Tag: vr
Wiedźmin, Pokemon Go, Harry Potter. Rozszerzona rzeczywistość w grach
The Witcher: Monster Slayer to najnowsza gra na telefon komórkowy, która wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości. Po Pokemon Go i Harry’m Potterze twórcy po raz...
Co warto wiedzieć o dzisiejszych zestawach do rzeczywistości wirtualnej?
W świecie, w którym ludzie są bardziej od siebie oddaleni niż kiedykolwiek, VR w 2020 roku nabrał zupełnie innego znaczenia. Wirtualna rzeczywistość nadal nie...
WHO wpisze uzależnienie od gier na listę chorób psychicznych
Światowa Organizacja Zdrowia jeszcze w tym roku wpisze uzależnienie od gier komputerowych na listę chorób psychicznych. Równie groźna, choć jeszcze do końca nierozpoznana przez ekspertów, jest...
Wkrótce polecimy na Marsa?
W 2018 roku eksploracja kosmosu nabierze tempa – ocenia Aleksandra Przegalińska z Massachusetts Institute of Technology. Firma SpaceX, należąca do Elona Muska, już w 2025 roku...
Wirtualna rzeczywistość odtworzy warunki na lotnisku
Polacy pracują nad rozwiązaniem wykorzystującym wirtualną rzeczywistość, które pozwoli przeszkolić osoby pracujące na płycie lotniska. Jako pierwszy powstaje patent dla marshallerów, czyli osób odpowiedzialnych za...
Wirtualna rzeczywistość pomoże wyleczyć lęk wysokości czy klaustrofobię
Przełom w leczeniu fobii i zaburzeń lękowych. Dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości pacjent może przenieść się do świata, który wywołuje nieuzasadniony lęk i eksplorować go zgodnie z procedurą terapeutyczną....
Fundacja Roberta De Niro wesprze polskich twórców interaktywnych
Tribeca Film Institute, fundacja założona m.in. przez Roberta De Niro, zapowiada rozpoczęcie swojej działalności w Polsce. To szansa na rozwój dla młodych twórców mediów interaktywnych, w tym filmów internetowych....
Gran Turismo Sport już dostępne dla graczy
Ostatnia odsłona kultowej serii symulatorów wyścigów Gran Turismo miała wczoraj swoją premierę w Europie. Gra słynnego studia Polyphony Digital wyznacza nowe standardy dla tytułów...
Urządzenia VR coraz tańsze
Do 2025 roku globalny rynek wirtualnej rzeczywistości ma osiągnąć wartość blisko 50 mld dolarów. Rok 2016 był przełomowym dla tego rynku. Sprzedano wówczas niemal 100...