Jakie właściwości odżywcze i zdrowotne posiada złote siemię lniane?

0
125
złote siemię lniane
Rozbudowane właściwości odżywcze lnianego siemienia sprawiają, że włączenie go do codziennej diety jest doskonałym rozwiązaniem | fot.: stock.adobe.com

Wiedza o właściwościach siemienia lnianego jest znana od dłuższego czasu. Obecnie w coraz większym stopniu doceniane są właściwości dietetyczne lnianego siemienia. Pozwala to połączyć w codziennej diecie zarówno korzyści dietetyczne, jak i też profilaktyczne w kontekście przeciwdziałania rozwijaniu się różnych schorzeń. Dodatkowo siemię lniane może być z powodzeniem stosowane przy wspieraniu leczenia konkretnych chorób. Warto z tego powodu zapoznać się z właściwościami, które posiada mniej znane siemię lniane złote.

Jakie wartości odżywcze zapewnia siemię lniane złote?

Znacznie bardziej rozpoznawalne jest brązowe siemię lniane. Jednak to siemię lniane złote jest znacznie bogatsze we właściwości odżywcze. Do jego najważniejszych właściwości odżywczych zaliczyć można:

  • błonnik,
  • lignany,
  • kwasy tłuszczowe,
  • sterole roślinne,
  • aminokwasy,
  • mikroelementy i makroelementy,
  • witaminy C, E, K, z grupy B.

Rozbudowane właściwości odżywcze lnianego siemienia sprawiają, że włączenie go do codziennej diety jest doskonałym rozwiązaniem. Jest to pełnowartościowe uzupełnienie każdej diety. Spożywając siemię lniane, można dostarczyć niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu witaminy, jak też minerały. Do takich zalicza się między innymi magnez, potas, wapń, mangan, miedź, cynk czy selen. Liczne aminokwasy wspierają odbudowę tkanek w organizmie. W złotym siemieniu lnianym znajdują się takie aminokwasy jak leucyna, tryptofan, fenyloalanina. Występowanie substancji śluzowych pozwala pozytywnie wpływać na układ pokarmowy. Pozytywny wpływ na układ trawienny ma również błonnik, który jest w stanie zapewnić lepsze funkcjonowania flory bakteryjnej jelit. Długoterminowe efekty mogą zapewnić lignany, które działają antynowotworowo, lignany wpływają na przyrost masy kostnej, czy kwasy tłuszczowe omega-3, które mają działanie antyoksydacyjne.

Jak spożywać siemię lniane złote?

Decydując się na spożywanie złotego siemienia lnianego, można wybierać różne sposoby. Korzystać można zarówno ze sproszkowanej wersji, jak też całych ziaren lnu. Wykorzystać można również olej przygotowany z siemienia. W ten sposób siemię lniane złote może być z powodzeniem wykorzystywane w różnych potrawach. Podgrzane ziarna można zastosować w sałatkach. Siemię można wykorzystać również jako dodatek do zup, czy do posypania kanapek. Pozwala to zdecydować się na taką formę spożywania siemienia lnianego, które w największym stopniu odpowiada indywidualnym preferencjom. Można zdecydować się również na formę napoju. Po zmieleniu nasion siemienia lnianego można wykorzystać taki proszek jako dodatek do napojów owocowych czy warzywnych. Taka forma może być dla wielu osób znacznie smaczniejszym sposobem na regularne spożywania lnianego siemienia.

Materiał partnera