Jak wypromować swój sklep internetowy?

0
401
promocja sklepu internetowego
Content Marketing to działania oparte na regularnym tworzeniu i dystrybucji atrakcyjnych oraz wartościowych tekstów | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Rozwój branży e-commerce sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na otwarcie własnego sklepu internetowego. W związku z tym walka o klienta w sieci staje się coraz bardziej zacięta. Jak wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie wypromować swój e-sklep? W artykule przedstawiamy kilka sprawdzonych metod, które pomogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Podpowiadamy też, z czyjej pomocy warto skorzystać, aby prowadzić skuteczne działania w Internecie.

Działania SEO, czyli jak wypromować e-sklep w wyszukiwarce

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to podstawowa metoda promocji e-sklepu. Dobrze przeprowadzone działania SEO pozwalają na osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większą widoczność sklepu dla potencjalnych klientów, zwiększenie ruchu, a co za tym idzie – sprzedaży.

Jak wypozycjonować sklep internetowy w Google? Otóż należy skupić się zarówno na aspektach technicznych, jak i tworzeniu treści opartych na odpowiednio dobranych słowach kluczowych. Pamiętaj jednak, że działania optymalizacyjne wymagają czasu i pracy, dlatego na pierwsze efekty trzeba trochę poczekać.

W ramach pozycjonowania zadbaj, by Twój sklep internetowy:

  • szybko się ładował,
  • był responsywny, czyli dobrze wyświetlał się na każdym urządzeniu,
  • zawierał certyfikat SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo,
  • miał zoptymalizowane adresy URL (krótkie, zrozumiałe, nieskomplikowane),
  • zawierał poprawne linkowanie wewnętrzne i działające przekierowania,
  • zawierał odpowiednie słowa kluczowe – w tytułach, nagłówkach, meta danych, w opisach produktów, kategorii itd.,
  • zawierał unikalne, merytoryczne treści.

Wymienione wyżej działania są działaniami on-site (czyli prowadzone są w samym e-sklepie). Ważne są też jednak czynności off-site (wykonywane poza e-sklepem). Chodzi tutaj o link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących do sklepu internetowego. Są to odnośniki do e-sklepu, które znajdują się na innych wartościowych witrynach. Gdzie można umieszczać takie linki? Otóż m.in. na forach internetowych, platformach z katalogami produktów, w porównywarkach cenowych. Możesz także nawiązać współpracę z zewnętrznymi serwisami, na których będziesz publikować artykuły eksperckie.

Content Marketing, czyli jak zachęcać do zakupu

Content Marketing to działania oparte na regularnym tworzeniu i dystrybucji atrakcyjnych oraz wartościowych tekstów. Tworzenie oryginalnych i interesujących treści to kolejny sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji. Dzięki temu można budować wizerunek eksperta w swojej branży, a także przyciągnąć nowych klientów.

W sklepie online bardzo ważne są oczywiście atrakcyjne opisy produktów, które informują, wzmacniają pozycjonowanie oraz mają zachęcać do zakupu. Opisy produktów powinny być zrozumiałe i czytelne oraz zawierać język korzyści i odpowiednie słowa kluczowe.

To jednak nie wszystko. W celu budowania wizerunku eksperta oraz zaufania klientów warto w promocji e-sklepu wykorzystywać takie treści jak:

  • artykuły na blogu,
  • e-booki,
  • infografiki,
  • materiały wideo,
  • podcasty,
  • webinary.

Pamiętaj, że wszystkie treści, które tworzysz powinny być dopasowane do Twojej grupy docelowej.

Social Media Marketing, czyli jak budować relacje

Czy wiesz, że dzisiejsi konsumenci szukają produktów także w mediach społecznościowych? To dlatego obecność w nich jest już koniecznością. Dzięki działaniom w Social Mediach można wypromować swoją ofertę, a także mieć bezpośredni kontakt z klientami, budować z nimi długotrwałe relacje i prowadzić z nimi dialog. W ten sposób można lepiej dostosować ofertę do ich potrzeb, udoskonalać swoje produkty, a także szybko reagować na ewentualne problemy.

Jeśli chcesz wypromować swój sklep, prowadź firmowe konto na Facebooku, Instagramie czy popularnym ostatnio TikToku. Zadbaj o regularne publikowanie wartościowych postów, w których będziesz nie tylko pokazywać swoje produkty, ale też inspirować i edukować odbiorców.

Możesz też organizować konkursy, a także nawiązywać współpracę z influencerami. Dobrze dobrani influencerzy mogą przyciągnąć nową grupę klientów i zwiększyć sprzedaż.

Kampanie reklamowe Google Ads, czyli jak docierać do klientów

Google Ads to przydatne narzędzie, za pomocą którego można promować swoje produkty w Internecie. Jest to system reklamowy, który umożliwia tworzenie i monitorowanie płatnych kampanii. Reklamy mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google oraz w sieci reklamowej (na stronach WWW i w aplikacjach). Takie reklamy można kierować do osób, które faktycznie są zainteresowane ofertą. Zaletą Google Ads jest więc efektywne targetowanie, ale też ogromny zasięg, szybkie rezultaty i mierzalność efektów.

Dla osób prowadzących swój e-sklep idealnym rozwiązaniem jest Google Shopping, czyli kampanie produktowe w Zakupach Google. To rodzaj kampanii Google Ads specjalnie przystosowany do promocji sklepów internetowych. Aby z niej skorzystać, trzeba zintegrować sklep online z narzędziem Google Merchant Center.

Jeśli skorzystasz z tej opcji, reklamy Twojego sklepu internetowego będą wyświetlać się użytkownikom w wyszukiwarce Google nad wynikami wyszukiwania lub w kolumnie obok. Trafisz do odbiorców zainteresowanymi Twoimi produktami oraz będziesz mieć kontrolę nad budżetem przeznaczonym na reklamę (Ty ustalisz, ile chcesz zapłacić za promocję wybranego produktu).

E-mail marketing, czyli jak być w kontakcie

Sposobem na dotarcie do klientów jest również e-mail marketing. To świetna forma komunikacji z odbiorcami. Pozwala nawiązywać i utrzymywać z nimi relacje. Pomaga też wzbudzać zainteresowanie produktami. Warto wysyłać regularne newslettery z ofertą sklepu, w których znajdą się informacje o nowościach i promocjach, jak również przygotowywać spersonalizowane wiadomości np. z okazji urodzin klienta czy z atrakcyjnym rabatem na kolejne zakupy. To dobry sposób na budowanie lojalności i długotrwałych relacji z klientami.

Pamiętaj, aby zachęcać nowych klientów do zapisu do Twojego newslettera. W zamian zaproponuj im rabat na pierwsze zakupy. Może być to np. -10 czy -15% lub też darmowa dostawa. Umieść taką informację w widocznym miejscu na stronie internetowej Twojego sklepu.

Jak skutecznie docierać do klientów w Internecie?

Jak widać, sposobów na promocję sklepu internetowego jest kilka. Trzeba prowadzić wielokierunkowe działania oraz ciągle monitorować efekty. Aby działania przyniosły jak najlepsze rezultaty, powinny być jednak dobrze zaplanowane i umiejętnie prowadzone.

Dziś przedsiębiorcy nie mają jednak na to wszystko czasu, dlatego nawiązują współpracę ze specjalistami. Ty także potrzebujesz wsparcia? Skorzystaj z usług doradców internetowych WeNet, którzy zapewnią Ci wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie sprzedawać online.

Specjaliści zajmują się projektowaniem sklepów internetowych. Tworzą nowoczesne, atrakcyjne i funkcjonalne e-sklepy oraz doradzają, jak docierać do klientów w sieci. Chcesz dowiedzieć się więcej o ofercie? Wejdź na WeNet.pl i zapoznaj się ze szczegółami. Możesz wypełnić też formularz kontaktowy, aby otrzymać dodatkowe informacje oraz bezpłatną wycenę.

Materiał partnera zewnętrznego