Jak umilić sobie pracę w biurze? – 7 sprawdzonych sposobów

0
197
Praca w biurze
Pracowity dzień rozpocznij od porządnego śniadania. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Pracowity dzień rozpocznij od porządnego śniadania. Jak wiadomo to najważniejszy posiłek dnia. Powinien być zbilansowany, czyli zawierać w sobie węglowodany, białka i tłuszcze w odpowiednich proporcjach.

  1. Nie zapominajmy o owocach i warzywach. Śniadanie zapewnia nam energię na cały poranek, umożliwia wydajną pracę i koncentrację na powierzonych zadaniach. Wiele osób nie wyobraża sobie poranka bez kubka kawy. Lepiej jest wybierać tę przygotowaną w ekspresie lub w kawiarce niż rozpuszczalną. Jeżeli brakuje Ci czasu, skorzystaj z kubka termicznego. Dzięki niemu zaparzoną w domu kawę możesz wypić w samochodzie lub komunikacji miejskiej.
  2. Przygotuj sobie lunch box do pracy. Regularne spożywanie posiłków co 3 godziny sprzyja dobremu samopoczuciu przez cały dzień, utrzymaniu ładnej sylwetki oraz zapobiega przejadaniu się wieczorami. Zabranie ze sobą przygotowanej samemu kanapki czy sałatki wpłynie korzystnie nie tylko na nasze zdrowie, ale także na nasz portfel. Przekąski przygotowane w domu są zwykle znacznie tańsze niż te zakupione w bufetach czy restauracjach.
  3. Przyjedź do pracy rowerem lub przyjdź na piechotę. Poranna aktywność fizyczna to świetny sposób na dodanie sobie energii i podwyższenie poziomu endorfin. To także element dbałości
    o zdrowie. Po ciężkim dniu w pracy powrót do domu spacerem lub rowerem pozwala się zrelaksować i zredukować stres.
  4. Otaczaj się ładnymi rzeczami. Może to być ramka z rodzinnym zdjęciem, magnesy przywołujące wspomnienia gorących wakacji, kubek z motywującym napisem lub designerskie artykuły biurowe. W miłym otoczeniu dużo lepiej się pracuje. Osobiste akcenty przywołują miłe wspomnienia, a miejsce pracy dobrze się kojarzy. Nic tak nie ożywia wnętrza jak żywe rośliny. Jeżeli masz taką możliwość, otaczaj się kolorowymi kwiatami. Pamiętaj jednak, aby nie wybierać tych o intensywnym zapachu, gdyż na dłuższą metę mogą okazać się uciążliwe.
  5. W czasie pracy rób sobie przerwy na krótką gimnastykę. Długie przebywanie w pozycji siedzącej sprzyja uczuciu ciężkich nóg i powstawaniu obrzęków na nogach. Aby temu zapobiec, wykonuj krótkie serie ćwiczeń. Może to być np. chodzenie po schodach, naprzemienne napinanie antagonistycznych mięśni kończyn dolnych, przysiady czy powtarzane kilkakrotnie stawanie na palcach i na piętach. Jeżeli objawy będą się nasilać warto skonsultować się z lekarzem, gdyby mogą to być początki przewlekłej niewydolności żylnej. W takim przypadku warto zastosować żel z heparyną, która działa przeciwzakrzepowo i przeciwobrzękowo. Żel szybko się wchłania, przynosząc ulgę i przyjemne uczucie chłodzenia bezpośrednio po aplikacji.
  6. Opracuj playlistę z piosenkami idealnymi do pracy. Może być to muzyka klasyczna, relaksacyjna lub reagge – wszystko zależy od upodobań. Jeżeli pracujesz w jednym pomieszczeniu z innymi osobami, możesz zakupić sobie słuchawki, tak aby nie przeszkadzać współpracownikom, którzy nie życzą sobie aby w miejscu pracy grała muzyka.
  7. Każdego dnia zaplanuj jedną przyjemną aktywność, którą zrobisz tylko dla siebie po skończonej pracy. Będzie tą formą nagrody i motywacji. Prawdopodobnie rano będzie łatwiej wstać z łóżka mając w perspektywie np. spotkanie z koleżanką, wyjście na basen czy obejrzenie ciekawego filmu. Życie składa się z małych przyjemności i nie należy sobie ich odmawiać.

Materiał partnera zewnętrznego

UDOSTĘPNIJ