• Styl życia
    • Podróże
    • Dom
    • Kuchnia
    • Moda
    • Zwierzęta
    • Ogród
  • Kultura
    • Kino
    • Książki
    • Muzyka
    • Plotki
    • Telewizja
    • Wydarzenia
  • Społeczeństwo
    • Parenting
    • Związki
    • Kariera
    • Nauka
  • Uroda
  • Zdrowie
    • Dieta
    • Fitness
  • Internet
  • Tech
  • Moto
Szukaj
4 lutego 2023
Zaloguj
Witamy! Zaloguj się na swoje konto
Forgot your password? Get help
Odzyskiwanie hasła
Odzyskaj swoje hasło
Hasło zostanie wysłane e-mailem.
Interaktywna.pl Interaktywna.pl
Interaktywna.pl Interaktywna.pl
  • Styl życia
    • Podróże
    • Dom
    • Kuchnia
    • Moda
    • Zwierzęta
    • Ogród
  • Kultura
    • Kino
    • Książki
    • Muzyka
    • Plotki
    • Telewizja
    • Wydarzenia
  • Społeczeństwo
    • Parenting
    • Związki
    • Kariera
    • Nauka
  • Uroda
  • Zdrowie
    • Dieta
    • Fitness
  • Internet
  • Tech
  • Moto
Strona główna Społeczeństwo Kariera Jak wymyślić, zaprojektować i wykonać logo? Co wziąć pod uwagę, z czego...
  • Społeczeństwo
  • Kariera
  • Tech

Jak wymyślić, zaprojektować i wykonać logo? Co wziąć pod uwagę, z czego skorzystać?

16 września 2021
0
560
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    minimalistyczne logo
    Najczęściej popełnianym błędem przy tworzeniu logo jest przesada | fot.: stock.adobe.com

    Logo firmowe jest bardzo ważne, bo często jest to pierwsze skojarzenie klienta, gdy pomyśli o firmie. Wiele osób chce wykorzystać je do zrobienia wrażenia na odbiorcy, ale popada przez to w przesadę. Zbyt duża ilość kolorów czy skomplikowane kształty mogą czasami odstraszyć, a nie przyciągać nowe osoby. Czym sugerować się tworząc logo swojej marki lub działalności i do kogo zwrócić się ewentualnie o pomoc? 

    Podstawy tworzenia przyciągającego logo

    Najczęściej popełnianym błędem przy tworzeniu logo jest przesada. Najpopularniejsze marki świata wiedzą, że warto postawić na coś unikalnego, ale prostego. Przykładowo na ugryzione jabłko, pandę, krokodyla lub prosty napis. Mocno wpływa to na rozpoznawalność. Ludzie nie pamiętają tak wielu szczegółów, jak się to może wydawać. Prosty, ale charakterystyczny napis na pewno dłużej zostanie w ich głowie. 

    Prostota przekłada się również na kolory. Najlepsze firmy używają maksymalnie trzech-czterech barw. Zdarzają się marki, które operują tylko czernią i bielą. Kolory trzeba umieć zbilansować – lepiej nie nadużywać zbyt jaskrawych albo ciemnych barw. Warto też wiedzieć, z czym kojarzą się ludziom dane kolory. Czerwony kojarzy się z intensywnością i przygodą, z kolei zielony z harmonią i spokojem, zaś żółty z radością. W zależności od rodzaju działalności – warto je ze sobą łączyć. 

    Operowanie logotypem

    Częstym błędem jest również nadużywanie napisów na logach. Logotyp powinien składać się z prostych haseł, które jednak automatycznie skojarzą się z firmą. Warto postawić na jakość słów, niekoniecznie na ich ilość. Nie należy też łączyć zbyt dużej ilości typografii, czyli rodzajów pisma. Warto postawić na jedną stylistykę. Wiele osób ma skłonność do napisów górnych o dużej czcionce, żeby potem zmienić typografię przy dolnej małe czcionce. Całość jest wtedy dość chaotyczna i nie klei się w jedną całość. 

    Gdzie szukać pomocy przy tworzeniu logo?

    Nie każdy ma pomysł albo doświadczenie, żeby stworzyć przekonujące logo. Czasami właściciel marki ma w głowie idealną wersję, ale brakuje mu umiejętności graficznych, żeby przedstawić to na papierze. Warto wtedy zwrócić się do firm, które zajmują się takimi sprawami od lat. Wystarczy jej przedstawić znaczące wskazówki i rodzaj działalności, a ona odeśle projekt po paru dniach roboczych. Nie są to gotowe grafiki czy logotypy, które zostały użyte w innych projektach. W przypadku, gdy dane logo nie przypadnie klientowi do gustu – można poprosić o inne. 

    Wiele osób korzysta też z przeróżnych materiałów (np. książek), które pomagają w tworzeniu logo od podstaw. Należy jednak uważać z inspiracją. Absolutnie nie można brać gotowych projektów z Internetu, bo grozi za to nawet odpowiedzialność karna. Jest to wtedy przywłaszczanie cudzej pracy. Istnieją co prawda grafiki, które autorzy powszechnie udostępniają, ale rzadko bywają one odpowiedniej jakości. Do podobnego poziomu można dojść samemu, warto znać jedynie podstawowe zasady tworzenia logo. Koszt tworzenia jego przygotowania może wynieść 5000 złotych, dlatego warto poświęcić trochę czasu na odpowiednie dokształcenie się. 

    MMI

    • TAGI
    • logo
    • projektowanie logo
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp
      admin

      PODOBNE ARTYKUŁYWIĘCEJ OD AUTORA

      przedstawiciel handlowy
      Kariera

      Kluczowe kompetencje przedstawiciela handlowego – jak je odkryć?

      kurs niemieckiego audiobook
      Kariera

      Jak i gdzie uczyć się języka niemieckiego, i kiedy może się okazać przydatny?

      gadżety reklamowe
      Kariera

      Gadżety reklamowe – jakie są ich zalety?

      NAJNOWSZE

      zabawki dla dzieci

      Zabawki dla dzieci – jak dobrać je do wieku pociechy?

      3 lutego 2023
      przedstawiciel handlowy

      Kluczowe kompetencje przedstawiciela handlowego – jak je odkryć?

      3 lutego 2023
      piżama damska

      Piżamy damskie – które są najwygodniejsze?

      2 lutego 2023
      komiksy

      Czy komiks to dobry pomysł na prezent?

      2 lutego 2023
      kurs tańca

      Jak szybko nauczyć się pierwszego tańca?

      2 lutego 2023
      Wczytaj więcej
      Interaktywna.pl
      O nas
      Portal internetowy Interaktywna.pl
      Napisz do nas: redakcja@interaktywna.pl
      Bądźmy w kontakcie
      © Copyright 2018 by Infoss Sp. z o.o.