Alternatywa dla słodyczy – 5 zdrowych przekąsek dla Twojego dziecka

0
667
śniadanie z bananem i borówkami amerykańskimi
Zazwyczaj dzieci mają długie zęby na wszystko, co zdrowe, jednak lubią przynajmniej część z owoców i warzyw, które są niezbędne dla ich prawidłowego rozwoju | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Dzieci kochają słodycze i chipsy. Jak jednak powszechnie wiadomo, nie są one najlepsze dla ich zdrowia. Nie oznacza to oczywiście, żeby całkowicie odciąć nasze pociechy od ich ulubionych batoników czy czekolad. Warto jednak zaproponować im coś innego – równie smacznego, ale jednocześnie zdrowego. A jest w czym wybierać.

Codzienna porcja wapnia

Bardzo dobrym i jednocześnie wygodnym rozwiązaniem są paluszki serowe. Najczęściej dostępne są w opakowaniach, które świetnie sprawdzają się jako przekąska – jest ich kilka. Przy okazji łatwo można je schować w plecaku czy pojemniku na drugie śniadanie. Sery są świetnym źródłem wapnia, które jest niezbędne podczas dorastania, ponieważ odpowiada za mocne i zdrowe kości. Taką przekąskę można dodatkowo uzupełnić dipem domowej roboty, np. pomidorowym albo czosnkowym, dzięki czemu dostarczamy jednocześnie witamin i niezbędnych dla zdrowia mikroelementów.

Owoce i warzywa – najlepsi dostawcy witamin

Zazwyczaj dzieci mają długie zęby na wszystko, co zdrowe, jednak lubią przynajmniej część z owoców i warzyw, które są niezbędne dla ich prawidłowego rozwoju. Dlatego warto to wykorzystać. Świetnie jest korzystać z produktów sezonowych, które wzbogacają dietę, ale też są najlepszym możliwym produktem dostępnym w konkretnej porze roku. W domu możemy czerpać ze wszystkich darów natury, jednak już do szkoły lepiej dawać te, które będą wygodne do zjedzenia.

Dlatego też lepiej zrezygnować z tych pyszności, które puszczają dużo soków. Najlepiej się zatem skupić na przygotowaniu mixu owoców albo warzyw. Można tu wykorzystać jabłka, banany, winogrona, śliwki czy czereśnie. Warto też stawiać na zdrowe przekąski warzywne złożone ze świeżych ogórków, papryki i marchewki. Tak naprawdę możliwości jest wiele, a organizm dziecka na pewno doceni regularną dostawę witamin oraz minerałów.

Nie zapominaj o błonniku

Błonnik jest niezbędny do prawidłowego trawienia. Dlatego też warto wesprzeć młody organizm i zapewnić mu dietę, która pomoże dostarczyć niezbędnych składników. W tym wypadku dobrym wyborem będą np. wafle ryżowe. Z brązowego ryżu, z białego, z dodatkiem różnego rodzaju ziaren albo z solą morską. Są świetnym źródłem błonnika i bardzo zdrową, a zarazem smaczną przekąską, która będzie świetna do szkoły albo w domu, kiedy dziecko zgłodnieje między posiłkami.

Bakalie – najlepszy zamiennik chipsów

Orzechy albo suszone owoce to fantastyczna przekąska, ale też dodatek do różnego rodzaju potraw. Jednak w przypadku młodych podopiecznych to świetny zamiennik dla wszystkich niezdrowych, pełnych tłuszczu chrupek. Bakalie, w szczególności orzechy, świetnie wpływają na pamięć oraz serce. Mają mnóstwo witamin oraz minerałów. Co jednak istotne, same w sobie mogą się okazać dla dziecka nudne. Dlatego warto sięgnąć – albo zrobić samemu – po mieszanki, wystarczy wejść na https://ebakalland.pl/bakalie. Można połączyć kilka rodzajów orzechów z suszonymi owocami albo zdecydować się na te z dodatkiem miodu albo kokosa. Możliwości jest naprawdę sporo i dzięki temu bez problemu można trafić w gust młodego człowieka,


Materiał partnera zewnętrznego