Dlaczego Twoja strona potrzebuje pozycjonowania?

0
2158
plan pozycjonowania strony
Generowany ruch na stronie internetowej praktycznie zawsze przekłada się na wyniki sprzedaży | fot.: unsplash

Sama strona internetowa jest. Jednak czy na tym kończy się praca nad stroną internetową? Czy myślisz, że Twoi klienci widzą Cię w sieci? Czy wiesz, jaką rolę powinna spełniać Twoja strona internetowa i po co Ci to całe SEO (pozycjonowanie stron internetowych)?

  1. Rola strony internetowej i pozycjonowania
  2. Czy na pewno moja strona potrzebuje SEO?

Rola strony internetowej i pozycjonowania

Strona internetowa jest wizytówką firmy. Jest centrum informacji dla Twoich potencjalnych klientów o Tobie i twoich produktach. To właśnie dzięki treściom zamieszczanym na stronie internetowej budujesz zaufanie wśród potencjalnych klientów i ukazujesz im się w roli godnego zaufania profesjonalisty. Natomiast pozycjonowanie ma za zadanie sprawić, że wszystko to będzie widoczne w wyszukiwarkach internetowych. Oczywiście najlepiej jeśli będzie, jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron internetowych najlepiej zlecić specjalistom SEO lub wyspecjalizowanym w tego typu działaniach agencjom.

Czy na pewno moja strona potrzebuje SEO?

Może być tak, że jesteś przekonany, iż Twoi potencjalni klienci widzą Cię w wyszukiwarkach internetowych. Jednak, czy jesteś przekonany na 100%, że tak jest? Warto, żebyś przyjrzał się kilku aspektom, które powinny skłonić Cię do zastanowienia się, a nawet do podjęcia działań w kierunku SEO.

  • Mały ruch na stronie internetowej – niska sprzedaż

Generowany ruch na stronie internetowej praktycznie zawsze przekłada się na wyniki sprzedaży. Jeśli Twoja strona ma znikomą ilość odwiedzin, powinieneś zastanowić się dlaczego tak się dzieje. Mały ruch na stronie internetowej może być wynikiem kilku, a nawet kilkunastu czynników. Główny oczywiście, to brak widoczności w wyszukiwarkach internetowych na 3 pierwszych stronach wyników wyszukiwania. Jednak to nie wszystko, powinieneś zwrócić uwagę na współczynnik bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń. O czym może świadczyć? Treść zamieszczona na stronie nie jest ciekawa, lub co gorsza wprowadza klientów w błąd. Strona sama w sobie jest mało atrakcyjna wizualnie i nie jest intuicyjna w obsłudze. Wysoki współczynnik br jest również informacją dla algorytmów wyszukiwarek internetowych, że treści prezentowane na stronie są bezużyteczne, a tym samym mało istotne dla algorytmów. Stwierdzisz, ale ja ma dobre i ciekawe treści. W tym miejscu zatem powinieneś zadać sobie pytanie. Czy oprócz tego, że treści są dobre, to czy są odpowiednio zoptymalizowane pod SEO?

  • Miałeś już dobrą pozycję strony i nagle spadła

Jeśli Twoja strona spadła i to drastycznie w wynikach wyszukiwania, to powinien być dla Ciebie powód, aby zastanowić się, czy na pewno SEO było dobrze przeprowadzone. Jeśli nie zlecałeś pozycjonowania stron, a bazowałeś jedynie na reklamach w Google, to również może być powodem drastycznych spadków. Reklamy dają szybkie, ale chwilowe efekty. Jeśli jednak nie inwestowałeś w reklamy, a Twoja strona z samego szczytu poszybowała w dół, to może być również wynik aktualizacji algorytmów wyszukiwarek internetowych. Jest to dość często spotykane zjawisko, po różnych aktualizacjach. Jednak bez obaw, wszystko da się przywrócić. Należy jednak uzbroić się w cierpliwość. A przede wszystkim oddać proces przeprowadzania pozycjonowania strony w ręce profesjonalistów. Dlaczego? Z reguły, jako właściciel firmy masz jakąś podstawową wiedzę, ale również nie masz też czasu, aby zajmować się tym wszystkim. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że pozycjonowanie, to długotrwały proces. Wymaga on aktualizowania wiedzy z zakresu SEO, a także bycia na bieżąco ze wszystkimi nowinkami technicznymi i zmianami wprowadzanymi do algorytmów.


Materiał partnera zewnętrznego