Zdrowe i mocne włosy – sprawdzone sposoby na zimę

0
292
kobieta z długimi włosami zimą
Zdrowe i mocne włosy są dobrze nawilżone, a temu nie sprzyja ogrzewane powietrze, które zewsząd nas otacza, gdy kaloryfery są włączone | fot.: materiał partnera

W wyniku częstej zmiany temperatur i noszenia czapki, włosy zimą często tracą blask i stają się przesuszone. Dowiedz się, jak możesz im pomóc odzyskać pełnię siły i blasku.

1. Suszenie włosów, tak aby ich nie przesuszać

Zdrowe i mocne włosy są dobrze nawilżone, a temu nie sprzyja ogrzewane powietrze, które zewsząd nas otacza, gdy kaloryfery są włączone. Dlatego staraj się raczej suszyć włosy pod chłodnym nawiewem suszarki i pozwalaj im naturalnie wyschnąć. Możesz też zastanowić się nad zakupem suszarki z jonizacją – domykają one łuski włosów, dzięki czemu wilgoć nie ucieka tak łatwo z łodygi włosa.

2. Dobre suplementy diety na mocne włosy

Najlepsze suplementy diety na włosy to wcale nie te, które mają najdłuższą listę składników. Znaczenie ma raczej to, co w nich zawarto oraz czy są w formie dobrze przyswajalnej. Stąd warto przede wszystkim zaufać renomowanemu producentowi suplementów, np. Pure4me. Tutaj możesz poczytać więcej o presonalizowanych suplementach, jakie proponuje marka: pure4me.pl/suplementy-na-wlosy/.

Suplementy diety na mocne i lśniące włosy powinny bazować na czterech składnikach:

  1. Ekstrakt z pokrzywy – pokrzywa to naturalny suplement na porost włosów, który również doskonale wzmacnia pasma włosów. W pokrzywie jest moc krzemu, który wpływa na ich wytrzymałość, a także dużo fosforu, miedzi, siarki, żelaza, magnezu, a także witamin A, E, K oraz B2.
  2. Ekstrakt ze skrzypu polnego – ten roślinny suplement diety ma długą historię stosowania. Wzmacnia włosy od środka dzięki flawonoidom i kwasom organicznym.
  3. Biotyna – jest numerem jeden, jeśli chodzi o suplementy na mocne włosy. Ta witamina z grupy B stanowi wyśmienite źródło siarki, która jest substancją aktywującą produkcję keratyny, tak istotnej dla łodyg włosów. Przeciwdziała łamaniu się włosów i rozdwajaniu końcówek.
  4. Witamina C – ten często spotykany w aptekach antyoksydant osłania mieszki włosowe przed niszczycielskim wpływem wolnych rodników.

3. Związywanie włosów

Ten sposób może wydawać się banalny, jednak pomaga nam nie niszczyć włosów zimą. Rozpuszczone, szczególnie długie włosy, nieustannie ocierają się o tej porze roku o czapkę czy szal i od czasu do czasu przyskrzyniane są zamkiem kurtki. To wszystko, podobnie jak niskie temperatury, zdecydowanie osłabia włosy. Zapleć warkocz, zrób kok lub kitkę – w ten sposób im pomożesz.

Dodatkowo raz na tydzień warto olejować włosy lub robić płukanki z pokrzywy. Te dawne sposoby naszych babć nadal uważane są za skuteczne, a nie wymagają zakupu kosztownych kosmetyków.

Materiał partnera