3 proste desery z truskawkami

0
2239
desery z truskawek
Sposobów na wykorzystanie truskawek do przyrządzenia deserów jest mnóstwo, ale najlepsze rozwiązania to szybie i proste rozwiązania | fot.: Fotolia

Sezon na truskawki w pełni, a niska cena zachęca do eksperymentowania i próbowania nowych połączeń tych owoców z innymi dodatkami. Desery z truskawek to nie tylko pyszne i orzeźwiające przekąski, ale mają także dużo witamin, których nie tak łatwo przemycić w diecie. Sposobów na wykorzystanie truskawek do przyrządzenia deserów jest mnóstwo, ale najlepsze rozwiązania to szybie i proste rozwiązania. Dlatego w dalszej części artykułu pojawią się łatwe w przygotowaniu i niewymagające wielu składników desery z truskawek.

Truskawki w czekoladzie

Połączenie truskawek z czekoladą jest niezwykle trafne. Taki deser trafi w gusta smakowe praktycznie każdemu. Jak go wykonać i co będzie potrzebne? Zaledwie dwa składniki: truskawki oraz tabliczka czekolady (100 g). Ilość truskawek jest dowolna, jednak jeśli deser ma wyglądać i prezentować się ładnie, warto wybrać dojrzałe i duże owoce. Jednak jeśli takich truskawek brak, można także użyć tych mniejszych, ponieważ na pewno i tak będą znikać ze stołu w szybkim tempie. Aby przygotować truskawki w czekoladzie, tabliczkę czekolady mlecznej albo deserowej należy rozpuścić w kąpieli wodnej albo włożyć do mikrofalówki na 20 sekund. Następnie wystarczy za pomocą widelca lub wykałaczki zanurzać kolejno wszystkie owoce w rozpuszczonej czekoladzie. Truskawki mają być pokryte czekoladą w całości. Tak przygotowane owoce trzeba umieścić w lodówce, dzięki czemu czekolada zakrzepnie na truskawkach. Podawać schłodzone.

Truskawkowo-bananowy koktajl

Fanów smoothie i deserów w formie płynnej na pewno zainteresuje przepis na koktajl truskawkowo-bananowy. W podstawowe wersji jedynymi składnikami tego miksu są truskawki (około pół kilograma) oraz 2-3 dojrzałe banany i pół szklanki wody. Wystarczy zblendować je używając mocnego blendera ręcznego lub kielichowego. Chcąc wzbogacić ten koktajl i sprawić, by był bardziej sycący można, zamiast wody, dodać mleka. Innym sposobem na podniesienie kaloryczności tego deseru jest dodanie 2 łyżek masła orzechowego, garści pestek słonecznika albo płatków owsianych. W ten sposób koktajl będzie dostarczał także zdrowych tłuszczów.

Truskawkowy pudding chia

Ostatni przepis dotyczy domowego puddingu z nasion chia o smaku truskawkowym. Jest to, podobnie jak dwa poprzednie, szybki i niewymagający deser, który na pewno zrobi wrażenie na gościach. 4 łyżki nasion chia należy zalać szklanką wody i odstawić na kilka godzin. W tym czasie nasiona i woda stworzą żel, który jest nie tylko smaczny, ale także bardzo zdrowy i odżywczy. Zamiennikiem nasion chia może być siemię lniane, również bardzo zdrowy składnik. Kiedy żel z nasion chia (lub siemienia lnianego) jest gotowy, wystarczy dodać około 200 g truskawek  całość zblendować. Deser gotowy! jednak można ozdobić go jeszcze śiwezymi truskawkami pokrojonymi w plasterki albo nasionami słonecznika czy odrobiną sosu czekoladowego. Jest to zdecydowanie najzdrowszy przepis i nada się także dla osób będących na diecie i unikających słodyczy.


PCH