Zakupy przez Internet – ile mam czasu na zwrot?

0
264
Każdy produkt, który zwracamy, nie może mieć żadnych śladów użytkowania | fot.: pexabay.com

Robienie zakupów przez Internet stało się już tak powszechne, że wiele osób chodzi już do sklepów stacjonarnych. Olbrzymią zaletą jest fakt, że możemy kupować wiele różnych produktów nie tylko ubrania, ale też produkty spożywcze, elektronikę oraz lekarstwa. Jednak nie zawsze zakupione towary okazują się tym, czego oczekiwaliśmy. Wtedy możemy z łatwością je zwrócić. Jednak musimy dostosować się do konkretnych terminów.

Ile mamy dni na zwrot produktów?

Zwróćmy uwagę na to, że kupując towar drogą internetową, obowiązują nas inne reguły od sytuacji, gdy robimy zakupy w sklepie stacjonarnym. Główną przyczyną jest fakt, że nie możemy zobaczyć dany produkt. Właśnie dlatego mamy 14 dni kalendarzowych od czasu otrzymania przesyłki, na jego zwrot. Jeżeli ostatni dzień przypada na święto, które jest ustawowo wolne od pracy, to liczy się kolejny dzień.

Zwracanie towarów – etapy postępowania

Pamiętajmy o tym, że każdy sprzedawca ma obowiązek poinformowania nas o krokach, jakie trzeba podjąć, by zwrócić dany towar. Powinniśmy znaleźć też informacje o tym, które produkty nie można oddać, jak np. artykuły spożywcze, ale często dotyczy to też bielizny. Zwróćmy zatem uwagę na to, co należy zrobić, by nasz zwrot został uznany.

Wypełnij formularz i poinformuj sprzedawcę o zwrocie

Pierwszy krok, jaki należy podjąć, dotyczą poinformowania sprzedawcy o zwrocie towarów. Zwróćmy jednak uwagę na to, że można to uczynić na różne sposoby. W niektórych przypadkach konieczne jest wysłanie e-maila lub kontakt telefoniczny. Jednak coraz większa liczba sklepów udostępnia formularze zwrotu, które trzeba wypełnić i wysłać sprzedawcy. Często konieczne jest też wydrukowanie go i umieszczenie w przesyłce.

Wysyłka towaru

Każdy produkt, który zwracamy, nie może mieć żadnych śladów użytkowania. W przeciwnym wypadku możemy nie odzyskać pieniędzy, ponieważ zwrot nie zostanie uznany. Zadbajmy też o to, by towar był dobrze zabezpieczony. Dzięki temu nie zostanie uszkodzony w trakcie transportu. Zwróćmy też uwagę na to, czy istnieje możliwość darmowego zwrotu.

Szybki zwrot

Jeżeli nie wiemy, gdzie można znaleźć informacje na stronie sprzedawcy na temat zwrotów, to powinniśmy skorzystać z innej możliwości. Warto skorzystać z usług firmy, która sprawdzi, czy możemy jeszcze dokonać zwrotu, ale też zadba o naszą wygodę. Dzięki temu nie będziemy musieli wychodzić z domu, by wysłać przesyłkę. Wszystkie informacje na ten temat znajdziemy na stronie: https://zwracam.pl/.

Dlaczego warto znać obowiązujące terminy?

Przede wszystkim musimy zdawać sobie sprawę z tego, że regulaminy poszczególnych sklepów internetowych mogą różnić się między sobą. Dlatego zawsze warto dokładnie zapoznać się z nimi. Dzięki temu dowiemy się, ile mamy dni na ewentualny zwrot produktów, a w konsekwencji także pieniędzy. Jednak jeżeli nie chcemy szukać tych informacji w każdym sklepie, to możemy sugerować się terminami określonymi w ustawie. W ten sposób jesteśmy pewni, że zwrot zostanie uznany.

Materiał partnera zewnętrznego