Opiekun osób starszych – bezpieczeństwo w trakcie wyjazdu do pracy za granicę

0
1063
emigracja zarobkowa
Pamiętaj, że gwarancją udanego wyjazdu do pracy za granicę jako opiekunka lub opiekun osób starszych, jest zaufana i sprawdzona firma pośrednicząca między tobą, a rodzinami w danym kraju | fot.: pixabay.com

Każda osoba, która decyduje się na wyjazd za granicę do pracy, jako opiekunka bądź opiekun osób starszych, zastanawia się, jak będą wyglądały wszelkie formalności, podróż oraz sam pobyt w nowym miejscu pracy. Wszystkie te wątpliwości składają się na obawy dotyczące kwestii bezpieczeństwa w trakcie całego wyjazdu: zarówno tego finansowego, jak i zdrowotnego czy psychicznego…

Faktem jest, że pracownicy, którzy odczuwają stres związany z ich sytuacją (często to ich pierwszy pobyt za granicą), nie są w stanie wykonywać swoich obowiązków poprawnie już od pierwszych dni, a co za tym idzie – stres narasta u nich jeszcze bardziej. O czym należy więc pamiętać, kiedy wyruszamy za granicę, a naszym głównym zajęciem tam będzie praca opiekuna bądź opiekunki osób starszych? Jak zabezpieczyć się przed nieoczekiwanymi sytuacjami, aby zawsze czuć się bezpiecznie? Co zrobić przed wyjazdem za granicę, aby nie spotkały nas przykre niespodzianki?

7 zasad bezpieczeństwa pracy za granicą w charakterze opiekuna osób starszych

Jeśli wyjeżdżasz do pracy za granicą i chcesz pracować jako opiekunka bądź opiekun osób starszych, musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach, których dopilnowanie zapewni ci bezpieczeństwo przed, po i w trakcie wyjazdu oraz bezstresowy pobyt w obcym kraju i mieście. Postępuj zgodnie ze wskazówkami podanymi poniżej, a z całą pewnością praca – opieka nad osobami starszymi – będzie dla ciebie źródłem nie tylko zarobku, ale również satysfakcji.

  1. Przede wszystkim sprawdź opinie o firmie, która ma ci zapewnić zatrudnienie.
  • Czy posiada wszystkie potrzebne certyfikaty i spełnia normy i warunki agencji zatrudnienia (przedsiębiorstwo powinno posiadać wpis do KRAZ, czyli Krajowej Agencji Zatrudnienia)?
  • Czy inni opiekunowie osób starszych są zadowoleni ze współpracy z tą firmą?
  • Czy firma zapewnia kompleksową obsługę osób kandydujących do pracy – opieki nad osobami starszymi (wliczając w to ubezpieczenie, gwarancję komfortowego i pewnego transportu, przedwyjazdowe kursy i szkolenia oraz całodobową infolinię)?

Wszystkie te informacje są ci potrzebne do tego, by stwierdzić, czy firma, z której usług zamierzasz skorzystać, jest dobrym pracodawcą i pośrednikiem godnym zaufania. Jeśli masz choć cień wątpliwości związany z uczciwością firmy, nie korzystaj z jej wsparcia i znajdź pośrednika, z którym wyjazd do pracy – opieki nad osobami starszymi – będzie w pełni bezpieczny.

  1. Dopełnij formalności. Chodzi tu o podpisanie umowy przed wyjazdem do docelowego miejsca pracy, jako opiekunka bądź opiekun osób starszych – jeśli dana firma nie będzie chciała wystawić ci dokumentów przed podróżą – nie zgadzaj się na wyjazd! Właśnie w ten sposób działają oszuści i złodzieje, wyłudzający pieniądze bez żadnego formalnego pokrycia, zwłaszcza od osób starszych. Należy być czujnym, podpisywać umowy po ich uważnej lekturze i nie wpłacać żadnych zaliczek na wyjazd – to przecież ty masz zarobić na tej pracy!
  2. Pilnuj swoich dokumentów i nie udostępniaj danych osobom trzecim – spoza firmy, z której usług aktualnie korzystasz. Pamiętaj, że obecnie wielu oszustów wykrada dane osobowe, aby wykorzystać je do zaciągnięcia kredytu czy pożyczki. Chroń się przed tym procederem i nie udostępniaj danych osobom, z którymi wcześniej nie było kontaktu w sprawie pracy opiekunki osób starszych.
  3. Pamiętaj o podstawowych umiejętnościach językowych, które są niezbędne do komunikacji w obcym kraju. Jeśli znasz język obcy, ale nie posługujesz się nim na co dzień, przypomnij sobie ważne zwroty i słownictwo. Opiekunka lub opiekun osób starszych musi bowiem posiadać umiejętności językowe w zakresie, jaki umożliwi mu swobodny kontakt z podopiecznymi. Jeśli z kolei w ogóle nie znasz języka, sprawdź, czy firma pośrednicząca oferuje dodatkowe kursy językowe.
  4. Dla swojego bezpieczeństwa, powiadom bliskich lub przyjaciół o wyjeździe do pracy jako opiekun(ka) osób starszych i podaj im wszelkie dane dotyczące kontaktów i miejsca pobytu. W razie wypadku lub przedłużenia pobytu za granicą rodzina i znajomi w Polsce będą wiedzieć, gdzie aktualnie przebywasz i z jakimi służbami skontaktować się w przypadku jakichkolwiek problemów.
  5. Przygotuj się do wyjazdu kompleksowo – zabierz gotówkę, aby móc bez problemu płacić w miejscach, w których nie ma terminalu oraz dowiedz się, czy twoją kartą kredytową lub debetową można płacić za granicą bez dodatkowych opłat. Pamiętaj także o skontrolowaniu telefonu – musisz włączyć usługę roamingu, aby mieć stały kontakt z infolinią pośrednika, bliskimi i przyjaciółmi. Dodatkowo, umów się z rodziną, u której będzie świadczona praca – opieka nad osobami starszymi – aby odebrali Cię z dworca lub skorzystaj z usług przewozowych firmy, która jest pośrednikiem między tobą a rodziną podopiecznego.

Pamiętaj, że gwarancją udanego wyjazdu do pracy za granicę jako opiekunka lub opiekun osób starszych, jest zaufana i sprawdzona firma pośrednicząca między tobą, a rodzinami w danym kraju. Jedną z nich jest Promedica24, która posiada wszystkie powyższe cechy i obsługuje swoich pracowników z należytą dbałością o ich komfort i bezpieczeństwo.


https://promedica24.com.pl/