Breloki reklamowe – klasyczny gadżet reklamowy

0
495
Breloki reklamowe
Popularność breloczków pomimo zmian na rynku gadżetów nie słabnie | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Każdy z nas ma lub miał chociaż jeden. Najczęściej przyczepiony do pęku kluczy, dzięki czemu łatwiej je znaleźć. O co chodzi? O breloki reklamowe, które pomimo upływu lat nadal chętnie wykorzystywane są w promocji firm i usług.

Popularność breloczków pomimo zmian na rynku gadżetów nie słabnie. Jest to produkt, który nadal jest stosunkowo tani, a pozwala osiągnąć zamierzone cele marketingowe. Jego praktyczność sprawia, że jako jeden z nielicznych artykułów promocyjnych nie trafia do kosza zaraz po jego otrzymaniu – co niestety dzieje się z innymi gadżetami, które poza reklamą nie mają żadnych praktycznych aspektów dla użytkowników.

Jednak brelok brelokowi nierówny. Znane sprzed lat proste breloczki plastikowe, na których tylko nadrukowywano napisy dziś nie przyniosą zamierzonych efektów. Tak samo cięższe, masowo produkowane metalowe breloki, na których te same informacje grawerowane są w każdym zakładzie grawerskim. Żeby osiągnąć zamierzone cele breloki nie mogą być jednym z tysiąca, które na przestrzeni lat przewinęły się przez nasze ręce. Wykonywane z gotowych podkładów, standardowe, proste breloczki to dziś przeżytek.

Breloki reklamowe – tylko na zamówienie

Żeby dziś przyciągnąć uwagę brelokiem, szerokim łukiem należy ominąć wszystkie te, które produkowane są z gotowych wzorów. Wyróżnienie się z tłumu i stworzenie breloka, który nie tylko spełni swoje funkcje promujące naszą firmę, ale też będzie praktycznym lub po prostu ładnym upominkiem dla obdarowanych nim osób wymaga czegoś więcej. Odpowiedzią na te potrzeby są breloki reklamowe produkowane od podstaw, na zamówienie.

Czym wyróżniają się takie produkty? Przede wszystkim możliwością ich dopasowania do potrzeb naszej firmy lub klientów. I możliwości te nie ograniczają się tylko do przesłania tekstu i ewentualnego logotypu, które zostaną nadrukowane lub wygrawerowane na jednym z wybranych metalowych lub plastikowych podkładów. Mowa tutaj o wpływie na niemal każdy aspekt breloczka – od jego kształtu i wielkości, przez kolory, a na łańcuszku mocującym kończąc.

Multum możliwości

breloki reklamowe
fot.: materiał partnera zewnętrznego

Działający na rynku producenci breloków reklamowych oferują multum możliwości ich dostosowania do wymagań naszej firmy. Co ważne – swoje produkty wykonują z metalu, co daje dużą plastyczność, a końcowy efekt jest nie tylko trwały, ale i efektowny.

Przy brelokach, które faktycznie wykonywane są od podstaw możemy wybrać m. in. ich kształt. Nowoczesne breloki nie muszą być standardowymi prostokątnymi lub okrągłymi kawałkami metalu. Dziś mogą przyjąć właściwie dowolną formę – zarówno dwu, jak i trójwymiarową. Pozwala to nam wykonać m. in. breloczki w kształcie logo naszej firmy.

Wpływ mamy także na kolor – i nie chodzi tutaj o kolorowe naklejki, które często wykorzystywane są przy produkcji breloków z gotowych podkładów. Wybór kolorystyki obejmuje zarówno samą powłokę metalu, jak i poszczególnych elementów gadżetu. Producenci tego typu upominków wykorzystują bowiem specjalne emalie w dowolnym kolorze, którymi pokrywają wybrane przez nas elementy wzoru. Dzięki temu możliwe jest np. dokładne odwzorowanie kolorów loga naszej firmy.

W tym miejscu warto wspomnieć o samym wzorze. Na breloczkach produkowanych na zamówienie możemy umieścić dowolne informacje, na których nam zależy. Wzór breloka może zawierać teksty, daty, dane kontaktowe i inne napisy, a także elementy graficzne – loga, herby, wizerunki postaci lub zwierząt, figury geometryczne itp.

Na sam koniec zostawiamy rzeczy z pozoru nieistotne, ale pozwalające postawić przysłowiową “kropkę nad i” na końcowym efekcie. W zależności od przeznaczenia breloków możemy wybrać odpowiednie do tej okazji mocowanie, czyli łańcuszek służący do doczepiania breloczków. Firmy takie jak MCC Medale w swoich ofertach mają także różnego rodzaju opakowania, do których mogą trafić gotowe produkty. W zależności od okazji, z której chcemy je rozdawać breloki mogą zostać umieszczone w eleganckim etui lub np. zostać przyczepione do specjalnej, drukowanej karteczki, na której znaleźć mogą się dodatkowe elementy informacyjne.

Przykładowe zastosowania

Nowoczesne breloki reklamowe mają szerokie zastosowanie. Ich nadrzędną funkcją zawsze pozostanie jednak promowanie firmy i jej usług. Tworząc wzór warto więc pamiętać o tym, żeby znalazły się na nim podstawowe informacje, dzięki którym możliwe będzie zidentyfikowanie naszej firmy lub skontaktowanie się z nią.

Szerokie możliwości personalizacji sprawiają, że dziś breloczki dopasować można do wielu okazji. Mogą posłużyć np. jako prezent dla odwiedzających nasze stoisko na branżowych targach lub klientów odwiedzających naszą placówkę handlową. Eleganckie breloki mogą być też dodatkiem do nagrody dla pracowników wyróżniających się zasługami na rzecz firmy.

Odpowiednio przygotowane wzory sprawdzą się także jako atrakcyjny gadżet dodawany w akcjach promocyjnych jako gratis. W tym przypadku pokusić można się nawet o stworzenie całej kolekcji tego typu upominków, która zachęci do ich zbierania.

Breloki reklamowe wykonane na zamówienie to także produkt sam w sobie. Jeżeli nasza marka ma dużo zwolenników i fanów możemy pomyśleć o przygotowaniu specjalnych breloczków dla nich, które wprowadzimy do sprzedaży w sklepie z pamiątkami. Opcja ta może być szczególnie atrakcyjna dla przedstawicieli klubów sportowych, pracowników zarządzających muzeami i innymi popularnymi punktami, w których pojawia się wielu turystów.

Na co zwrócić uwagę dokonując wyboru?

Na koniec zostawiamy kilka wskazówek, które ułatwią wybór odpowiedniego producenta. Przeglądając oferty należy zwrócić uwagę na to, czy dany producent umożliwia nam wybór sposobu wykonania wymienionych wcześniej elementów wzoru. Ważne jest również to, z czego wykonuje on swoje produkty. Najsolidniejsze i odznaczające się wysokimi walorami estetycznymi breloki to te, które wykonane zostały z metalu.

Nie mniej istotny jest czas produkcji, który w przypadku breloków produkowanych od podstaw nie powinien być za krótki. Lampkę ostrzegawczą powinny zapalać nam wszystkie oferty, które obiecują produkcję z dnia na dzień. Standardowy czas realizacji breloków na zamówienie powinien wynosić ok. 14-21 dni.

W przypadku braku pomysłów na wzór powinniśmy mieć możliwość liczenia na wsparcie firmy, z którą zdecydujemy się współpracować. Czołowi producenci będą w stanie nie tylko udzielić nam pomocnych wskazówek, ale w razie potrzeby stworzą projekt i jego wizualizację jeszcze przed produkcją, co ułatwi nam podjęcie decyzji.


Materiał partnera zewnętrznego