Małe sklepy, które radzą sobie w czasie kryzysu – franczyza

0
466
sklep franczyza
Sieć franczyzowa ułatwia start i zapewnia wszystkie niezbędne do rozwoju firmy narzędzia oraz szkolenia z posługiwania się nimi – warto jednak dobrze zapoznać się z warunkami współpracy | fot.: materiał partnera

Trudna sytuacja w trakcie pandemii pokazała, że dobrym rozwiązaniem na rozwój własnego biznesu jest system franczyzowy, a wybrane rodzaje działalności – jak sklepy franczyzowe – dobrze sobie radzą nawet w trudnych czasach. Franczyzobiorca otrzymuje bowiem nie tylko prawo do korzystania z logo marki i know-how, ale także szerokie wsparcie i parasol ochronny, nie będąc zdanym jedynie na siebie.

Franczyza – od czego zacząć?

Dojrzałość rynku handlowego oraz kryzys to dwa istotne czynniki, które mają wpływ na sytuację przedsiębiorstw, na rozwój czy stagnację firm. W trudnych czasach dobrze sprawdza się system franczyzowy. Popularna staje się też franczyza, gdzie powstają głównie sklepy. Jak do niej przystąpić?

Przede wszystkim wybierz branżę i rodzaj działalności – mogą to być sklepy franczyzowe o profilu spożywczym odzieżowym, restauracja, hotel itd. Zrób też analizę konkurencji (i znajdź odpowiedni lokal, aby nie powielać oferty). Skonsultuj się z przedstawicielem danej sieci, aby poznać warunki współpracy i ustal szczegóły.

Sklepy franczyzowe w czasach kryzysu – przewaga

Mimo niepewnej sytuacji gospodarczej sklepy franczyzowe o profilu spożywczym czy ogólnym działają prężnie, gdyż ich oferta zaspokaja podstawowe potrzeby realizowane przez konsumentów nawet w trudnych czasach. Przez rozwój e-commerce na znaczeniu zyskuje też e-franczyza. System franczyzowy ten – tradycyjny czy online – przynosi bowiem wiele korzyści.

Poza tym małe i średnie sklepy franczyzowe są przyszłością handlu, ponieważ wielu klientów woli szybko zrobić zakupy niedaleko domu. Duże zakupy w hipermarketach, (tzw. na cały tydzień, czynione głównie w weekendy), są wśród Polaków coraz mniej popularne, na co wpływ ma m.in. zakaz handlu w niedzielę, chęć poświęcenia czasu na inne aktywności niż zakupy lub lęk przed dużymi skupiskami ludzi.

Franczyza w małym mieście – pełne wsparcie ze strony franczyzodawcy

Zarówno struktura, jak i model franczyzowy różnych sieci, to stosunkowo bezpieczny model, ponieważ sieci te dobrze współpracują z franczyzobiorcą. Działania są w dużym stopniu wspólne, dotyczą m.in. dofinansowania, bieżącej pomocy, środków bezpieczeństwa. Franczyza – w małym mieście czy dużym – jest odporna na aktualną sytuację ze względu na wcześniej wypracowane skuteczne rozwiązania, elastyczne podejście czy wsparcie ze strony franczyzodawcy.

Franczyzobiorca nie musi martwić się opracowaniem planu na funkcjonowanie działalności – w ramach franczyzy działa pod znaną marką, dostaje wspomniane know-how, wspólne i dobrze sprofilowane kampanie marketingowe, a także wsparcie na każdym etapie działalności, co daje ogromną przewagę nad samodzielnymi przedsiębiorcami w czasach kryzysu.

Sieć o ugruntowanej pozycji na rynku zwykle ma budżet do radzenia sobie w trudniejszych rynkowo czasach – franczyza w małym mieście staje się zatem coraz popularniejsza. Co więcej, franczyzodawcy często mają wynegocjowane lepsze stawki z dostawcami, co obniży wydatki, jakie franczyzobiorca ponosi, zaopatrując się w towar.

Małe sklepy franczyzowe prosperujące w czasie kryzysu

Dalszy dynamiczny/aktywny rozwój franczyzy jest w handlu nieunikniony – wiele niezależnych sklepów nie zastanawia się już, czy przystąpić do tego systemu, lecz którą konkretną sieć warto wybrać – popularna franczyza w małym mieście to np. sklepy Żabka.

Sieć franczyzowa ułatwia start i zapewnia wszystkie niezbędne do rozwoju firmy narzędzia oraz szkolenia z posługiwania się nimi – warto jednak dobrze zapoznać się z warunkami współpracy. Franczyzobiorca nie może też zapominać o samodzielnym dbaniu o rozwój swojej firmy, by zapewnić firmie sukces.

Materiał partnera