Zdrowa kuchnia – sposób na poprawę jakości życia

0
38
Wspólne gotowanie
Niegdyś zdrowy styl życia – zdrowa kuchnia i zdrowe gotowanie były modą, dziś to potrzeba a wręcz codzienny nawyk coraz większej liczby osób. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Niegdyś zdrowy styl życia – zdrowa kuchnia i zdrowe gotowanie były modą, dziś to potrzeba a wręcz codzienny nawyk coraz większej liczby osób. Wzrasta świadomość na temat żywienia i tego, w jaki sposób wpływa ono na codzienne funkcjonowanie organizmu. Tym samym nie brakuje propozycji diet, zasad, wskazówek, które warto wprowadzić w życie, jak i sprzętów oraz akcesoriów, będących w stanie ułatwić poruszanie się po zdrowej kuchni. Pewne jest, że to krok w stronę poprawy jakości życia.

Zdrowa kuchnia – autorytety, którym warto zaufać

Gdy przychodzi chęć, a właściwie potrzeba, by zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe, pierwsze kroki kierują nas zwykle do dietetyka. Z pomocą może również przyjść trener personalny. Choć dieta, w tym zdrowe gotowanie i zmiana na stałe nawyków żywieniowych, mają największe znaczenie, to jednak efekty mogą przyjść znacznie szybciej, gdy nie pomija się aktywności fizycznej.

Choć dieta ułożona przez dietetyka zwykle nie wzbudza wątpliwości i jest w stanie przynieść oczekiwane efekty, trudno trzymać się jej w 100%, nie pozwalając sobie na jakiekolwiek „grzeszki” – przekąski, smakołyki i produkty, które szybko niweczą cały trud włożony w zmiany nawyków żywieniowych. Dochodzi jeszcze jeden aspekt. Być może nie najważniejszy, ale jednak mający w pewnym stopniu znaczenie dla osób, którym brakuje motywacji, samozaparcia i dyscypliny w trzymaniu się założonych postanowień.

Rzecz tyczy się motywatorów, autorytetów, których potrzeba, by uwierzyć w możliwość osiągania wymarzonych efektów. W przypadku zdrowej kuchni autorytetami stają się nie tylko znani kucharze ale i osoby mające wiele wspólnego z show-biznesem. Jak ci ostatni mają się do zdrowego żywienia, racjonalnej kuchni i gotowania, które ma przynieść korzyści organizmowi? Wystarczy spojrzeć na propozycję spotkań, jak na przykład Obiady Czwartkowe organizowane przez markę Philipiak i zapoznać się z zaproszonymi gośćmi, co daje podstawę do zaufania, że temat nie będzie potraktowany po macoszemu.

Goście obiadów czwartkowych, których można poznać na początek wirtualnie (a podczas wydarzenia osobiście) na stronie http://www.obiadyczwartkowe.pl/nasi-goscie, dają dobry przykład. Dla wielu osób zmagających się aktualnie ze zmianą nawyków żywieniowych, mogą być dodatkową motywacją. To również świetna okazja, by zyskać na wiedzy uporządkowanej, ciekawie przedstawionej, co wpływa na jeszcze większe zainteresowanie zdrowym żywieniem i gotowaniem, tym samym pozwalając pośrednio osiągać lepsze efekty. Zdobywana wiedza to przecież między innymi nowe przepisy, smaki, zapachy, propozycje ciekawych dań, które udowadniają, że zdrowo równa się smacznie.

Profilaktyka zdrowia

Racjonalny jadłospis, regularne jedzenie, wartościowe posiłki. To wszystko wpływa na dostarczanie do organizmu odpowiednich ilości składników odżywczych, w tym witamin czy minerałów, których człowiek nie jest w stanie – w większości przypadków – samodzielnie syntetyzować. Gdy z codziennej diety znikają wysoko przetworzone produkty, nadmiar cukru i niezdrowych tłuszczów, organizm zaczyna znacznie lepiej funkcjonować.

Zapewnienie pokrycia dziennego zapotrzebowania na kalorie i substancje odżywcze, zaledwie przy pomocy wartościowej diety, ma ogromne znaczenie dla profilaktyki wielu chorób. Mowa głównie o chorobach cywilizacyjnych – otyłości, cukrzycy, schorzeniach występujących po stronie układu krążenia. Zdrowa kuchnia, w której nie brakuje warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych, chudego mięsa czy ryb, wyklucza konieczność stosowania jakichkolwiek suplementów diety. Można liczyć na przyspieszenie metabolizmu, usprawnienie poszczególnych procesów zachodzących we wszystkich układach oraz znacznie efektywniejsze usuwanie nagromadzonych w organizmie toksyn.

Zmiany zachodzące wewnątrz, znajdują swoje odzwierciedlenie na zewnątrz, nie tylko w postaci spadku wagi. Poprawia się kondycja włosów, skóry i paznokci. Odczuwalny jest wzrost energii, poprawa koncentracji, mniejsze zmęczenie i szybsza regeneracja, nawet po wzmożonym wysiłku fizycznym i/lub psychicznym.

To wszystko można osiągnąć własną pracą i wysiłkiem. Jeśli jednak potrzebny jest „punkt zapalny”, motywacja i znana osoba, która z własnego doświadczenia jest w stanie przekazać rzetelną wiedzę, jak goście obiadów czwartkowych, to warto z tego skorzystać. Każde rozwiązanie przynoszące dodatkowe korzyści, a przede wszystkim pozwalające wytrwać w postanowieniach, ma rację bytu, a ostatecznie sprzyja poprawie szeroko pojętego zdrowia.

Zdrowa kuchnia to już nie zwykły trend, a świadomość własnych potrzeb i wymóg skutecznej profilaktyki zdrowia.


Materiał partnera zewnętrznego