Co to jest landing page, dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania i jak stworzyć konwertującą stronę docelową?

0
27385
landing page
Landing page powinien być prosty i intuicyjny | fot.: stock.adobe.com

Współczesny proces marketingowy oznacza konieczność zastosowania narzędzi, które są w stanie efektywnie skupić uwagę potencjalnych klientów. Jednym ze skutecznych sposobów na zwiększenie poziomu konwersji użytkowników jest landing page (strona docelowa, strona lądowania). W tym artykule postaramy się wyjaśnić, co to jest i kiedy warto zastosować to rozwiązanie. 

Co to jest landing page?

Landing page to rodzaj strony internetowej dedykowanej konkretnemu celowi. Podstawowym zadaniem landing page’a jest skupienie uwagi użytkowników, która podczas korzystania z tradycyjnej witryny www może być rozproszona dużą ilością informacji i komunikatów. Poza tym, landing page ma również zmotywować odbiorcę do wykonania pożądanej czynności. Zastosowanie landing page’y w praktyce decyduje o ich budowie. Tego rodzaju strony mają zazwyczaj bardzo prostą konstrukcję, bazującą na atrakcyjnej grafice i oszczędnej treści.

W projektowaniu landing page’a podstawowe znaczenie ma zwrócenie uwagi na formułowanie nagłówków – to one w pierwszej kolejności wzbudzą zainteresowanie potencjalnego klienta. Ponadto, jednym z najważniejszych elementów strony docelowej jest przycisk CTA (call to action), który powinien wyróżniać się na jej tle. Landing page powinien być zbudowany w sposób, który pozwoli odbiorcy na intuicyjne wykonanie określonego przez Ciebie działania. 

Zastosowanie landing page’y

Landing page’e często są wykorzystywane jako narzędzia do zbierania leadów, czyli danych kontaktowych użytkowników, zainteresowanych proponowaną przez Twoją firmę ofertą. W praktyce, strona lądowania może posłużyć w celu promocji nowego produktu, konkretnej usługi, wydawanego e-booka czy organizowanego wydarzenia. Dzięki landing page’om jesteś w stanie skutecznie zbierać zapisy na kursy, szkolenia, webinaria czy newsletter.  

Landing page’e świetnie nadają się również do użytku w kampaniach mailingowych. Załóżmy, że w Twoim sklepie internetowym pojawił się nowy produkt lub organizujesz sezonową obniżkę cen i chcesz dotrzeć z tym komunikatem do klientów. Korzystając ze swojej listy mailingowej możesz wysłać im e-maila, który przekieruje odbiorcę na konkretną stronę docelową, prezentującą najważniejsze informacje na temat oferty. 

Jak zaprojektować konwertujący landing page?

Trudno przecenić znaczenie landing page’y w nowoczesnym procesie marketingowym. Współcześni konsumenci zewsząd są zalewani komunikatami reklamowymi, dlatego strona skupiona na jednym konkrecie może okazać się skuteczną formą dotarcia do potencjalnych klientów. Jak w takim razie stworzyć stronę docelową, która rzeczywiście będzie się przekładała na wyższą konwersję?

Po pierwsze: zastanów się, co chcesz uzyskać. Zapis na wydarzenie? Zwiększenie liczby kontaktów na liście mailingowej? Promocję nowego produktu w Twojej ofercie? W zależności od tego, jakie ma być przeznaczenie landing page’a, strony docelowe mogą różnić się budową: ilością publikowanego tekstu, rodzajem wybranej grafiki itp.

Po drugie: określ grupę docelową, do której kierujesz swój przekaz reklamowy. Tworząc personę, czyli zestaw cech typowego klienta, łatwiej będzie Ci wybrać odpowiednie rozwiązania dotyczące używanego języka czy rozwiązań technologicznych. Skonkretyzowanie grupy docelowej wyklucza niepotrzebne działanie po omacku. 

Po trzecie: zwróć uwagę na treści. Operuj językiem korzyści. Pokaż użytkownikom co zyskają korzystając z Twojej oferty. Jednocześnie staraj się jednak pisać krótko, zwięźle i na temat. W miarę możliwości unikaj długich tekstów (chociaż czasami publikacja obszernej treści to konieczność). Twój odbiorca prawdopodobnie poświęci landing page’owi kilka minut zainteresowania, dlatego musisz skupić się na tym, żeby jak najwyraźniej przedstawić mu potencjalne zyski.

Landing page powinien być prosty i intuicyjny. Przed jego opublikowaniem upewnij się, że strona docelowo wyświetla się prawidłowo również na urządzeniach mobilnych – jest duże prawdopodobieństwo, że Twój odbiorca użyje smartfona lub tabletu w trakcie interakcji z landing page’em.

Materiał partnera