Jak wypromować książkę online? Garść praktycznych wskazówek

0
460
promowanie książki online
Promowanie książki online wymaga czasu, odpowiedniej wiedzy i wysiłku. Dlatego czasem warto w tej kwestii zaufać specjalistom | fot.: materiał partnera

Wiesz już jak wydać książkę i zastanawiasz się, co zrobić, gdy publikacja trafi na rynek? Promowanie książki w internecie to dzisiaj kluczowy element strategii marketingowej każdego autora. Dzięki rozwojowi technologii, jest to proces znacznie łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. W krótkim artykule przedstawimy Ci kilka skutecznych sposobów na prowadzenie prostych kampanii marketingowych w sieci – od wykorzystania mediów społecznościowych po tworzenie strony internetowej. Zaczynajmy!

Korzystanie z mediów społecznościowych

Media społecznościowe to dziś jedne z najważniejszych narzędzi marketingowych dla każdego autora. Nawet jeśli dopiero zastanawiasz się, jak wydać książkę, a tekst nie jest jeszcze ukończony, warto rozpocząć budowanie swojej marki na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy nawet TikToku! W mediach społecznościowych możesz publikować posty z fragmentami książki, ciekawostkami na temat procesu twórczego oraz informacjami, związanymi z niszą, w której tworzysz. Dzięki temu w momencie wydania swojego dzieła będziesz mieć już pewne grono odbiorców i łatwiej zwiększysz zainteresowanie książką.

Tworzenie strony internetowej

Strona internetowa to doskonałe miejsce, by przedstawić swoją książkę i jej tematykę. Można tam umieszczać fragmenty publikacji, recenzje czytelników, a także informacje o autorze i jego innych dziełach. Warto również w widocznym miejscu wdrożyć okienko do zapisu na newsletter, by gromadzić bazę zainteresowanych odbiorców. W zamian za pozostawienie adresu e-mail, możesz zaoferować użytkownikom np. bezpłatny pierwszy rozdział swojej książki. Na stronie internetowej powinny znaleźć się również odnośniki do mediów społecznościowych.

Marketing afiliacyjny i barter

Marketing afiliacyjny polega na polecaniu produktów przez innych i otrzymywaniu za to prowizji lub innego rodzaju gratyfikacji. Możesz znaleźć blogerów czy youtuberów zajmujących się książkami, którzy chętnie polecą Twoją publikację swoim odbiorcom, a Ty w zamian ich jakoś wynagrodzisz. Na początku nie muszą być to pieniądze. Wystarczy kilka bezpłatnych egzemplarzy książki lub zaoferowanie usługi w zamian – np. promocję w Twoich mediach społecznościowych danej osoby.

Współpraca z wydawnictwem

Promowanie książki online wymaga czasu, odpowiedniej wiedzy i wysiłku. Dlatego czasem warto w tej kwestii zaufać specjalistom. Dziś bez problemu znajdziesz oficyny, które nie tylko podpowiedzą Ci jak wydać książkę i przeprowadzą przez ten proces, ale także zajmą się promocją publikacji w sieci. Podczas poszukiwań takiego podmiotu sprawdź jednak, w jaki sposób realizuje on kampanie marketingowe. Przeanalizuj nie tylko stronę internetową wydawnictwa, ale także media społecznościowe oraz opinie czytelników i autorów. Dzięki takiej współpracy od razu dotrzesz do grona odbiorców, zainteresowanych konkretną tematyką.

Materiał partnera