idealne rozwiązanie. W końcu nie warto inwestować w narzędzie z ogromem niewykorzystanych funkcjonalności lub utknąć z narzędziem, które nie spełnia już biznesowych potrzeb. Jeżeli szukasz CMS-a dla swojej firmy, skontaktuj się z nami.

Materiał partnera