Puma – efekt konkurencji w rodzinie

0
464
dziewczyna strój puma
Kolekcje Pumy rewolucjonizują modę uliczną, nadając charakterystyczny styl osobom, które zawodowo i hobbystycznie uprawiają sport | fot.: materiał partnera

Puma jest niemiecką marką, która doskonale znana jest wszystkim miłośnikom sportowego stylu. Być może niewiele osób wie, że dzisiejszy sukces odzieżowego giganta jest efektem rodzinnych potyczek. Historia marki jest zajmująca, co nie zmienia faktu, że rodzinne spory zrewolucjonizowany świat wygodnej odzieży.

Od współpracy do nienawiści

Historia marki Puma rozpoczyna się już w roku 1924. Miejscem akcji jest niemieckie miasteczko Herzogenaurach, zlokalizowane w pobliżu Norymbergi. Tam swoją działalność otwierają dwaj bracia, Rudolf i Adolf Dassler, którzy zajmują się produkcją obuwia. Wtedy nikt nie przypuszczał, że słynna dziś na całym świecie odzież damska Puma stanie się kością niezgody pomiędzy braćmi.

Współpraca w niewielkiej rodzinnej firmie trwała ponad 20 lat. W tym czasie bracia odnieśli spore sukcesy, produkując obuwie dla żołnierzy Wermachtu. Warto podkreślić, że za pracownię służyła braciom pralnia należąca do ich matki.

Rozłam o nieznanych przyczynach

Historia braci Dassler do dziś wzbudza szczere zainteresowanie miłośników sportowych marek. Wszystko podsyca fakt, że okoliczności rozstania braci nie do końca są znane. Przypuszcza się, że głównym źródłem nieporozumień były problemy finansowe, choć niektórzy powołują się na rzekomy romans Rudolfa z żoną swojego brata.

Bardzo cienka granica dzieli rodzinne więzi i nienawiść. Każdy z braci poszedł własną drogą, pozostając dla drugiego ogromną konkurencją. Adolf otworzył działalność pod nazwą Adidas (pochodzącą od pierwszych liter jego imienia i nazwiska), Rudolf zaś prowadził firmę, w której znajdowała się między innymi odzież damska Puma. Za symbol w logo posłużyło skaczące zwierzę, będące wyrazem drapieżności i siły. Tym gestem Rudolf być może chciał utrzeć nosa swojemu bratu, dając mu do zrozumienia, że – podobnie jak skoczna i zwinna puma – zawsze pozostanie na szczycie.

Rywalizacja pod jedną bramką

Adolf, założyciel marki Adidas, słynął z oszczędności, skrupulatnie wyliczając wszelkie firmowe wydatki. Rudolf tymczasem nie skąpił pieniędzy na kampanie reklamowe, co prawdopodobnie przekonało wielu sportowców do promowania produktów Pumy. Między braćmi dochodziło do eskalacji konfliktów, których efektem były kolejne pary obuwia obydwóch marek.

Najsłynniejszy piłkarz świata w butach Puma

Najlepszą reklamą dla Rudolfa Dasslera był przełomowy mecz piłki nożnej w 1970 roku. Piłkarz Pele, na oczach całego świata, zatrzymał mecz, by zawiązać sznurówki w swoich butach PUMA King. Ten ruch emitowały wszystkie kamery. Podobno za ten gest słynny piłkarz zainkasował aż 120 tys. dolarów.

Zaciekła rywalizacja do dziś

Po śmierci właścicieli obydwóch marek firmy Adidas i Puma nadal są swoimi największymi konkurentami. Kolekcje Pumy rewolucjonizują modę uliczną, nadając charakterystyczny styl osobom, które zawodowo i hobbystycznie uprawiają sport. W ofercie marki znajduje się ponadczasowa odzież damska Puma, a także ubrania i buty da mężczyzn oraz dzieci. Asortyment wyróżnia się świetną jakością w przystępnych cenach.

Partnerem materiału jest Eastend.

Materiał partnera