Jak skutecznie zbudować bazę odbiorców SMS prostymi metodami?

0
531
telefony sms
Klient, który korzysta z oferty danej firmy, jest bardziej chętny do otrzymywania od niej materiałów marketingowych | fot.: materiał partnera

Własna baza odbiorców SMS to potężna siła marketingowa. Możesz ją zebrać na kilka różnych sposobów, a najlepiej jeśli połączysz kilka metod jednocześnie. Dzięki temu nie tylko szybciej uzyskasz kontakty do osób zainteresowanych Twoimi usługami, ale zwiększysz skuteczność wysyłanych komunikatów. Jak pozyskać numery telefonów do bazy odbiorców SMS? Prześledźmy najpopularniejsze metody.

Newsletter SMS

Działa na tej samej zasadzie, co zapisanie się na listę mailingową. Na stronie umieszczasz specjalny formularz, w którym prosisz o numer telefonu i inne przydatne dane, np. imię. Możesz nawet połączyć formularze zapisu związanego z marketingiem przez SMS i maila oraz pozwolić klientowi zdecydować, w jaki sposób chce otrzymywać wiadomości od Ciebie.

Do zapisu dodaj fajną zniżkę, opisz, o czym będziesz pisał i jak często, oraz jasno poinformuj o możliwościach wypisania się z listy.

Finalizacja zakupu w sklepie

Na etapie koszyka zakupowego klient jest już mocno zaangażowany. Poproszenie go o pozostawienie numeru telefonu i oferowanie mu ciekawych promocji i rabatów na kolejne zakupy z pewnością przełoży się na większe zainteresowanie otrzymywaniem wiadomości marketingowych SMS.

A jeśli dodasz do tego, że tylko osoby zapisane do bazy mają dostęp do zniżek, to poczują się oni w elitarnej grupie i zyskasz ich lojalność oraz zaufanie. Musisz tylko faktycznie dotrzymać słowa.

Wystarczy, że dodasz specjalny checkbox oraz regulamin wysyłki SMS.

Program lojalnościowy

Zbieranie punktów za zakupy jest coraz bardziej popularne – zarówno wśród sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Oprócz zaoferowania ciekawych nagród za zgromadzone środki zaproś swoich klientów do newslettera. Masowe wysyłanie wiadomości pozwoli Ci informować odbiorców o promocjach i tym samym zwiększać tempo zbieranych przez nich punktów.

Ta forma jest niezwykle korzystna dla uczestników programu i firmy. Klienci otrzymują zniżki, które są dostępne tylko dla nich, a dodatkowo opowiadają o nich innym – więc działa tutaj znany od lat marketing szeptany.

Numer odbiorczy

Sprawdzą się przede wszystkim konkursy SMS z nagrodami oraz rabaty w zamian za wysyłanie wiadomości o określonej treści. Zachęcając do uczestnictwa, w którym klient może jedynie zyskać, zwiększasz szanse na pozostawienie po sobie pozytywnych emocji i szerzenia rozpoznawalności wśród zadowolonych konsumentów.

W tym rozwiązaniu to klient pierwszy podejmuje z Tobą kontakt. Więc chce uczestniczyć w życiu marki. Ale żebyś mógł wrzucić numer do swojej bazy kontaktów, umieść w regulaminie akcji stosowny zapis o zgodzie marketingowej.

Podpisywanie umowy o świadczenie usług

Klient, który korzysta z oferty danej firmy, jest bardziej chętny do otrzymywania od niej materiałów marketingowych. W trakcie wypełniania dokumentów opowiedz o newsletterze, a najlepiej zaproponuj zniżkę lub jednorazowy rabat za zapisanie się. Niektórzy operatorzy komórkowi obniżają co miesiąc wartość faktury zakupowej dla tych, którzy wyrażają zgodę na marketing SMS-owy.

Materiał partnera