Jak poradzić sobie z lękiem w obecnej manii związanej z Covid

0
212
zmęczony mężczyzna siedzący przy stole
Uczucia związane z lękiem mogą stać się poważnym problemem zdrowotnym, gdy objawy stają się nadmierne i trwają nieskończenie, wywołują stres emocjonalny lub, gdy objawy zaczynają kolidować z normalnymi aktywnościami życia codziennego | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Lęk jest stanem emocjonalnym charakteryzującym się obawą, niepokojem, paniką, strachem lub przerażeniem, grozą, niepewnością, i/lub zamartwianiem się. Objawy fizyczne, które często towarzyszą uczuciu lęku obejmują drgawki, bezsenność, strach, potliwość, skrócony oddech, przyspieszoną akcję serca/lub palpitacje serca, ból w klatce piersiowej, zmniejszony popęd seksualny, mdłości i/lub biegunkę.

Uczucia związane z lękiem mogą stać się poważnym problemem zdrowotnym, gdy objawy stają się nadmierne i trwają nieskończenie, wywołują stres emocjonalny lub, gdy objawy zaczynają kolidować z normalnymi aktywnościami życia codziennego. Ostrą formę zaburzeń lękowych określa się zazwyczaj jako nagły — atak paniki, intensywny napad paniki, strach i lęk połączony z krótkim oddechem, zwiększona potliwość, przyspieszona akcja serca i/lub uczucie nadchodzącej śmierci.

Dokładne przyczyny lęku i ataków paniki u danych pacjentów są zazwyczaj nieznane. Ataki paniki mogą być wywołane intensywnym stresem lub traumatycznym wydarzeniem, jak na przykład śmierć, wypadek lub rozwód, podczas gdy inne osoby mają niezidentyfikowane przyczyny pierwotne. Czynniki psychologiczne i dziedziczne mogą także odgrywać rolę w stresie. Pewne substancje lub narkotyki lub wycofanie się z takich substancji, może wywołać lęk. Najczęściej występujące czynniki wywołujące obejmują kofeinę, dostępne bez recepty środki udrożniające górne drogi oddechowe, leki na astmę, wycofanie się z alkoholu, tytoń, kofeina, pewne leki i inne substancje uzależniające włącznie z narkotykami.

Niektóre osoby praktykujące zażywanie leków pochodzenia naturalnego używają alternatywne niemedyczne oleje roślinne, takie jak olej CBD, który jest dobrze znany ze swoich efektów uspokajających i niesie ze sobą wspaniałą obietnicę w łagodzeniu objawów zdenerwowania. Możesz uzyskać olej CBD w jego najczystszej formie Cibdol. Olejek lawendowy i waleriana są często wykorzystywane w uspokajaniu efektów stresu, więc istnieje kilka opcji.

Wapń, magnez i kompleks witamin B przyczyniają się do zdrowia i właściwego funkcjonowania układu nerwowego. Wspierają także produkcję neuroprzekaźników, substancji chemicznych, które przekazują wiadomości między komórkami nerwowymi.

Regularne ćwiczenia i praktyka technik relaksacyjnych, jak medytacja, joga, t’ai chi lub relaksacja progresywna są wszystkie nielekowymi środkami zaradczymi, które mogą przynieść ulgę w zaburzeniach lękowych. Twoja rutyna powinna obejmować ćwiczenia kardio, co spala kwas mlekowy, produkuje substancje chemiczne zwiększające nastrój zwane endorfinami i powoduje, że ciało skuteczniej wykorzystuje tlen.

Kontrolowane techniki oddychania mogą pomóc złagodzić atak paniki. Kiedy pojawia się atak, wypróbuj te techniki oddychania: Wdychaj powoli powietrze licząc do czterech, zaczekaj licząc do czterech, następnie wydychaj powietrze licząc do czterech, zaczekaj licząc do czterech, następnie powtórz cykl, aż do ustąpienia ataku.

Skonsultuj się ze swoim lekarzem przed użyciem jakichkolwiek zabiegów — włącznie z suplementami ziołowymi i naturalnymi środkami zaradczymi — i powiedz swojemu lekarzowi jeśli Twój stan medyczny jest poważny lub, jeśli zażywasz jakiekolwiek leki. Informacje zaprezentowane tutaj mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie powinny zastępować porady medycznej.


Materiał partnera zewnętrznego