Czym jest pozycjonowanie lokalne?

0
176
pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne (Local SEO) to pozycjonowanie WWW, którego celem jest pomoc użytkownikom poszukującym danej usługi lub produktu bez określania obszaru, na którym działa firma | fot.: materiał partnera

Budowanie rozpoznawalności marki to poważne wyzwanie. W każdej branży istnieje duża konkurencja, która wymusza przyjmowanie konkretnych strategii marketingowych. Jednym z narzędzi, które może pomóc w zbudowaniu rozpoznawalności jest pozycjonowanie SEO. Co to jest i na czym dokładnie polega? Czym jest pozycjonowanie lokalne? Odpowiadamy.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Narzędziem służącym do poszukiwania informacji w Internecie są wyszukiwarki. Zdecydowanie najpopularniejszą z nich jest Google. Korzysta z niej aż 97% polskich użytkowników. Aby znaleźć informacje na dany temat, konieczne jest wpisanie hasła lub frazy, które pozwolą wyświetlić dziesiątki lub nawet setki tysięcy różnych wyników. Większość osób kończy poszukiwania informacji lub pożądanych usług na pierwszej stronie. I tutaj dochodzimy do kwestii pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron internetowych to inaczej SEO. Skrót pochodzi z języka angielskiego i oznacza Search Engine Optimalization. Są to wszelkiego rodzaju działania, które przyczyniają się do wyświetlania danej strony internetowej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Pozycjonowanie stron WWW to zadanie, którym zajmują się specjalne agencje SEO. Z ich usług korzysta wiele firm, którym zależy na tym, aby ich oferta była dobrze widoczna w wyszukiwarce. Aktualny ranking największych agencji SEO wg LinkedIn znaleźć można klikając we frazę Lista Agencji SEO.

Pozycjonowanie stron w Internecie – jak wygląda?

Pozycjonowanie stron to skomplikowany proces, który wymaga podjęcia kilku rodzajów działań. Pierwszym krokiem jest tzw. audyt SEO oraz wybór słów kluczowych, czyli fraz po wpisaniu, których strona będzie wyświetlać się w wyszukiwarce. Następnie przechodzi się do optymalizacji samej strony, która może polegać m.in. na edycji kodu źródłowego, tworzeniu treści dostosowanych do SEO czy pozycjonowaniu grafik.

Należy zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie stron w Internecie to proces rozciągnięty w czasie. Agencja SEO wraz z klientem ustala harmonogram prac już na samym początku współpracy. Nie ma możliwości wdrożenia wszystkich działań naraz, więc umowa obejmuje szczegółowy plan działania na każdy miesiąc. Proponowana strategia SEO przedstawiana jest klientowi i musi zostać przez niego zaakceptowana. Jest on na bieżąco informowany o postępach i wynikach optymalizacji.

Pozycjonowanie stron WWW. Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne (Local SEO) to pozycjonowanie WWW, którego celem jest pomoc użytkownikom poszukującym danej usługi lub produktu bez określania obszaru, na którym działa firma. Innymi słowy – wyniki wyszukiwania uzależnione są od miejsca, w którym aktualnie przebywa osoba szukająca informacji. Pozycjonowanie stron odbywa się w uwzględnieniu lokalnego rynku usług.

Lokalne pozycjonowanie WWW umożliwia użytkownikowi na znalezienie interesującej go usługi lub produktu w okolicy, w której się znajduje. Strategia geolokalizacji pomaga odnaleźć się na rynku mniejszym firmom, które nie korzystają z reklam internetowych.

Materiał partnera