Jak wybrać influencerów do twojej kampanii

0
1978
instagram konto na laptopie
Umiejętność odpowiedzi na pytanie jak wybrać influencerów pozwala nie tylko zmaksymalizować współczynnik konwersji, ale również zminimalizować koszty |fot.: materiał partnera

Influencer marketing niemal dosłownie wybuchł w ostatnich latach, a jego popularność nieustannie rośnie. Dzieje się tak, ponieważ reklama influencerów, kierowana nie do przypadkowych osób, lecz do jego prywatnych fanów, którzy z własnej woli obserwują jego profil – okazuje się znacznie bardziej skuteczna, niż reklamy tradycyjne i stanowi kolejny etap w rozwoju, nawet w stosunku do reklam personalizowanych, które wykupić można na social mediach.

Magia internetowych influencerów

Reklamy personalizowane, te oferowane przez Instagrama lub Facebooka – wciąż pozostają reklamami. Nie są tak uciążliwe, jak te, do których przywykliśmy w klasycznych mediach takich jak radio czy telewizja – jednak wciąż, pomimo ich personalizacji i dostosowywania się do unikalnych preferencji odbiorcy, w zdecydowanej większości pozostają one niechcianymi treściami.

Zupełnie inaczej jest jednak z influencerami. Ich posty, w tym również posty promowane, opłacane przez cudzą markę – wyświetlają się przede wszystkim osobą, która są zainteresowane osobą danego influencera. Sprawia to, że nie tylko przyjmują oni taką formę reklamy z radością, ale też współczynnik konwersji takich reklam jest zwykle znacznie wyższy, niż w przypadku innych form promocji. Sukces takich kampanii w dużym stopniu zależy od tego, na ile dobrze jesteśmy w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie: jak wybrać influencerów.

Świat nie kończy się na Instagramie

Umiejętność odpowiedzi na pytanie jak wybrać influencerów pozwala nie tylko zmaksymalizować współczynnik konwersji, ale również zminimalizować koszty. Reklama u najbardziej znanych osobistości świata social mediów potrafi być bardzo kosztowna – jednak osoby o mniejszej rozpoznawalności i zasięgach często są gotowi pracować za nieporównywalnie mniejsze stawki. W takich przypadkach bardzo popularną formą zapłaty jest barter – influencer w zamian za reklamę, zamiast wynagrodzenia finansowego, otrzymuje darmowe produkty marki.

Warto jednak przy tym wszystkim pamiętać, że świat nie kończy się na Instagramie, a do promocji naszej marki powinniśmy korzystać z wielu różnych kanałów i form reklamy. Ważne jest, aby dywersyfikować swój budżet reklamowy i nie inwestować wszystkiego tylko w jeden kanał i jedną formę promocji. Tradycyjne reklamy wykupione bezpośrednio u Facebooka (lub innej czołowej marce z branży social mediów) wciąż jest bardzo tanią i efektywną formą promocji – oczywiście jeśli tylko potrafi się ją odpowiednio wykorzystać i rozumie mechanizmy leżące u podłoża tych form promocji.

Jak wybrać influencerów?

W kontekście influencerów dużo mówi się o ich zasięgach lub o współczynniku aktywność. W rzeczywistości jednak efektywność i skuteczność influencerów nie da się zamknąć w tych dwóch prostych statystykach, a znalezienie odpowiedzi na pytanie jak wybrać influencerów wymaga manualnej analizy kont, ich działalności oraz ich obserwatorów. Jedną z rzeczy, które się liczą, to na ile wartościowe treści oferuje dana osoba swoim odbiorcom. Ważne jest również to, jak silna więź jest między nimi – czego aby się dowiedzieć, nie wystarczy sprawdzić statystyk. Niektórzy influencerzy są po prostu zbiorem przyjemnych zdjęć; są jednak też tacy, z którymi ich odbiorcy bardzo silnie się utożsamiają, traktując ich niemal jak swoich prawdziwych przyjaciół. Nie zawsze rozsądnym pomysłem jest kierowanie się popularnością i wybieranie osób z top list polskich influencerów. Wybór większej ilości osób o mniejszych zasięgach często okazuje się znacznie lepszym rozwiązaniem.

Więcej na temat tego, jak wybrać influencerów znajdziesz w tym artykule: https://adcookie.pl/portfolio/zasieg-to-nie-wszystko-czyli-jak-wyselekcjonowac-influencerow-do-wspolpracy/


Materiał partnera zewnętrznego