Urządzamy domowe biuro – sprzęt i akcesoria, których nie może w nim zabraknąć

0
568
domowe biuro
Miejscem do pracy może być nie tylko specjalnie przeznaczony do tego pokój, lecz równie dobrze można pokusić się o wydzielenie fragmentu przestrzeni | fot.: materiał partnera

Możliwość pracy zdalnej w XXI wieku jest coraz chętniej wykorzystywana zarówno przez pracowników, jak i pracodawców. Domowe zacisze staje się tym samym miejscem wykonywania naszych służbowych obowiązków. Na taki tryb pracy decydują się zarówno młodzi rodzice, jak i studenci. Jak więc odpowiednio dobrać sprzęt i akcesoria do przestrzeni biurowej? Podpowiadamy.

Od czego warto zacząć?

Miejscem do pracy może być nie tylko specjalnie przeznaczony do tego pokój, lecz równie dobrze można pokusić się o wydzielenie fragmentu przestrzeni. Wszystko zależy od tego, jaki typ pracy chcemy wykonywać. Warto jest również przemyśleć, czy dany pokój będzie nam służył wyłącznie do użytku prywatnego, czy mamy zamiar przyjmować w nim klientów.

W domowym biurze będziemy spędzać co najmniej kilka godzin dziennie. Z tego powodu warto jest zadbać o komfortowe otoczenie, które będzie sprzyjało produktywności i skupieniu. W takim miejscu trzeba zadbać o komfort, fizyczny jak i również psychiczny. Aby jak najlepiej przygotować swoją przestrzeń, warto jest sprawdzić oferty pożyczek na smart.bankier.pl. Bezpłatna porównywarka w sprawny sposób pomoże nam określić, ile możemy pożyczyć i na jaki okres. Dzięki temu meblowanie własnego biura będzie o wiele prostsze i przyjemniejsze.

Biurko – centrum dowodzenia

Praca biurowa musi być przede wszystkim komfortowa. Takiego mebla nie zastąpi ani jadalniany stół ani kuchenny blat. Z tego powodu warto jest zadbać o wybór odpowiedniego biurka. Wysokość mebla powinna być dostosowana do wysokości jego użytkownika. Przyjmuje się, że osoba mierząca około 170 cm wzrostu powinna sięgać do biurka o wysokości od 70 do 75 cm. Wyższe modele są przeznaczone dla osób mierzących ponad 180 cm. Dobrym rozwiązaniem są także meble tego typu z regulacją wysokości.

Długość mebla będzie podyktowana pracą, jaką musimy wykonywać oraz ilością sprzętu, który musimy na nim umieścić. Jeżeli do wykonywania swoich obowiązków potrzebujemy tylko laptopa oraz myszki, warto zdecydować się na biurko krótsze, mierzące nawet 100 cm. Jeżeli dodatkowo mają na nim stanąć również segregatory, książki czy inne pomoce, lepiej wybrać model od 140 do nawet 180 cm. Ułatwi to nam utrzymanie porządku podczas przekładania dokumentów czy sporządzania notatek.

Można również zaopatrzyć się w biurko z wydzieloną częścią na jednostkę centralną. W przypadku konieczności korzystania z komputera stacjonarnego pozwoli to na schowanie wszystkich kabli, które często bałaganią miejsce pracy.

Wygodny fotel to podstawa

Różnorodność foteli do domowego biura jest bardzo szeroka. Jest jednak kilka elementów, które muszą być bezwzględnie zachowane, aby nasza postawa za biurkiem była odpowiednia. Niezwykle ważnym aspektem jest wysokość siedziska. Odpowiednio dobrana umożliwia nam swobodne ułożenie stóp na podłodze, a kolana powinny przyjmować kąt 90 stopni. Warto również pamiętać, aby dobierać fotel do wysokości biurka. Dobrze dopasowane krzesło pozwoli swobodnie wsunąć się pod blat i trzymać tam nogi bez uczucia dyskomfortu.

Równie istotna jest głębokość siedziska. Najlepszym rozwiązaniem są fotele biurowe, które gwarantują podparcie na ⅔ długości ud. Tego typu mebel powinien również lekko opadać w dół. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnego nacisku na dolną część nóg, co może przejawiać się problemami z krążeniem, bólem lub mrowieniem.

Oświetlenie na medal

Pracując przez długi czas przed ekranem komputera czy laptopa trzeba również zadbać o ochronę naszych oczu. Niebieskie światło, które emitują monitory negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Chcąc zminimalizować efekt przesuszenia i zmęczenia wzroku, warto jest sięgnąć po odpowiednie oświetlenie. Najprostszym wyborem będzie lampka biurkowa.

Jeżeli jesteśmy praworęczni, ustawmy ją po naszej lewej stronie. Zapobiegnie to powstawaniu cieni, które mogą utrudniać nam pracę. Odległość źródła światła od oświetlanego miejsca nie powinna być mniejsza niż 35 cm. W ten sposób nasz wzrok nie będzie mocno eksponowany na dodatkowe źródło światła.

Warto również pamiętać o mobilności takich lampek. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów oświetlenia, które posiadają ruchome ramiona. Łatwiej będzie nimi operować i, w razie potrzeby, dokładniej oświetlać konkretne miejsce pracy. Dobrze jest postawić na wizualny aspekt tego akcesorium. Unikajmy krzykliwych kolorów oraz wzorów, które mogą nas tylko rozpraszać.

Regały uporządkują Twoją przestrzeń

Praca w domu wiąże się często z różnego rodzaju dokumentami bądź innymi projektami, które warto dobrze przechowywać. Jeżeli rozmiar Twojego biurka na to pozwala, możesz zainwestować w małe schowki lub regały. Dzięki nim wszelkie faktury będą posortowane, a także łatwiej będzie do nich wrócić.

Jeśli natomiast nie dysponujesz tak dużą przestrzenią w swoim miejscu pracy, ciekawym wyborem mogą być wiszące szafki. Nie tylko uporządkują wszystkie notatki, lecz będą również stanowić elegancki element dekoracyjny.

Stylowe dodatki

Aby przestrzeń biurowa nie była nudna i monotonna, warto jest postawić na dodatki, które umilą nam czas spędzany na pracy. Ciekawym, jak i praktycznym akcesorium może być tablica korkowa. Jest ona używana niezwykle często, ponieważ łatwo jest przypinać do niej wszelkiego rodzaju karteczki czy przypomnienia o ważnych spotkaniach. Występują także w wersji mosiężnej, której delikatna krata idealnie będzie pasować do wnętrz w stylu skandynawskim czy loftowym.

Organizery piśmiennicze na biurku to must-have pracy w domu. Aby nie szukać markerów czy długopisów po szufladach, warto jest zainwestować w stylowe pojemniki. Występują pod postacią wazonów czy nawet rzeźb. Pod ręką warto mieć również plik kolorowych karteczek, a także zszywacz, dziurkacz czy nawet klej. Dobrze zaopatrzyć się także w kolorowe markery, które nie tylko oznaczą wybrany przez nas fragment, lecz urozmaicą nasze notatki.

Elektroniczne akcesoria

Biuro w domowym gabinecie to nie tylko miejsce, które musi pomieścić laptopa czy drukarkę. Bardzo często do efektywnej pracy potrzebne są różnego rodzaju komponenty elektroniczne. Dodatkowy monitor, słuchawki, kable USB czy pamięć przenośna również muszą znaleźć swoje odpowiednie miejsce na biurku.

W zapanowaniu nad elektroniką oraz kablami pomogą specjalne uchwyty, które zorganizują biurową przestrzeń, nie powodując przy tym bałaganu. Równie często wybierane są także bezprzewodowe stacje dokujące dla smartfonów czy słuchawek.

Jeżeli dużo korzystamy z laptopa dobrze sprawdzi się również mata chłodząca. Nie tylko wesprze komputer w efektywniejszej pracy, lecz także będzie ona zbawienna dla naszych nadgarstków. Podobnie jak w przypadku podkładek pod mysz, które często posiadają żelowe podwyższenie dla dłoni.

Podsumowanie

Urządzenie przestrzeni biurowej do pracy z domu wcale nie jest trudne. Można przy tym dobrze się bawić, a w efekcie uzyskać przestrzeń inną niż wszystkie. Odpowiednio dobrane meble oraz dodatki mogą sprawić, że domowe biuro poprawi naszą kreatywność oraz skupienie. Warto jest inwestować w dobrej jakości artykuły, które posłużą nam na lata, a ich wygląd za każdym razem będzie przyciągać wzrok.

Materiał partnera