5 rzeczy, które najbardziej motywują pracowników

0
436
rozwój osobisty
Dla współczesnych pracowników znaczenie mają warunki zatrudnienia, w tym organizacja zajęć, które pozytywnie wpływają na ich stan psychiczny | fot.: materiał partnera

Odpowiednia motywacja do pracy wpływa na sposób wykonywania zawodowych obowiązków, co z kolei przekłada się na wydajność i efektywność, a finalnie na zyski prowadzonego przedsiębiorstwa. Zgodnie ze współczesnym stylem zarządzania personelem pobudzanie poziomu zaangażowania zatrudnionych jest jednym z kluczowych czynników, który prowadzi do osiągnięcia przez firmę sukcesu. Co motywuje pracowników najbardziej? Na te aspekty zarządzający powinni zwrócić szczególną uwagę.

Szansa na rozwój zawodowy

Czy wiesz, że już ponad połowa polskich przedsiębiorstw inwestuje w szkolenia i kursy zawodowe dla swoich pracowników. Okazuje się, że możliwość zdobycia lepszych kwalifikacji jest dla pracowników wartością dodaną, która nierzadko ma większe znaczenie, aniżeli nawet generowane zarobki. Do firm, które organizują swojemu personelowi różnego rodzaju zajęcia zwiększające ich kompetencje zawodowe, zgłasza się nawet o 70% więcej potencjalnych pracowników, aniżeli do tych, które nie zwracają uwagi na rozwój zawodowy.

Możliwość rozwoju osobistego

Praca ma być przyjemnością i pozwalać na „rozwijanie skrzydeł” nie tylko w aspekcie zawodowym. Dla współczesnych pracowników znaczenie mają warunki zatrudnienia, w tym organizacja zajęć, które pozytywnie wpływają na ich stan psychiczny. Priorytetem jest nie tylko rozwój indywidualnych zainteresowań i pasji, ale także możliwość minimalizowania stresu, który wynika z realizacji zawodowych obowiązków. Właśnie dlatego firmy coraz częściej inwestują w spotkania i wyjazdy integracyjne. Różnego rodzaju warsztaty we Wrocławiu są jednym z doskonałych przykładów zajęć, które niekoniecznie zwiększają zawodowe kwalifikacje, ale za to na pewno rozwijają osobiste kompetencje pracowników. Zajęcia z robienia kosmetyków, warsztaty ceramiczne czy stolarskie, to tylko niektóre z tych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem.

Pieniądze

Okazuje się, że wynagrodzenie za pracę wcale nie jest priorytetem dla potencjalnego pracownika, który ubiega się o przyjęcie na dane stanowisko pracy. Oczywiście, pieniądze są ważne, natomiast nie są czynnikiem kluczowym. Coraz więcej osób stawia na rozwój zawodowy i osobisty, dopiero później patrzy na stawkę, która zagwarantuje im życie na optymalnym poziomie.

Co ciekawe, jak wynika ze statystyk, tylko co trzeci pracownik raz w roku podejmuje próby rozmowy z przełożonym o zwiększenie wartości swojego wynagrodzenia.

Atmosfera w pracy

Ponieważ w miejscu pracy pracownik spędza większą część dnia, zatrudnionym zależy na odpowiedniej atmosferze i relacjach, zarówno z innymi pracownikami, jak i przełożonym. Wpływ na ich poprawę mają wspomniane już wyjazdy i spotkania integracyjne różnego rodzaju. Na atmosferę w pracy wpływa również poczucie stabilizacji zatrudnienia, bezpieczeństwo, decyzyjność czy prestiż. Do znanych, międzynarodowych korporacji zgłasza się znacznie więcej potencjalnych pracowników, niż do małych działalności gospodarczych.

Dodatkowe bonusy

Ubezpieczenie, pakiety w placówkach medycznych, vouchery, premie, to tylko niektóre z dodatków, na które liczą zatrudnieni. Znaczenie mają również warunki pracy, w tym zaplecze socjalne czy tzw. pokoje relaksu. Dostęp do ekspresu do kawy, wody pitnej czy owoców, to w wielu firmach już standard.

Materiał partnera