Czy sztuczna inteligencja to przyszłość marketingu?

0
744
ai w marketingu
AI spełnia bardzo ważną funkcję w mediach społecznościowych | fot.: stock.adobe.com

Szybki rozwój technologii powoduje zmiany w każdej dziedzinie życia. Sztuczna inteligencja, co jeszcze parę lat temu było nie do pomyślenia, praktycznie zdominowała rynek reklamy, choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy. Służy ona pomocą, gdy analizie podlega wiele zmiennych. Ciężko byłoby znaleźć rozwiązanie postawionego problemu bez wykorzystania specjalistycznych metod, od których zależy powodzenie przedsięwzięcia. AI spełnia bardzo ważną funkcję w mediach społecznościowych. Stosowany jest algorytm, dobierający przekaz odpowiedni dla obecnego nastroju konsumenta. Gdzie jeszcze można spotkać nowoczesne rozwiązania?

Dzięki sztucznej inteligencji zwiększa się sprzedaż

Sztuczna inteligencja pobiera tak wiele danych, że bez problemu przedsiębiorstwo może uzyskać pełne dane na temat konsumentów. W ten sposób łatwo określa grupę docelową danego produktu oraz przewidują reakcję poszczególnych osób na kampanię reklamową. Wystarczy wybrać odpowiednią technikę marketingową, która zainteresuje jak największą ilość potencjalnych klientów, co bezpośrednio przełoży się za zwiększenie sprzedaży.

Gromadzenie danych osobowych klientów, przechowywanych przez firmę, pozwalają poznać ich preferencje i dają możliwość wytworzenia takiego produktu, którego ulepszona, a co za tym idzie droższa, wersja przekona więcej osób do takiego decyzji zakupowej. Sprzedający może określić, kiedy zapasy danego modelu się skończą lub przestaną cieszyć się powodzeniem i kiedy trzeba dokonywać zmian już na etapie projektowania.

Sztuczna inteligencja ułatwia kontakt z klientem

Skąd sztuczna inteligencja czerpie największą ilość informacji o kliencie? Przede wszystkim zbiera całą aktywność z sieci. Poznaje aktywność w mediach społecznościowych, otrzymuje wiadomości z poczty mailowej. Równie popularne jest pobieranie informacji wymienianych z obsługą klienta. Analiza mowy i obrazów określa stosunek konsumentów do marki i poszczególnych produktów. W ten sposób wyłapywane są emocje konsumenta i porównywany jest stosunek komentarzy negatywnych do pozytywnych. Można wtedy dostosowywać techniki, które mają na celu przekonanie niezdecydowanych lub nastawionych krytycznie.

Już działające rozwiązania stosujące AI, jak np. chatboty pomagają nawiązać bezpośredni kontakt z klientem. Stanowią też wsparcie dla działów call center czy przedstawicieli handlowych. Sztuczna inteligencja selekcjonuje klientów i łączy z konsultantami, pomocnymi w rozwiązaniu danego problemu. Część zagadnień są w stanie rozwikłać samodzielnie.

Działanie tylko w czasie rzeczywistym

Nie dość, że dla sztucznej inteligencji nie ma znaczenia źródło informacji czy ilość parametrów, to jeszcze działa w bardzo szybkim tempie. Wszystkie wyniki są otrzymywane na bieżąco. Takie działanie w czasie rzeczywistym pomaga przedstawicielowi handlowemu natychmiast przygotować ofertę czy strategię pozyskania klienta oraz reagować na każdą zmianę. Takie narzędzie przyczyniają się do minimalizowania strat przedsiębiorstwa w razie podjęcia złej decyzji.

Niewątpliwą przewagą AI jest fakt, że nie działa na dostępnych zbiorach, tylko cały czas wyszukuje nowe dane. Z tego też powodu stosuje się ją na dużą skalę. Można z całym przekonaniem stwierdzić, iż w zastosowaniu sztucznej inteligencji kryje się klucz do pozyskiwania nowych klientów i zwiększania zysków.

ADU