Polska na wystawie EXPO „Łączenie umysłów” w Dubaj

0
598
targi expo
Zjednoczone Emiraty Arabskie zorganizują imprezę jako pierwsze na Bliskim Wschodzie | fot.: stock.adobe.com

Światowa wystawa EXPO organizowana jest co pięć lat i przyciąga miliony zainteresowanych nowoczesnymi pomysłami i rozwiązaniami technicznymi dla przemysłu. Ostatnia pod hasłem „Łączenie umysłów, tworzenie przyszłości” miała odbyć się w Dubaju od października 2020 do kwietnia 2021. Jednak ze względu na pandemię Covid-19 została przesunięta o rok, a jej start planowany jest obecnie na 1 października 2021. Zjednoczone Emiraty Arabskie zorganizują imprezę jako pierwsze na Bliskim Wschodzie. Jak Polska przygotowuje się do imprezy?

Innowacyjny pawilon wystawowy

Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która jest odpowiedzialna za przygotowanie polskiego udziału w wystawie, wybrała projekt koncepcyjnego pawilonu wystawowego, który stanie u zbiegu głównych alei dla zwiedzających. Pracownia WXCA, która przygotowała wizualizację pawilonu, idealnie wpisała się w temat przewodni całej wystawy, czyli mobilność i zrównoważony rozwój, jak i szczegółową koncepcję tematyczną udziału Polski w imprezie, pod hasłem: „Kreatywność inspirowana naturą”. Architektura Polskiego Pawilonu to otwarta, rozrastająca się ku górze, modułowa bryła z unoszącą się nad nią rzeźbą kinetyczną wyobrażającą stado ptaków w locie. Tak zaprojektowany budynek będzie nie tylko miejscem prezentacji stacjonarnej wystawy, ale także organizacji bogatego programu wydarzeń towarzyszących.

Program partnerski nie jedyną szansą dla polskich firm

Firmy w Polsce mają różne możliwości uzyskania wsparcia promocji swoich produktów i usług na światowej wystawie. Główną jest organizowany przez PAIiH Program Partnerski. Jego założeniem jest umożliwienie przedsiębiorcom promocji swoich produktów w ramach obsługi polskiego pawilonu. Wszystko, co znajdzie się w budynku i jego bezpośrednim sąsiedztwie ma być związane z naszym krajem. Szansę mają zatem zarówno przedsiębiorstwa oferujące jedzenie i napoje, czy zastawy stołowe, jak i producenci pojazdów oraz odzieży dla osób obsługujących stoiska, a także organizatorzy różnego rodzaju imprez. Inną możliwością był, zorganizowany w 2020 roku przez Polska Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, dodatkowy konkurs w ramach „Go to Brand”, adresowany do firm sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Mogły one otrzymać dofinansowanie kosztów związanych z udziałem w EXPO 2020 oraz doradztwa w zakresie zdobywania rynków dla innowacyjnych produktów. Ponadto polskie firmy, pragnące pokazać się w Dubaju mogą szukać możliwości współpracy bezpośrednio z lokalnymi partnerami albo z ich wiarygodnymi współpracownikami w Polsce, którzy pomogą im w nawiązaniu miejscowych kontaktów.

Do głównych celów obecności Polski na EXPO zalicza się promocję gospodarczą i wzmocnienie wizerunku kraju na arenie międzynarodowej. Założeniem jest wielowymiarowa prezentacja technologii i firm reprezentujących branże strategiczne pod kątem potencjału eksportowego na rynek bliskowschodni, a co za tym idzie realny wzrost transakcji biznesowych. Będzie ku temu niepowtarzalna okazja, bo organizatorzy szacują, że imprezę odwiedzi 18 milionów gości, a wystawa będzie areną prezentacji dorobku ponad 200 krajów i organizacji.

MGA