Hale stalowe w branży e-commerce

0
470
hale stalowe
Jakie cechy powinien mieć magazyn dla branży e-commerce? Najlepiej, gdyby generalny wykonawca obiektów przemysłowych odpowiedzialny za projekt hali zaplanował optymalną strefę przyjęć i wydawania towarów, a także strefę sortowania, składowania materiałów opakowaniowych i strefę zwrotów | fot.: materiał partnera

Z internetu korzysta 28,8 miliona Polaków, a większość z nich robi zakupy w sklepach on-line. Szybki rozwój sprzedaży internetowej wymusza na firmach szukanie rozwiązań, które pozwolą na wygodne magazynowanie towarów. Tu z pomocą przychodzą hale stalowe. Jakie cechy powinien mieć magazyn dla branży e-commerce? Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu projektu? I dlaczego w miarę możliwości warto zainwestować w halę dostosowaną do potrzeb konkretnego sprzedawcy?

Branża e-commerce jest jedną z najprężniej rozwijających się branż na świecie, w tym w Polsce. Aktualnie odsetek internautów w naszym kraju wynosi 87%. To 28,8 miliona ludzi, z których większość robi zakupy w sklepach on-line. W internecie kupujemy odzież, dodatki, akcesoria, obuwie, kosmetyki, książki, sprzęt RTV/AGD, produkty farmaceutyczne, artykuły dziecięce, telefony, meble, materiały budowlane itd. Mimo tak dobrych wyników z roku na rok nadal rośnie liczba konsumentów on-line, a to powoduje, że powstaje coraz więcej firm prowadzących sprzedaż przez sklepy internetowe lub platformy sprzedażowe. Wiele z nich początkowo nie szuka magazynów, ale w ramach rozwoju przedsiębiorstwa potrzebuje miejsca do przechowywania i pakowania towarów – chce coś wynająć, a później wybudować od podstaw.

Wówczas bardzo dobrym rozwiązaniem są hale stalowe. Dlaczego?

Hale stalowe magazynowe – atuty

Przede wszystkim dlatego, że generalny wykonawca hal przemysłowych może je zaprojektować i wybudować w krótszym czasie niż hale murowane, a to w przypadku branży e-commerce istotna kwestia. Oprócz tego jeżeli wspomniane generalne wykonawstwo hal powierzy się firmie z doświadczeniem, obiekt zostanie zaplanowany tak, żeby w przyszłości dało się go rozbudować albo zmienić jego przeznaczenie. Zatem gdy sprzedaż będzie się rozwijać, w łatwy sposób dostosuje się magazyn do aktualnych potrzeb.

Dodatkowym atutem hal stalowych są trwałość i niskie koszty eksploatacji. Przy tym obiekty tego typu nie wymagają specjalnego przygotowania podłoża, dlatego da się je wybudować praktycznie na każdego rodzaju gruncie. Dzięki temu firma może mieć magazyn w dowolnym miejscu, w niedużej odległości od ciągów komunikacyjnych, dostawców itp. Dużą zaletą hal stalowych jest również estetyczny wygląd – bez problemu strefę magazynową obiektu da się połączyć z częścią biurową, w której będzie można organizować spotkania z kontrahentami.

Jaki powinien być magazyn dla e-commerce?

Jakie cechy powinien mieć magazyn dla branży e-commerce? Najlepiej, gdyby generalny wykonawca obiektów przemysłowych odpowiedzialny za projekt hali zaplanował optymalną strefę przyjęć i wydawania towarów, a także strefę sortowania, składowania materiałów opakowaniowych i strefę zwrotów. Bardzo istotne z punktu widzenia przechowywania produktów jest rozplanowanie słupów wewnątrz tak, aby łatwo dało się dostosować układ i typ regałów, zaś z punktu widzenia ich transportu – odpowiednio szeroki wjazd, liczba bram i doków przeładunkowych.

Warto pamiętać, że inne potrzeby będzie miała firma zajmująca się sprzedażą sprzętu AGD, a inne ta, która dystrybuuje odzież lub zabawki. Stąd idealnym rozwiązaniem jest stworzenie hali magazynowej na miarę. Wówczas przedsiębiorstwo odpowiadające za generalne wykonawstwo obiektów przemysłowych może dostosować gabaryty i wnętrze obiektu do konkretnych oczekiwań.

Materiał partnera