Dlaczego gadżety reklamowe są wciąż wartościową i popularną formą promocji?

0
6549
Notes i ołówek z nadrukiem
Jeśli będzie się odróżniał od tego, co standardowe i powtarzalne – może zrobić wrażenie, a co najważniejsze – zagościć wśród najczęściej wykorzystywanych przyborów piśmienniczych. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Świat reklamy i brandingu zmienia się bardzo dynamicznie. Niemal każdego roku pojawiają się na nim zupełnie nowe i kreatywne strategie i narzędzia, które pozwalają jeszcze skuteczniej dotrzeć do klienta. Są jednak rzeczy, które się w tym obszarze nie zmieniają. Jedną z nich jest popularność, jaką cieszą się firmowe gadżety z nadrukiem. Dlaczego warto w nie inwestować?

Wydaje Ci się, że wręczenie potencjalnemu klientowi długopisu reklamowego nie jest zbyt trafnym pomysłem na wypromowanie swojego biznesu? To zależy, i to od kilku czynników. Przysłowiowy długopis rzeczywiście nie zrobi na odbiorcy wrażenia, jeśli otrzymał 20 sztuk podobnych – takich, na których zmienia się jedynie logo i jeżeli zostały mu one wręczone w ostatnim czasie. Co jednak, jeśli zamiast standardowego długopisu wręczysz mu taki wykonany z materiałów z recyklingu, na którym nadruk Twojego logo będzie wykonany wyjątkowo estetycznie i designersko? Jeśli będzie się odróżniał od tego, co standardowe i powtarzalne – może zrobić wrażenie, a co najważniejsze – zagościć wśród najczęściej wykorzystywanych przyborów piśmienniczych. Wniosek? Gadżety firmowe nadal działają równie efektywnie. Trzeba jednak wiedzieć, jakie wybrać i kiedy je wręczyć.

Gadżety z nadrukiem to skuteczny nośnik reklamy firmy

Kiedy wiesz, że reklama zadziałała? Wówczas, gdy jej odbiorca – co najważniejsze – zapamiętał nazwę i (jeszcze lepiej) logo Twojej firmy. Jeszcze większym sukcesem jest, gdy Twoja marka wywołuje pozytywne skojarzenia. To pierwszy krok w kierunku finalizacji transakcji – teraz lub w bardziej odległej przyszłości.

Choć standardowe narzędzia reklamy, a więc np. korzystanie z nośników zewnętrznych, banerów reklamowych online czy spoty promocyjne w radio i telewizji mogą być bardzo efektywne – oddziałują zazwyczaj w krótkofalowej perspektywie. Z gadżetami reklamowymi jest jednak zupełnie inaczej. Te akcesoria:

  • są wykorzystywane przez obdarowanych na co dzień – zwłaszcza jeśli wybierzesz te najbardziej praktyczne, konwencjonalne, a zarazem wyróżniające się,
  • dzień po dniu przypominają o Twojej marce – zarówno samemu użytkownikowi, jak i osobom w jego otoczeniu,
  • pozwalają zbudować pozytywne skojarzenia z Twoją działalnością – to prędzej czy później zaowocuje.

Co ważne, gadżety reklamowe pod koniec drugiej dekady XXI wieku to nie tylko breloczki, żetony do wózka i długopisy. Możesz popuścić wodze fantazji i sięgnąć po znacznie bardziej kreatywne akcesoria – od bawełnianych toreb zakupowych (bardzo trendy!), aż po sprzęt elektroniczny czy walizki z nadrukiem. W miejscach takich jak OpenGift.pl – Pomysłowe Gadżety Reklamowe wybór jest niemal nieograniczony i – co równie istotne – możesz zamówić firmowe gadżety wykonane z dbałością o każdy detal.

Sprawdzają się również w obsłudze posprzedażowej

Choć zwykło się myśleć, że reklamowe gadżety najlepiej sprawdzają się np. podczas różnego rodzaju eventów promocyjnych – rozdawane jako zachęta do współpracy z firmą – można je wykorzystać na wiele innych sposobów. Firmy coraz częściej decydują się na obdarowywanie nimi swoich klientów – tych, którzy już sfinalizowali współpracę. Dlaczego? Bo to służy budowaniu dłuższej i bardziej zażyłej więzi, a w efekcie – pozwala utrzymać klienta na dłużej.

Jak zatem widać – w reklamowe gadżety nie tylko warto, ale wręcz trzeba inwestować. Należy to jednak robić mądrze, dobierając akcesoria i do specyfiki działalności swojej branży, i do strategii promocyjnej. Gdy będziesz pamiętać o tych zasadach, osiągniesz dzięki tym przedmiotom wymierne efekty, nie tylko na polu wizerunku.


Materiał partnera zewnętrznego