Promocje w sklepach i bankach – na co należy uważać?

0
1631
Wykres słupkowy - wzrost
Wiedza, że promocja i okazja zakupowa nie zawsze idą ze sobą w parze, to krok w stronę świadomego kupowania i oszczędności. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Każdy konsument lubi płacić za towar mniej, niż pokazuje cena na metce lub półce. Hasła takie jak: rabat, promocja, obniżka, czy wyprzedaż zwracają uwagę i zachęcają do zakupu. Upusty w sklepach z artykułami spożywczymi, kosmetykami czy odzieżą najczęściej występują sezonowo. Sektor finansowy – banki również przygotowują oferty specjalne, które mają nakłonić klientów do podpisania umowy. Czy każdy zakup w obniżonej cenie jest opłacalny? Na co należy uważać podczas promocji w sklepie lub w banku?

Markety i dyskonty

Najwięcej promocji i rabatów oferują markety i dyskonty, co daje klientom możliwość zaoszczędzenia kilku złotych na codziennych zakupach. Nawet jeśli dany artykuł objęty jest obniżką, warto porównać jego cenę za 1 kilogram lub 1 litr z produktem innej firmy. Czasami okazuje się, że niższa wartość towaru nie jest konkurencyjna rynkowo, a otrzymany rabat oznacza dopłatę do najtańszego produktu na półce. Innym działaniem sklepów jest tworzenie zestawów 1+1 gratis, za które płaci się często więcej niż za dwa artykuły tego samego lub innego producenta kupione oddzielnie.

Sklepy z odzieżą

Butiki i popularne sieciówki są znane z podwyższania cen towarów przed sezonem wyprzedaży. Poradniki zakupowe radzą, by udać się do sklepu z notatnikiem i spisywać ceny poszczególnych artykułów, aby w ten sposób nie ulec pozornej – jak się okazuje – pokusie zaoszczędzenia pieniędzy podczas akcji rabatowej. Drugim, powszechnym działaniem sklepów z odzieżą jest brak zwrotów towarów przecenionych. Taki zakup należy zatem starannie przemyśleć, a daną rzecz uprzednio dokładnie obejrzeć, by uniknąć przykrych niespodzianek. Niektóre punkty handlowe nie pozwalają mierzyć towarów w obniżonej cenie, co znacznie utrudnia podjęcie decyzji o kupnie. W przypadku wątpliwości najlepiej zrezygnować, by wydane pieniądze nie okazały się wyrzucone w błoto.

Banki

Banki utrzymują się ze sprzedaży swoich produktów, a do najpopularniejszych należą: karty kredytowe i pożyczki krótkoterminowe. Najłatwiej jest proponować je konsumentom, którzy już są klientami dane w danej placówce. Aby zachęcić do założenia konta i udostępnienia swoich danych, tworzone są specjalne oferty promocyjne. Niektóre z nich faktycznie pozwalają zaoszczędzić znaczne kwoty i to nie tylko na bieżącej obsłudze konta, ale również dzięki umowom partnerskim zawartym przez bank z innymi podmiotami. O tym, jakie propozycje specjalne są obecnie dostępne, można przeczytać na stronie pozyczkowy-portal.pl. Decydując się na zawarcie umowy kredytowej, warto dokładnie ją przeczytać i zapoznać się z warunkami finansowymi. Szczególnie istotny jest całkowity koszt kredytu, marża i prowizja. Dwie ostatnie wartości można negocjować przed podpisaniem zobowiązania, a wartość całkowita to nic innego jak kwota, która będzie musiała zostać zwrócona. Warto zwrócić na nią uwagę. Może się bowiem okazać, że należy oddać kwotę bez mała dwukrotnie większą od pożyczonej.

Niezależnie od tego, jaka jest kwota dokonywanej transakcji – zakup bułek czy nowego samochodu – warto wyrobić sobie nawyk zwracania uwagi na ceny i przeliczania wartości. Decyzje dotyczące nabycia artykułów pierwszej potrzeby podejmowane są szybko, dlatego znajomość cen i umiejętność są pomocne w oszczędzaniu realnych kwot. Przy długim procesie zakupowym pozostaje czas do namysłu, który należy wykorzystać. Wiedza, że promocja i okazja zakupowa nie zawsze idą ze sobą w parze, to krok w stronę świadomego kupowania i oszczędności.


Materiał partnera zewnętrznego