Płatki z mlekiem – czy ulubione śniadanie dzieci może być pozbawione cukru?

0
201
płatki na mleku
Płatki śniadaniowe wbrew swojej nazwie nie są tylko elementem porannych posiłków | fot.: materiał partnera

„Co zjesz na śniadanie?”, „Płatki z mlekiem!” – czy taki dialog ma miejsce również w Twoim domu? Wiele dzieci o poranku wybiera właśnie to danie, co cieszy rodziców. Zagrzanie mleka, wsypanie do miseczki płatków – to wszystko zajmuje raptem kilka minut! I efekt jest murowany – talerz na pewno będzie pusty. Niestety, jest jedna skaza na tym idealnym obrazku.

Płatki śniadaniowe – co w składzie piszczy?

Czy czytałeś kiedyś skład najpopularniejszych płatków śniadaniowych reklamowanych jako produkty dla dzieci? Jeżeli nie, to koniecznie to zrób. Z informacji na opakowaniu dowiesz się wielu, często zatrważających informacji o tym, co je Twoja pociecha. Przede wszystkim płatki oferowane na sklepowych półkach są wysoko przetworzone. Dodatkowo bywają naszpikowane cukrem lub, co gorsza, syropem glukozowym. W niektórych produktach można znaleźć zupełnie niepotrzebne konserwanty, barwniki czy sztuczne wzmacniacze zapachu.

Czy to oznacza, że musisz całkiem odstawić płatki i zrezygnować z serwowania ich dziecku? Na szczęście nie, bo na rynku jest całkiem sporo przyzwoitych, a nawet bardzo dobrych produktów. Zdrowe płatki śniadaniowe dostarczają dzieciom tyle samo radości, a rodzicom dają poczucie spokoju i pewności, że wybrali dobrze.

Płatki śniadaniowe ekspandowane – ciekawa pozycja dla najmłodszych

Płatki śniadaniowe wbrew swojej nazwie nie są tylko elementem porannych posiłków. Rodzice bardzo chętnie korzystają z nich także, przygotowując podwieczorki i desery, a nawet szykując prowiant na wycieczki.

Pyszne płatki ekspandowane występują w wielu wersjach, dlatego szybko się nie znudzą. Świetnie pasują do jogurtów owocowych i naturalnych, a wiele osób uwzględnia je również podczas przygotowywania ciast na wypieki (chleby, bułki). A co masz do wyboru?

Producenci oferują wiele ekspandowanych produktów. Ta metoda obróbki spotyka się z dużym zainteresowaniem, bo zachowuje wszystkie właściwości zbóż i jest ciekawą formą przekąski. Możesz kupić m.in.:

  • ekspandowane proso,
  • ekspandowaną grykę,
  • ekspandowany amarantus,
  • ekspandowaną komosę.

Każde z nich smakuje nieco inaczej, ale dzieciom na pewno przypadnie do gustu, zwłaszcza w połączeniu ze wspomnianym jogurtem, kaszką, muesli lub innym daniem. Musisz wiedzieć, że powyższe propozycje są bogate w składniki odżywcze i stanowią doskonałe źródło żelaza, magnezu, fosforu i białka. Z tego względu warto je uwzględnić także w jadłospisie dorosłych.

Bio płatki do mleka i jogurtów – najlepsze odmiany pszenicy

Do mleka i jogurtu świetnie pasują też płatki bio. Po czym je rozpoznasz? Skład takiego produktu jest starannie wyselekcjonowany i nie zawiera cukru ani zbędnych substancji wzmacniających smak czy zapach. Dzięki temu, że są chrupiące, dzieci zjadają je bardzo chętnie z dodatkami. Prostota, czyli bogactwo samych polskich zbóż, również tych tradycyjnych odmian, gwarantuje ciekawy smak i eksplozję witamin. Wybieraj przysmaki wykonane z kaszy jaglanej, orkiszowej, gryczanej.

Materiał partnera