Chcesz umieścić swoją stronę internetową w TOP 3 wyszukiwarki? Najpierw musisz spełnić wymogi jakościowe Google

0
305
wskaźniki seo na laptopie
Google dba o to, żeby użytkownik po wysłaniu zapytania otrzymał jak najbardziej wartościowy wynik | fot.: materiał partnera zewnetrznego

Każda firma dąży do tego, aby jej witrynę www odwiedzało jak najwięcej osób. Stąd pilna konieczność profesjonalnego pozycjonowania – internauci zdecydowanie chętniej klikają w te adresy, które Google pokazuje im na samej górze listy wyników. Na jakiej podstawie wyszukiwarka ustala kolejność w tym rankingu? Eksperci z agencji interaktywnej AFTERWEB tłumaczą, że ciągle udoskonalane algorytmy biorą pod uwagę kilkaset czynników. Niektóre pozostają w sferze spekulacji, ale te dotyczące optymalizacji działania strony stanowią jawnie wymagany standard.

Tylko przejrzyste, szybko działające witryny mają szansę przebić się do ścisłej czołówki SERP

Krótko rzecz ujmując: Google dba o to, żeby użytkownik po wysłaniu zapytania otrzymał jak najbardziej wartościowy wynik. Jeżeli internauta napotka na jakiekolwiek problemy z dotarciem do interesujących go treści, osiągnięcie wysokiej pozycji będzie w zasadzie niewykonalne. Przykładem takiego warunku koniecznego może być dostosowanie serwisu internetowego do specyfiki urządzeń mobilnych: mniejszych ekranów, sterowania dotykowego itd. Reguła Mobile First ma swoje źródło w statystykach – skoro użytkownicy smartfonów i tabletów generują już ponad 50% ruchu w całej globalnej sieci, Google właściwie nie miało innego wyboru. Podobnie zresztą jak osoby zajmujące się SEO (https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/seo/), czyli optymalizowaniem stron internetowych pod wytyczne wyszukiwarki. Naturalnie dopracowanie witryny pod kątem sprzętu mobilnego to dopiero początek. Trzeba zredukować do minimum czasy ładowania, zmniejszyć grafiki do odpowiedniej wielkości, niejednokrotnie przebudować strukturę adresów URL… pełna wyliczanka liczyłaby ponad 250 różnych pozycji!

sklep internetowy na smartfonie
Search Engine Optimization to niezwykle pojemna i rozbudowana dziedzina, wykraczająca poza aspekty techniczne funkcjonowania serwisów internetowych | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Specjaliści SEO wiedzą o istotnych kwestiach, których próżno szukać w przewodniku dla webmasterów

Google systematycznie publikuje specjalny poradnik, w którym twórcy stron internetowych mogą znaleźć najważniejsze wskazówki. Rzecz jasna kompendium nie wyjaśnia, jak dokładnie działają algorytmy wyszukiwarki – zawiera absolutne minimum, podstawy pozwalające realnie myśleć o zajęciu miejsca w TOP 3. Pozostałe czynniki rankingowe sukcesywnie odkrywają eksperci zajmujący się pozycjonowaniem, często metodą prób i błędów na serwisach postawionych specjalnie w celu testowania różnych rozwiązań. Niektórzy dzielą się swoimi odkryciami z innymi, pozostali zachowują zdobytą w ten sposób wiedzę dla siebie. Search Engine Optimization to niezwykle pojemna i rozbudowana dziedzina, wykraczająca poza aspekty techniczne funkcjonowania serwisów internetowych. Linki wewnętrzne i zewnętrzne, zawartość słów kluczowych, treść odpowiadająca na pytania nurtujące czytelników – wszystkie elementy strony muszą spełniać wyśrubowane normy, aby Google umieściło ją na najbardziej eksponowanych pozycjach.


Materiał partnera zewnętrznego