Jak zaprojektować rollup firmowy

0
2175
Projektowanie materiałów firmowych
Żeby dotrzeć do klientów i zachęcić ich do interakcji, trzeba wykazać się prawdziwą kreatywnością, dzięki której wyróżnicie ofertę swojej firmy na tle konkurencji | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Projektowanie skutecznych materiałów reklamowych to skomplikowane zadanie. Wymaga ono nie tylko znajomości obsługi aplikacji graficznych, ale również wiedzy z zakresu psychologii oraz marketingu. Żeby dotrzeć do klientów i zachęcić ich do interakcji, trzeba wykazać się prawdziwą kreatywnością, dzięki której wyróżnicie ofertę swojej firmy na tle konkurencji.

Rozpoczynając proces tworzenia, koniecznie należy ustalić rodzaj i wielkość materiałów. Banery internetowe, billboardy i rollupy różnią się od siebie nie tylko rozmiarem, ale również sposobem przekazywania informacji. Przy odpowiedniej dawce wiedzy, powinniście poradzić sobie ze stworzeniem czytelnej i skutecznej reklamy. Chcielibyśmy przedstawić Wam rollupy (i sposoby ich projektowania), które wykorzystywane są przez wszystkich specjalistów i firmy podczas prezentacji, targów, szkoleń i innych branżowych wydarzeń.

Co to jest rollup i gdzie go stosować – podstawowe informacje

Rollupy to banery reklamowe wykorzystujące stojaki wyposażone w kasety z systemem rolującym płótno. Zestawy posiadają w swojej konstrukcji stelaże, mechanizmy napinające, listwy zaciskowe i wysięgniki. Transport grafik po zrolowaniu jest o wiele prostszy, gdyż nie trzeba martwić się o to, że zajmują one dużo miejsca lub narażone są na ewentualne uszkodzenie.

Doskonale sprawdzą się one podczas imprez firmowych, targów, eventów, spotkań z klientami lub nawet wystąpień publicznych. Dzięki zróżnicowanym wymiarom dostępnym w ofertach producentów i dystrybutorów, z łatwością można dopasować odpowiedni rozmiar reklamy. Warto zaznaczyć, że im większy baner, tym więcej informacji można przedstawić lub umieścić je w sposób czytelny oraz widoczny.

Rollupy mogą dysponować rozmiarami od 80, do 200 cm. Chcąc dostosować konstrukcję do konkretnych oczekiwań, warto wziąć pod uwagę warunki, w których będzie ona usytuowana. Większe i cięższe konfiguracje poradzą sobie z imprezami plenerowymi, wiatrem oraz delikatnymi nierównościami terenu.

Materiały używane przy produkcji rollupów

Dzięki zaawansowanym technologiom i innowacyjnym materiałom typu Block-out, rollupy można bez obaw wykorzystywać na świeżym powietrzu. Jest to tworzywo o imponującej wytrzymałości na wilgoć, promieniowanie UV i inne niesprzyjające warunki atmosferyczne. Block-out składa się z trzech warstw opartych na mocnym połączeniu polipropylenu z poliestrem (PP+PET+PP).

Jak zaprojektować rollup?

Tworzenie banerów reklamowych wymaga umiejętności graficznych. Jeśli nie dysponujecie odpowiednimi programami, warto rozważyć współpracę z profesjonalnym grafikiem. Jeżeli zdecydowaliście się na samodzielne wykonanie takiego projektu, warto poznać podstawowe informacje, dzięki którym rezultaty będą maksymalnie satysfakcjonujące.

Ilustracja musi zostać przygotowana w wymiarach 1:1, czyli wybierając rollup 120 x 200 cm (wys. x szer.), plik graficzny powinien odpowiadać rozmiarom 120 x 215 cm (wys. x szer.). Dlaczego różnica w wysokości wynosi 15 cm? Ponieważ jest to część chowająca się w kasecie. Rozdzielczość wzoru powinna wynosić między 150-200 DPI.

Wizualizacja musi przyciągać uwagę potencjalnych interesantów. Koniecznie należy zadbać o czytelność projektu. Na zainteresowanie przechodniów macie zaledwie kilka sekund. Stosowanie jaskrawych elementów, podkreśleń, obramowań i kontrastów to świetne rozwiązanie.

Zlecając realizację wydruku profesjonalnym firmom, np. Openprint.pl, otrzymujecie pewność, że projekt zostanie skonstruowany przy pomocy zaawansowanych narzędzi zapewniających wysoką jakość. Drukarnia potrzebuje odpowiednich maszyn, które odpowiedzialne są za precyzyjne odwzorowanie detali na niestandardowych tworzywach i dużych powierzchniach. Nie każda firma jest w stanie poradzić sobie z takim zleceń, dlatego koniecznie postawcie na sprawdzone oferty.


Materiał partnera zewnętrznego