Jak szybciej spalić tkankę tłuszczową na diecie ketogenicznej?

0
160
Bieg
Trening interwałowy polega na przeplataniu ćwiczeń o różnej intensywności. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Dieta ketogeniczna to skuteczny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Aby wzmocnić jej efekty, warto przestrzegać jednak kilku dodatkowych zasad. Sprawdź, co zrobić, by jeszcze szybciej spalić tkankę tłuszczową!

To dopiero początek

Wierność diecie ketogenicznej to oczywiście tylko połowa sukcesu w osiągnięciu wymarzonej wagi. Jeśli chcesz, by jej efekty były długofalowe i bardziej spektakularne, koniecznie włącz do swoich codziennych aktywności również sport. Nie oznacza to jednak, że od razu musisz kupować roczny karnet na siłownię, basen i fitness. Wystarczy, że co kilka dni wybierzesz się na długi marszobieg albo rower, a dwa razy w tygodniu zrobisz trening siłowy.

Spacer, czy to wystarczy?

Według badań opublikowanych w „Journal of the American Heart Association” minuta szybkiego marszu dziennie zmniejsza ryzyko udaru o 7%. Jeśli będziesz maszerować przez kwadrans, robiąc średnio 140 kroków na minutę, poprawisz swoje krążenie, wzmocnisz odporność, a przy okazji spalisz 100 kalorii. 400 kalorii na godzinę to za mało?

Zadbaj o prawidłową postawę przy chodzeniu – wyprostuj plecy, ściągnij łopatki, zegnij łokcie pod kątem 90 stopni, w rytm kroku ruszaj energicznie rękami w przód i tył, stawiaj stopy od pięty do palców, patrz przed siebie. Zaangażujesz w ten sposób zdecydowanie więcej mięśni i nie nabawisz się kontuzji. By podkręcić metabolizm, zwiększ tempo i włącz trucht!

Trening interwałowy

Trening interwałowy polega na przeplataniu ćwiczeń o różnej intensywności. Jest on trzy razy skuteczniejszy od tradycyjnego treningu kardio. Po dużym wysiłku organizm, chcąc jak najszybciej odbudować włókna mięśniowe i wrócić do ogólnej równowagi, potrzebuje dużo tlenu i energii, którą w tym przypadku pobiera bezpośrednio z tkanki tłuszczowej. Proces ten trwa nawet do 12 godzin po treningu. Przez ten czas wciąż spalasz kalorie – mimo iż nie wykonujesz żadnej aktywności fizycznej.

Jeśli kondycja nie pozwala ci na trening interwałowy, postaw na jogging. Pamiętaj jednak, że najlepsze wyniki osiągniesz utrzymując tempo pozwalające ci na swobodną rozmowę podczas biegu. Będziesz wówczas w stanie biegać dłużej niż 30 minut, a tyle czasu właśnie potrzebuje organizm, by zacząć czerpać 80% energii z tkanki tłuszczowej.

Peeling, masaż i sauna

Jeśli zależy ci na przyspieszeniu procesu odchudzania, wybierz się do SPA. To nie żart! Wizyta w saunie pomoże pozbyć się toksyn z organizmu, dzięki czemu utrata kilogramów będzie łatwiejsza. Pożądny peeling i masaż z użyciem odpowiednich kosmetyków, na przykład balsamu z karnityną, kofeiną i wyciągiem z bluszczu, również przyspieszą spalanie tłuszczu. Krioterapia, drenaż limfatyczny oraz zabiegi z użyciem lasera biostymulującego także pomogą.

Relaks i sen

Zarywasz noce i ciągle pracujesz na najwyższych obrotach? Kilogramy będą spadały dużo wolniej. Zmęczenie spowodowane zbyt małą ilością snu organizm będzie odczytywał jako deficyt kaloryczny, przez co będzie ci towarzyszyć uczucie głodu. Zjesz więc zdecydowanie więcej kalorii niż tak naprawdę potrzebujesz.

W najgorszym wypadku twój organizm, dla którego ketoza jest całkiem nowym stanem, zgodnie ze starymi nawykami żywieniowymi zacznie się domagać od ciebie zakazanych na diecie ketogenicznej węglowodanów. Aby uniknąć tej pokusy, naprawdę warto się wyspać!


Materiał partnera zewnętrznego